Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöpäepäily menossa parhaillaan

Vierailija
25.02.2025 |

Hei,

Löytyykö täältä muita joille lääkäri on hiljattain heittänyt ilmoille syöpäepäilyn ja odottelette pääsyä jatkotutkimuksiin?

Minulla on tuo tilanne päällä ja melko piinallistahan tämä aika on.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on peräpukamat

Vierailija
22/28 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmottaudun. Tänään kävin magneettikuvauksessa. Oli kyllä mielenkiintoinen kokemus. 50 minuuttia kesti.

Magneetti syöpäepäilyssä?

Kyllä se tyypillisesti on varjoaine-TT sekä PET-TT.

Multa löytyi hyvänlaatuinen kasvain aivoista ja kyllä otettiin myös magneettikuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpäyhdityksen sivut antavat tietoa, ja sieltä voi kysellä (chat) asioista myös.

Siunausta sinulle

Terv, kohtalotoveri

Ei sieltä saa tietoa omasta syövästä, hölmö.

Vierailija
24/28 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ap:n tilanteessa reilu vuosi sitten. Sain terveyskeskuslääkäriltä lähetteen ultraääneen jonka yhteydessä otettiin ohutneulanäyte, sitten verikokeet, koepala, TT-kuva ja lisää verikokeita. Ensikäynti sisätautipoliklinikalla jossa annettiin alustava diagnoosi. Varmistaminen vaati vielä patologin koepalalausunnon. Tähän kaikkeen meni pari kuukautta, ja tuona aikana olin osannut itsekin tulkita tutkimustuloksia. Syöpäni piti olla sellainen ettei sitä voi edes hoitaa, mutta Syöpäkeskuksesta sanottiin että hoito pitää aloittaa välittömästi. Lisää verikokeita ja luuydinnäyte. Nyt olen ollut palliatiivisessa hoidossa vuoden enkä enää ylläty mistään.

Sanoisin että diagnoosin odottaminen käynnistää uudenlaisen ajattelun. Kaikki skenaariot tulee käytyä läpi, eikä totuus sitten tule järkytyksenä. Joskus ihmisaivot tarvitsevat myös sen epävarmuuden.

Vierailija
25/28 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta loppui syöpähoidot eilen. Nyt sitten seuraillaan uusiutuuko vai ei. Korkean uusiutumisriskin syöpä oli kyseessä, eli tulen varmaan elämään epätietoisuudessa lopun elämääni. 

Aikanaan syöpäepäily todettiin ihan perus lääketurvakokeissa hyvin varhaisessa vaiheessa. Seurantaa oli tiuhaan tahtiin ennen kuin hoidot oikeasti alkoi noin puolen vuoden päästä. Silloinkin lähete tuli muualta kuin omasta hoitavasta yksiköstä. Se oli stressaaavaa aikaa. 

Voimia ja jaksamista aloittajalle ja kaikille muillekin samassa tilanteessa oleville.

Vierailija
26/28 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullakseni nämä ihmisten lukuisat syöpäepäilyt kertovat siitä, että meillä terveydenhuolto on ajan tasalla ja kaikki epåilyttävä tutkitaan ajoissa ja tarkasti, ja toki sitä syöpääkin löytyy, mutta nimenomaan ajoissa!

Tsempit ap! Odottaminenhan se on kauheinta, kun kaikki pyörii mielessä.

Olen ollut kolmesti samassa tilanteessa. Ei kuitenkaan ollut syöpää.

Gynellä käydessä näkyi ultrassa joku outo muodostelma  ja kiireellinen lähete tarkempiin tutkimuksiin. Vaikka gyne jo rauhoitteli, ettei pidä todennäköisenä vaan haluaa varmistua.

Toisella kertaa kilpirauhasen oireet ja liikkumattomuus ja kiireellinen lähete eteenpäin. 

Kolmannella suolistosyöpäepäily verenvuodon takia. Tähystyksessä ei mitään selvää syytä löytynyt, laitettiin sitten pukamien syyksi, vaikkei tähystyshetkellä näkynyt verta.

Vierailija
27/28 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ap:n tilanteessa reilu vuosi sitten. Sain terveyskeskuslääkäriltä lähetteen ultraääneen jonka yhteydessä otettiin ohutneulanäyte, sitten verikokeet, koepala, TT-kuva ja lisää verikokeita. Ensikäynti sisätautipoliklinikalla jossa annettiin alustava diagnoosi. Varmistaminen vaati vielä patologin koepalalausunnon. Tähän kaikkeen meni pari kuukautta, ja tuona aikana olin osannut itsekin tulkita tutkimustuloksia. Syöpäni piti olla sellainen ettei sitä voi edes hoitaa, mutta Syöpäkeskuksesta sanottiin että hoito pitää aloittaa välittömästi. Lisää verikokeita ja luuydinnäyte. Nyt olen ollut palliatiivisessa hoidossa vuoden enkä enää ylläty mistään.

Sanoisin että diagnoosin odottaminen käynnistää uudenlaisen ajattelun. Kaikki skenaariot tulee käytyä läpi, eikä totuus sitten tule järkytyksenä. Joskus ihmisaivot tarvitsevat myös sen epävarmuuden.

Huh, melkoisen rankka taival on sinulla ollut. Kaikkea hyvää toivon sinulle t.ap

Vierailija
28/28 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle vanhemmalle henkilölle syöpätiedote annettiin puhelimitse hoitajan toimesta!  Ennen aikaan sentään oltiin kasvokkain lääkärin kanssa. Kymmen min puhhelu: teillä on se ja se ei voida enää leikata.  Kirje tulee perässä, ja siinä sitten koepalan otto aika (tarkistavat minkä asteinen syöpä on kyseessä) ja lääkärin tapaamisaika...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan