Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Opiskelijoiden tapa ärsyttää monia kahviloissa näin nuoret naiset puolustautuvat

Vierailija
25.02.2025 |

Olen itse monesti käynyt kahvilassa, jossa se on aivan täynnä näitä opiskelijoita, jotka ostavat kahvin, vievät kaiken tilan ja istuskelevat kännyköillä ja tietokoneiden kanssa. Ei ollut viime käynnillä ollenkaan kivaa, kun olin suosikki kahvilassa syömässä lounasta, ja opiskelijat olivat vieneet kaikki ikkuna ja rauhalliset paikat, ja jäljellä oli vain yksi pöytä jäljellä ulko oven ja wc oven välissä. Samaan aikaan ne opiskelijat olivat ostaneet juuri sen yhden kahvin tai teen, ja vieneet kaiken tilan. Moni oli jopa kaksi tuntia, kun näin heidät mennessäni kahvilan ohi ulkopuolelta. Kahviloiden on ihan turha valittaa, että ei ole maksavia asiakkaita, kun kaikki opiskelijat vievät tilat. Itse ainakin lopetin käyntini omassa vakkari paikassani. 

Kommentit (723)

Vierailija
681/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo macin ääressä tunteja opiskelijaa larppaaja nuori nainen kahvilassa ottaa kyllä aivoon.

opiskelijaa larppaaja?

mitä tarkoitat?

Kunhan ärsyttelee. Best ignore. 

Vierailija
682/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon enemmän ärsyttää äitylit jotka vaunuineen valtaavat ja tukkivat kahvilat. Sitten käskytetään henkilökuntaa lämmittämään pilttiä ja tuttipulloja tai vaihtoehtoisesti istutaan ryntäät paljaana keskellä kahvilaa, kun normaalit asiakkaat koittavat ruokailla.🤢

Niin, ja pahimmassa tapauksessa vaihdetaan vielä vaippaa siinä kahvilan pöydässä muiden vieressä!

Olen jo iäkäs ihminen ja paljon kahviloissa asioinut enkä ole kertaakaan nähnyt kenenkään vaihtavan vaippaa kahvilan pöydässä. Ei se kyllä kovin yleistä varmastikaan ole. Mutta noita  läppärillä pöydänvaraajia pitkäksi aikaa kyllä näkee usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannissa olen nähnyt monessa paikassa nykyaikaan sopeutetun kyltin: "No kids, no dogs, no football colours, no laptops". Tuolla hoituu aika moni asia.

Ei footballi colorei?

Esim Manul on punaset paidat ja Chelseal siniset ja Tottenhamil valkoset. Ni pitää vissii mennä kaffelle ÄLÄSTI?

Vierailija
684/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas ei käy kahviloissa koskaan.

Kahva on on pahaa ja täysin turha tuote.

Pulla ja sokeri taas lihottaa.

Kahvila köyhdyttää asiakkaansa.

Eli en käy kahviloissa.

Vierailija
685/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas ei käy kahviloissa koskaan.

Kahva on on pahaa ja täysin turha tuote.

Pulla ja sokeri taas lihottaa.

Kahvila köyhdyttää asiakkaansa.

Eli en käy kahviloissa.

Kahvilat ovat hyviä sosiaalisia tapaamispaikkoja etenkin jos ei ole kiinnostunut kaljan juonnista ja haluaa tavata selvinpäin olevia ihmisiä päiväsaikaan. Silloin jokainen kustantaa omat juomisensa ja syömisensä eikä heitä tarvitse kutsua erikseen yksityisasuntoon. Riittää että sopii kavereitten kanssa saman ajan ja paikan, jossa on helppo kokoontua vaikka asuisi eri puolilla kaupunkia. Kesällä on mukavaa olla esimerkiksi ulkoilmassa torikahviossa.

Vierailija
686/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa porukkaa jos eivät himassa pysty opiskelemaan. Itse en voisi kuvitella jotakin kuppilaa kehnompaa paikkaa keskittyä. Mutta nämä pissiksethän tulevakin vaan näyttäytymään kaikelle kansalle, huomiota pitää saada aina ja kaikkialla. 

Huvittavinta tuossa oli se pimu, joka kertoo että kyllä se hänenkin neljän euron kahvikuppi auttaa kahvilan pitäjää pysymään leivässä. Not. 

en käy kahviloissa mutta käyn Oodissa ja siellä opiskellaan, pääsykokeet tulossa, ihmettelen miten ne keskittyy, vastapäätä istuu joku, ollaan koneella, opiskellaan

Vierailija
687/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain kahviloissa, jossa läppärit on kielletty. Ei tartte stressata ja häiriintyä koskaan.

Vierailija
688/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät pysty opiskelemaan niissä omissa pikku yksiöissään, minkä veronmaksajat heille kustantavat, joten joutuu valtaamaan läheiset kahvilat ja ostamaan 5 euron latteja, joihin jostain syystä on kuitenkin yllättävän hyvin varaa.

Ei se raha silti tyhjään mene. Vaan kahvilan kassaan ja kuitenkin hyvä ja edullinen vaihtoehto vaikka viinan verrattuna.onhan se kallista siinä mielessä että kaksi kaakaota kahvilassa on likipitäen sama koko paketti kaupassa. Mutta siitä kahvilat elää. Jokainen asiakas on tärkeä mutta ehkä ruuhka-aikoina on hyvä tehdä tilaa helpommin muille. Muulloin mielestäni voi aivan hyvin venailla tunnin ennen santsi kupin hakemista jo vaikka ihan kofeiini pöllyn välttämiseksi. Mitä vapaammin ja rennommin voi valinnat tehdä olosuhteet huomioiden sitä parempi.

Vierailija
689/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkulainen sanoo tuovansa yhden kahvikupin verran rahaa ja istuu tuntikausia. Montakohan kuppia ehtisi muut juoda ja tuoda lisää rahaa, jos yksi ei valloittaisi paikkaa moneksi tunniksi yhden kupin hinnalla?

Samalla nämä yrittävät olla hyvin kansainvälisiä, mutta eivät ymmärrä että Usassakin monessa kahvilassa on aikarajat ja yhdellä kahvikupilla saat oikeasti sen noin 2-3 minuuttia pöytäaikaa.

T Suomi on edelleen junttien takapajula

Tavallaan ymmärrän kahvin vetämisen naamariin "juoksusta" mutta aika pesrseestä jos sitä ei saa juoda rauhassa ja se ottaa sen10-15 min. Kiireeasä se on sitä mutta sen ei pitäisi olla normaali olotila. Juntti olet ainäkin jos ajattelet että kansainvälisyyden nimissä pitäs vaihtaa mahdollosesti jokin hyvä kansallinen tapa. Molemmat saisi mielestä säilyä.

Vierailija
690/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla ärsyttäviä ovat lounasravintoloissa istuskelevat keskusteluporukat, jotka eivät tunnu ymmärtävän, että he vievät lounastajilta paikat. Olen useampaan kertaan seurannut, kuin lounaalle tulevat asiakkaat seisoskelevat tarjottimet käsissään odottamassa, että nämä keskustelukerhot ymmärtäisivät lähteä pois ja vapauttaa pöydät. Ovat tavallisesti nuoria naisia, mutta onpa joukkoon mahtunut myös paikallinen kansanedustajamies kavereineen.

Vierailija
691/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua veronmaksajana ärsyttää toisten varoilla elävät ikuisopiskelijat.

Vierailija
692/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat opiskelee. Juu, ne vievät paljon tilaa ja muuta, mutta eikös sen oleskelun vastaus ole selvä, jos oli tietokoneet esillä. Tuskin he siellä  mitään sarjoja katsoi. Aina ei ole mukavaa että joku vie tilaa, mutta erityisesti rauhalliset paikat menee jos vaikka joku kertaa kokeeseen. Ymmärsin jo, ettette te halua heitä kahviloihin, mutta vaikka ne nuoremmat ei aina ajattele muita asiakkaita, olkaa te kunnollisia ja antakaa heidän opiskella rauhassa.

Olen silti toki itsekin sitä mieltä, että esim. kirjasto olisi parempi oleskelupaikka.

Vierailija
693/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Elelet kuvitelmissasi. Missähän nykyään saa opiskella ikuisesti? Ja eiköhän jokainen opiskelija Suomessa elä sillä omalla opintolainallaan. Lainalla, jota pitää heti ruveta lyhentämään kun tukikuukaudet loppuvat. Tai sitten kituuttelevat opintorahalla ja keikkahommilla.

Faktat kunniaan.

Vierailija
694/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat opiskelee. Juu, ne vievät paljon tilaa ja muuta, mutta eikös sen oleskelun vastaus ole selvä, jos oli tietokoneet esillä. Tuskin he siellä  mitään sarjoja katsoi. Aina ei ole mukavaa että joku vie tilaa, mutta erityisesti rauhalliset paikat menee jos vaikka joku kertaa kokeeseen. Ymmärsin jo, ettette te halua heitä kahviloihin, mutta vaikka ne nuoremmat ei aina ajattele muita asiakkaita, olkaa te kunnollisia ja antakaa heidän opiskella rauhassa.

Olen silti toki itsekin sitä mieltä, että esim. kirjasto olisi parempi oleskelupaikka.

Ainakin Helsingin ylipiston kirjastossa on niin täyttä, ettei paikkaa läppärin kanssa riitä aina kaikille.

Vierailija
695/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen kahvilaan, menen rentoutumaan. Työpaikan ilmapiirit on erikseen. En mene kahvilaan, jossa on paljon läppärillä ihmisiä, niistä tulee hermostunut tunnelma, "liikaa sähköä".

Vierailija
696/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia olen lopettanut kahviloissa käymisen jo ennen koronapandemiaa. Ei siellä enää ole tilaa tavallisille asiakkaille, jotka haluavat tilata kahvin ja istua pöydässä puoli tuntia. Pöydät ovat täynnä "opiskelijoita", "diginomadeja" ja "influenssereita", joiden mielestä on tosi kiva tilata yksi kahvi ja sitten istua pöydässä tuntikausia. 

Ai mistäkö tiedän, että samat ihmiset istuvat pöydässä tuntikausia? Kaikkihan sen näkevät.. Kun kävin kahvilassa ennen leffaan menoa, se kahvila oli täynnä. Kun tuli leffasta pois (lähes 3 tuntia myöhemmin) ja yritin uudestaan käydä kahvilla, siellä oli samat naamat samoissa pöydissä. Kun olin menossa ruokatunnille ja yritin löytää tilaa kahvilasta, se oli täynnä. Kun tulin pois ruokatunnilta (75 minuuttia myöhemmin) ja kävelin kahvilan ohi, siellä oli samat naamat samoissa pöydissä. Ikkunapöydissä tietenkin, mistä on paras näköala kadulle. 

Vierailija
697/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sieltä sellainen työttömän kommentti

Vierailija
698/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahviloissa on myös kiva istua ja odotella junaa, bussi tai mitä tahansa joka alkaa kohta lähettyvillä. Kaikki ei jaksa seisoa jatkuvasti jaloillaan etenkään, jos kärsii sairauksista.

Osta rollaattori. Se maksaa alle 100 euroa. Siis paljon vähemmän kuin YKSI JUNALIPPU (menopaluu) Helsingistä Rovaniemelle. Kun liikut rollaattorin kanssa, voit larpata "vammaista" ja vaatia aina erityiskohtelua joka paikassa.  

Vierailija
699/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seon tuo persumaisen itsekäs, psykopaattinen ja moukkamainen käytös valitettavan tarttuvaa. Varsinkin heikkolahjaisiin.

Vierailija
700/723 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää porukkaa. Viimeksi kun kävin kahvilassa niin siellä joku vastaili työpuhelimeensa, joka pirisi vähän väliä (äänet tietysti päällä). Jos paikkakunnalla on kahvila, niin sieltä löytyy vähintään myös kirjasto tai jopa maksuttomia etätyötiloja, joihin nämä "en saa kotona mitään aikaiseksi" -ihmiset voi mennä läppäreineen. 

Mulla oli joskus esimies, joka kertoi tekevänsä työnsä mieluiten kahvilassa. No eipä se paljon mitään tehnytkään, delegoi kaikki hommansa pätevimmille alaisilleen. Jotka sitten puursivat omia ja esimiehen hommia hiki hatussa toimistolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi