Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: valtaosa tatuoinnin ottaneista katuu tatuointiaan muttei kehtaa myöntää sitä muille

Vierailija
26.02.2025 |

Uskottelevat, että tatuointi on oikeasti kiva, hyvä päätös ja se ilmentää heidän persoonallisuuttaan.

🤭

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10043702/

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa, että mikä niissä tatuoinneissa ärsyttää tiettyä kansanosaa? Itselläni ei ole yhtään tatuointia, mutta eihän muiden tatuoinnit mulle kuulu, eivätkä vaikuta minun elämääni mitenkään. 

Kateus.

Sinähän se vitsin murjaisit.

Tuskin sulta löytyy taskun pohjalta ylimääräistä tonnia tosta noin vaan 🤣🤣

Vierailija
62/80 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai mikä se kuva on ja missä. Mikä muste, onko allergioita tms. Miten hyvin tehty. Pitääkö edelleen samasta aiheesta. Onko tatuoinnin tila pieni vai iso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas linkitetään tutkimus, jossa sanotaan ihan muuta kuin aloittaja väittää, luottaen siihen ettei kukaan osaa lukea. Eikä juuri kukaan näytä osaavankaan.

Vierailija
64/80 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointia parempi ratkaisu on se, että lyö paskakasan otsaansa. Sen saa sitten pesemällä pois, kun haluaa tai tuntuu, ettei enää siitä tykkää. Normaaleille ihmisille se tekee kuitenkin saman vaikutuksen, kuin tatuointikin. Molemmat kertovat, että tuossa menee ihminen, joka haluaa tyhmyytensä ulkoisesti näyttää, sanaakaan sanomatta.

Vierailija
65/80 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuointia parempi ratkaisu on se, että lyö paskakasan otsaansa. Sen saa sitten pesemällä pois, kun haluaa tai tuntuu, ettei enää siitä tykkää. Normaaleille ihmisille se tekee kuitenkin saman vaikutuksen, kuin tatuointikin. Molemmat kertovat, että tuossa menee ihminen, joka haluaa tyhmyytensä ulkoisesti näyttää, sanaakaan sanomatta.

Taas tämä paskasta haaveileva asialla. Etkö jo kyllästyny nuuhkimaan niitä pientareitten koiranpaskoja? Kyllä se siitä vielä joku päivä helpottaa. Tosin tyhmyyden poistamiseen tarvitaan itsereflektiota ja oman maailmankuvan avartamista.

Vierailija
66/80 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit aiheuttavat sen, että kehon auran eteeristä osaa vuotaa ulos, sanoisi jooga-filosofia. Se on fyysisen kehon jälkeen seuraava energiakehon kerros. Heikentää ihmistä.

Ihmisillä on arpia, joille ei voi mitään. Arpi on korjaantunut iho. Tuskin kaikki tatuoinnit ovat eteerisen vuodon merkki, mutta niillä on oma merkityksensä ja muste sinänsä voi olla allergisoiva tms.

Vierailija
67/80 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"The most common motivations for having tattoos were to feel independent, to feel better about himself/herself and to look good".

Suunnilleen samat perusteet tatuoinneille kuin aikanaan tupakoinnillekin kun tuotakin lajia sai mainostaa :D

Eli enimmäkseen tatuoinnit (kuten tupakointikin) alleviivaa tupakoijan tai tatuoinnin ottajan henkistä epävarmuutta. Ja kun tatuoinnit lähestyy kaulaa ja nousee siitä ylikin niin kyllähän se jo paljon henkisestä hyvinvoinnista kertoo. 

Vierailija
68/80 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain vanhemmilla (50+) tutuilla on tatuointeja. Ovat varmaan aikanaan olleet ihan kivan näköisiä, mutta nyt jo aika levähtäneitä ja tuhruisia. Hyvä jos tykkäävät itse, mutta omalla kohdalla tatuoinnit jää kyllä tuon takia ottamatta, kun eivät ne taida kauniina pysyä. Lisäksi itse en keksi yhtäkään kuviota, josta voisin olla varma, että en kyllästy. Kyllästyn kaikkeen muutenkin: vaatteisiin, koruihin, asuntoihin... Lasten siirtotatskat on olleet mulle tähän mennessä sopiva valinta :'D Mutta epäilemättä jotkut ovat sitoutumiskykyisempiä kuin minä tuuliviiri.

Vierailija
69/80 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"The most common motivations for having tattoos were to feel independent, to feel better about himself/herself and to look good".

Suunnilleen samat perusteet tatuoinneille kuin aikanaan tupakoinnillekin kun tuotakin lajia sai mainostaa :D

Eli enimmäkseen tatuoinnit (kuten tupakointikin) alleviivaa tupakoijan tai tatuoinnin ottajan henkistä epävarmuutta. Ja kun tatuoinnit lähestyy kaulaa ja nousee siitä ylikin niin kyllähän se jo paljon henkisestä hyvinvoinnista kertoo. 

Ja suunnilleen samat perusteet niinku kaikkeen itsensä laittamiseen pukeutumisesta ja meikkaamisesta lähtien: tuntea olonsa hyväksi ja näyttää hyvältä. 

Vierailija
70/80 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on noin vaikea myöntää että on meitä,jotka eivät todellakaan kadu?  Olen 45vuotias ja hain eilen uutta mustetta iholle, kahdeskymmenes kuva jo. 

Vierailija
71/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aikaa kuluu ja ikä kasvaa, muuttuvat ja katoavat monet muodit,  ajatukset ja asenteet ajan mukana. Voimme  lämmöllä ja huvittuneinakin, joskus nostalgisina muistella vanhoja ihastuksia, vaatteita, kampauksia, sisustustyylejä jne.  Mutta entäs, kun se asenne ja muisto onkin tatuoituna ihoomme, usein näkyvälle paikalle, missä sitä ei voi piilottaa. Siinähän se julistus on ja pysyy, vaikka itse onkin muuttunut. 

Itse olen onneksi sitä sukupolvea, jolloin tuo hullutus ei ollut muotia. Muutoin varmasti käsivarressani lukisi isoin kirjaimin Bay City Rollers, niin intohimoisesti aikoinaan luulin palavan rakkauteni kestävän ikuisesti.  Nyt se tatuointi haalistuu pelkästään muistoissani, luojan kiitos. 

Jestas, oletko Valpuri?

Oletko Tiina, kun arvasit? P.S. En ole Valpuri, mutta tunnen teidät molemmat.

Vierailija
72/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa, että mikä niissä tatuoinneissa ärsyttää tiettyä kansanosaa? Itselläni ei ole yhtään tatuointia, mutta eihän muiden tatuoinnit mulle kuulu, eivätkä vaikuta minun elämääni mitenkään. 

Olen tatuoimaton ja kun näen tv:ssä tatuoituja, käännän kanavaa. Muutoin katson vain muualle. En myöskään katso mitään paiseohjelmia tv:stä. 

En yhtään meuhkaa muiden tatuoinneista. Mielessäni mietin vain terveysnäkökohtia. Jokainen varmasti myöntää, että tatuoinnit ovat terveysriski. Mitä enemmän sen pahempi. Toki tatuoinnin sijaintikin voi vaikuttaa imusolmukkeisiin, maksaan. Näitä juttuja pitäisi tutkia enemmän.

Se että tatuoinnit haalistuu ja suttuuntuu on elimistön keino yrittää kovasti päästä eroon vieraasta aineesta kehossa ja korjata itseään.

Vierailija
73/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikähän psykologia näillä tatuointijankkaajilla on takana.

mikä saa ihmisen vuodesta toiseen itkemään jostain tatuoinneista joita on ehkä parilla prosentilla väestöstä

Vierailija
74/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman vanhin tatuointi taitaa olla tuhansia vuosia vanhan muumion olkapäässä. Ei ole mikään uusi juttu.

Vierailija
75/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kadu kahta tatuointiani. Nehän saisi pois, jos alkaisi häiritä. Kadun sitä, että haksahdin väärään mieheen enkä kuunnellut sisintäni. Päädyin 7 vuoden väkivaltahelvettiin, joka jatkui eron jälkeen vainona. Jotkut tatuoinnit on mitätön juttu henkisten traumojen rinnalla.

Vierailija
77/80 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/749d056c-90d8-4549-93eb-8df5db…

Ensiksi otti tatuoinnin, sitten alkoi katumaan ja tummemmalla tatuoinnilla peitti sen ja nyt sitten kärsii tyhmyydestään 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
78/80 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/749d056c-90d8-4549-93eb-8df5db…

Ensiksi otti tatuoinnin, sitten alkoi katumaan ja tummemmalla tatuoinnilla peitti sen ja nyt sitten kärsii tyhmyydestään 🤣🤣🤣🤣🤣

Sääliä tuo minussa herättää lähinnä.

Vierailija
79/80 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen nyt ottaa. Minusta on enempivähempi tatuoitu kaikki raajat, ja kadun vain yhtä 10 x 10 cm tatuontia. Siinäkin kadun ainoastaan sitä, että menin keskihintaiselle tekijälle (600 euroa/päivä) ja siten sain keskilaatuisen teoksen. Ei se ruma ole, muttei kyllä niin henkeäsalpaavakaan, että sitä haluaisi ihollaan esitellä ikänsä. Muut tatuointini ovat kaikki maailmanluokan artisteilta, olen matkustanut ulkomailla niitä ottamassa, ja ne ottaisin uudelleen milloin tahansa. Mutta silti olisin tilastollisesti kai tuossa katujien joukossa.

Sitten poistunen joukosta, kun peitän tuon yhden kuvan.

Vierailija
80/80 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain vanhemmilla (50+) tutuilla on tatuointeja. Ovat varmaan aikanaan olleet ihan kivan näköisiä, mutta nyt jo aika levähtäneitä ja tuhruisia. Hyvä jos tykkäävät itse, mutta omalla kohdalla tatuoinnit jää kyllä tuon takia ottamatta, kun eivät ne taida kauniina pysyä. Lisäksi itse en keksi yhtäkään kuviota, josta voisin olla varma, että en kyllästy. Kyllästyn kaikkeen muutenkin: vaatteisiin, koruihin, asuntoihin... Lasten siirtotatskat on olleet mulle tähän mennessä sopiva valinta :'D Mutta epäilemättä jotkut ovat sitoutumiskykyisempiä kuin minä tuuliviiri.

Isoisällä oli tatuointi, hän oli aikoinaan merillä ja silloin vain linnakundit ja merimiehet otti tatuointeja.

Mutta äidin mukaan tatuointi näytti ankalta, vaikka se oli joskus aikoinaan sydän ollut. Sitä en tiedä katuiko vaari tuota tatuointiaan milloinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi