Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko outo, kun en halua yhteistä pankkitiliä mieheni kanssa?

Vierailija
08.03.2007 |

Yhdessä me perheen kulut maksamme, niistä asioista ei tarvitse kinata. Se maksaa kummalla on rahaa. Minulle oma tili on jokin itsenäisyyden asia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmosen tavoin myös yhteinen taloustili, josta maksellaan isoimmat laskut yms. mutta muuten käytämme omia tiliä oman mielen mukaan - ei tarvitse erikseen selitellä jotain ostosta. Tämä toimii ainakin miellä, kun kumpikin tietää oman vastuunsa ja hoitaa raha-asiansa hyvin.

Vierailija
2/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisiko tuo AP:n mainitsema " itsenäisyyden asia" jotenkin myös linkittynyt siihen, että puolisolla on reilusti isommat tulot? Että sitä haluaa näyttää pärjäävänsä omillaankin tarvittaessa?! Meillä on aina ollut suurinpiirtein samankokoiset tulot (paitsi hoitovapaalla, mutta silläkin olemme olleet molemmat) joten minusta yhteinen tili on aivan luonteva (teknisesti meillä on omat tilit, mutta vain minun tiliini on kortti ja miehen tililtä rahat siirretään sinne, se on ns. varatili).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta minulla ei ole kynnystä pyytää mieheltäni rahaa. Tai ilmoittaa, että tuohon laskuun minulla ei ole varaa, sinun täytyy se maksaa.

t.ap

Vierailija
4/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen tili ja se taas tuntuu luonnolliselta meille.

Vierailija
5/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on omat tilit ja sitten yksi yhteinen taloustili, jolta maksetaan ruoka etc. Mieheni huomattavasti varakkaampana laittaa merkittävästi enemmän rahaa taloustilille, ja sieltä maksan kaikki ruokakaupassa käymiset, lapsen vaatteet jne.

6/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samapa se millä tilillä ne rahat käy kääntymässä, pääasia että laskut tulee maksettua.