Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vasta synnyttänyt äiti haluaisi lahjaksi?

Vierailija
25.02.2025 |

Ensi kertaa ystävää ja vauvaa tapaamaan. Haluaisin viedä tuliaisia. Ideoita? 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata. Oli ihana, kun kaveri lähetti vauvalle lahjan ja mukana oli suklaalevy mulle. 

Vierailija
22/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti kosmetologille/kampaajalle/ravintolaan/elokuvateatteriin 

Tai jalkahoitoon! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh! Hän on juuri saanut parhaimman lahjan mitä elämä voi antaa!

Vierailija
24/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuven vidun.

Jospa kuitenkin lahjakortti Mehiläiseen, että saa pari tikkiä lisää ja leikattua liiat roippeet(röpelöinen velhonhiha) pois. 

Vierailija
25/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt lahjakortti? Sillä voisi tilata ruokaa kotiin silloin kun ei itse jaksa tai ehdi tehdä ruokaa. 

Vierailija
26/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia, suklaata ja vauvalle joku ihana lahja. Vaatteen sijaan ostaisin vauvalle jonkun lelun.

Vierailija
27/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mitään lahjoja tarvitsisi. Ei meillä ole mitään lahjoja synnytyksestä ollut tapana viedä kun se ei mikään kutsu vieraiden juhlatilaisuus ole kun joku synnäriltä tulee. Sehän on vain oman perheen tapahtuma eikä mikään muiden juhla. Juhlat ovat erikseen sitten kun sellaiset järjestetään.

Normaalit tuliaiset kuten kahvipaketti ja jotain kahvipullaa jos sinne on heti pakko ängetä.

Vierailija
28/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli parasta se, kun mun sisko kävi joka perjantai ja toi pullaa. Hän laittoi kahvin vielä päälle ja otti vauvan syliin. Oli vauvan kanssa koko vierailunsa ajan. Minä sain vaan olla.

Oman ajan puute _kotona_ oli se hankalin. Mies kun aina ajoi minut ulos. "Saat happea ja näet muutakin kuin samoja seiniä." Minä kaipasin yksinkertaisesti sitä, että saan kotona jutella aikuisen kanssa.

Vierailija
29/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata, pullaa, naposteltavaa, ruokaa. Netflix tms. lahjakortti. Jos on esikoinen niin aikaa on istua sohvalla ja tuijottaa tv:tä. Jos tavaraa haluat viedä niin kiva juomapullo tulee tarpeeseen, vettä pitää imettäessä juoda koko ajan kun on kauhea jano. Tai vaikka ei imettäisikään mutta vauva nukkuu parikin tuntia sylissä niin jano iskee helposti ja kiva kun on juomaa lähellä.

Vierailija
30/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietenkin henkilöstä ja siitä, millaista lahjojen antamista välillänne muuten on. On kyllä kiva huomioida äitiäkin henkilökohtaisella lahjalla, ei vain vauvatavaralla. Antaisin esimerkiksi jonkin koriste-esineen, lasilinnun tms. Jokin tekstiili voi myös olla ilahduttava, esimerkiksi kaunis huivi tai vaikka neulevaate. 

Ei, ei ja ei. Aivan turhia nuo ehdottamasi joilla ei juuri synnyttänyt tee yhtään mitään. Vie vaikka noutoruokaa ystävän lempiravintolasta tai tuo jotain hyvää naposteltavaa imetyshetkiin. 

Olen tuon ehdotuksen kirjoittaja. En ajattele lahjoja antaessani erityisemmin käytännöllisyyttä, vaan lämmintä tunnetta, kauneutta ja iloa. Ne eivät ole mielestäni turhuutta.

Muista, että ne eivät ole kaikille muille niin tärkeitä. Ottaisin paljon mieluummin itse ruokaa kuin tavaraa.

Vierailija
31/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä te horisette suklaasta? Eivät kaikki syö suklaata! Viekää nyt saatana edes sellaista mistä tiedätte vastasynnyttäneen äidin pitävän.

Vierailija
32/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jalkahoitoon! 

Huh, tuo olisi itselleni ihan kammottava lahja. Mieti ensin tykkäisikö ystäväsi tuollaisesta.

Vierailija
33/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietenkin henkilöstä ja siitä, millaista lahjojen antamista välillänne muuten on. On kyllä kiva huomioida äitiäkin henkilökohtaisella lahjalla, ei vain vauvatavaralla. Antaisin esimerkiksi jonkin koriste-esineen, lasilinnun tms. Jokin tekstiili voi myös olla ilahduttava, esimerkiksi kaunis huivi tai vaikka neulevaate. 

Ei, ei ja ei. Aivan turhia nuo ehdottamasi joilla ei juuri synnyttänyt tee yhtään mitään. Vie vaikka noutoruokaa ystävän lempiravintolasta tai tuo jotain hyvää naposteltavaa imetyshetkiin. 

Olen tuon ehdotuksen kirjoittaja. En ajattele lahjoja antaessani erityisemmin käytännöllisyyttä, vaan lämmintä tunnetta, kauneutta ja iloa. Ne eivät ole mielestäni turhuutta.

Synnyttänyt nainen taas ajattelee pakosti käytännöllisesti. Eli hyvä ruoka on paras lahja.

Vierailija
34/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Minun mielestäni kukkakimppu on erittäin hyvä tuliainen.

Kukkakimpulla ei tee mitään. Mieluummin jotain syötävää tai juotavaa.

Vierailija
35/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wolt lahjakortti? Sillä voisi tilata ruokaa kotiin silloin kun ei itse jaksa tai ehdi tehdä ruokaa. 

En ottaisi. Orjatyötä. Mieluummin niin, että kauppa toimittaa itse.

Vierailija
36/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saatana mitään koriste-esineitä, ellet tiedä että lahjan saaja keräilee jotain vtun lasilintuja. Ei myöskään tekstiilejä, ellet tiedä että lahjan saaja haluaisi esim. tietynlaisen Balmuirin huivin. Kirpputorit ja kierrätyslaatikot ovat täynnä vääriä lahjoja.

Vierailija
37/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viet vauvalle vaatteita, niin kannattaa suoraan ottaa vaikka kokoa 62, koska yleensä niitä pienempiä kokoja on jo hankittu valmiiksi, eivätkä ne kovin kauaa päälle mahdukaan.

Vierailija
38/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin synnytyksen jälkeen niin kipeä ja vauva kiinni minussa, että sukulaisten tuomat kukkakimput aiheuttivat lähinnä turhaa lisätyötä. Parasta oli kun joku tuli hetkeksi pitelemään vauvaa, pääsin käymään vaikka rauhassa vessassa tai suihkussa. Ja ruokatuliaiset tietty, kun ne helpottivat elämää.

Vierailija
39/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jalkahoitoon! 

Huh, tuo olisi itselleni ihan kammottava lahja. Mieti ensin tykkäisikö ystäväsi tuollaisesta.

9 kuukautta kestäneen raskauden jälkeen TAKUULLA hyvä idea! Ihanaa istua siinä pehmeässä mukavassa tuolissa kun joku raspaa, hieroo, hoitaa kynnet, rasvaa jalat. 

Mikä tästä lahjasta mitenkään tekisi kammottavaa? 

Vierailija
40/44 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä vauvaa hoitaa, kun äiti istuu kauneushoidossa? Eli lahjan antajan kannattaa lupautua tulemaan mukaan työntelemään vauvaa vaunuissa hoidon ajaksi.