Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko synnyttää kotona?

Vierailija
26.02.2025 |

Suomessa oletus on että synnytys tapahtuu valvotuissa olosuhteissa ammattilaisten avustamana steriilissä ympäristössä. Kotisynnytyksiä, autosynnytyksiä, jopa lentokonesynnytyksiä kuitenkin on. Jotkut haluavat synnyttää jopa kotona. Miten sinun turvallisuushakuisuutesi, olisitko valmis synnyttämään kotona? Jos et, niin mikä estää?

Tässä tuore Ylen artikkeli Tanskan synnytysmallista: https://yle.fi/a/74-20144208

Voisitko ajatella synnyttäväsi kotonasi?

Vaihtoehdot

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen synnyttänyt kahdesti kotona - molemmilla kerroilla ilman kätilöä, koska täälläpäin ei edes ole kotikätilöitä. Viimeisimmässä raskaudessa en käynyt myöskään kertaakaan neuvolassa ja se todellakin oli elämäni paras päätös. Sain nauttia raskaudesta ilman ylimääräistä stressiä. Synnytyksissä ei mitään ongelmia ja lapset ovat terveitä ja hyvinvoivia.

En taida ihan uskoa tätä...

Vierailija
62/65 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen synnyttänyt kahdesti kotona - molemmilla kerroilla ilman kätilöä, koska täälläpäin ei edes ole kotikätilöitä. Viimeisimmässä raskaudessa en käynyt myöskään kertaakaan neuvolassa ja se todellakin oli elämäni paras päätös. Sain nauttia raskaudesta ilman ylimääräistä stressiä. Synnytyksissä ei mitään ongelmia ja lapset ovat terveitä ja hyvinvoivia.

En taida ihan uskoa tätä...

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapseni ja minä olisimme molemmat menehtyneet kotisynnytyksessä.Taitavat ja osaavat kätilöt pelastivat molemmat.Vauvva oli viikon teho hoidossa mutta kaikki hyvin sen jälkeen.Itse en saanut minkäänlaista kammoa sairaalaa kohtaan vaan olin äärettömän kiitollinen. perheen neljä muuta lasta syntyneet sairaalassa hyvien osaavien kätilöiden auttamina.Minulle tieto siitä että apu on lähellä takasi levollisen mielen synnytyksiin,en tarvinnut kivun lievitystä siitäkään syystä.

Vierailija
64/65 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole enää lapsenpäästäjiä, kätilöillä on varmasti koulutus kotisynnytyksiin ja varmaan sairaanhoitajilla perustiedot, mutta eihän kukaan äiti halua vaarantaa lapsen henkeä oman nautinnon takia? Ehdottomasti synnärille synnyttämään, ei mitään höpötyksiä ammeeseen pulauttamisesta kotona takkatulen loisteessa. Sairasta!

Vierailija
65/65 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tässä tarinassa ei täsmää?

Tiedän kyllä useita vastaavia tarinoita, mikä tässä on niin vaikeaa uskoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan