Mistä siistimpiä college- ja trikoohousuja päivähoitoon?
Päivähoidossa vihjasivat, että olisi hyvä, että lapsella olisi sukkisten päällä college- tai trikoohousut. Mä olen noita joskus laiskahkosti etsinyt, enkä löytänyt mieleisiäni. Silloin tuntui, että kaikki pehmeät housut ovat vähän kalsarimaisia tai näyttävät yöpuvulta.
Kertokaa siis, te shoppailijat, että mistä kannattaisi lähteä etsimään ei yöpuvulta tai mökkivaattelta näyttäviä, silti lapsenomaisia collegehousuja kokoa 92-98! Väreissä kirkkaus on plussaa, vaaleus ei, raidat on kivoja mutta muut kuviot ei. En myöskään tykkää trumpettilahkeista, paljeteista tai muista hömpötyksistä, vaan haluaisin perushousuja, jotka eivät silti olisi ihan perus ;-) Lapsi on malliltaan pulleropallero, eli reisimakkaraa löytyy ja kestopeppu lisää pyllyn muhkeutta entisestään.
Kommentit (28)
Näköjään riippuu ihan hoitopaikasta,itse en ole kohdannut tuollaisia vaatimuksia koskaan.Outoa,että lapsensa pitäisi pukea niinkuin hoitotädit sanoo.....huh huh.
että päiväkodin tädit eivät katso hyvällä mekkoa vai että lapsen vaatetus on vain paita ja sukkahousut? Itse pidän sukkahousuja alusvaatteena, tuskin kenellekään aikuisellekaan tulisi mieleen kulkea sukkahousuissa, vai? Koti on eri asia, mutta itse en anna kotonakaan tytön kulkea niin, minusta se vaan ei ole kivan näköistä. Jos ei halua kaksia housuja, niin miksi ei sitten hanki trikoohousuja ( ja taas: ei kalsareita)?
En ole edes oikeastaan ajatellut että college housutkin lajiteltaisi tyttöjen ja poikien mallistoihin! :) Värit, kuosi/kuva tekee mielestäni vaatteesta enemmän sukupuoli sidonnaisen... no trumpetti lahkeita ei meillä pojalla ole sentään vielä ainakaan :)
Meillä pidetään kyllä aina college housuja hoidossa. Ei ole tullut mieleenikään laittaa muuta. Hienommat housut on päällä valokuvauksessa, juhlissa, kyläillessä ja monesti jos lähdetään ostoksille.
Mutta koittakaapa itse kontata, leikkiä, hyppiä, juosta farkut tms jäykemmät housut jalassa.. Ei kauhean mukavan tuntuista :)
Meillä kyllä molemmat pysyneet käytössä/ pesun jäljiltä hyvänä.
Resorilliset college hpusut h&m sekä lindexin, ovat parhaita.
Kuparikiitäjä:
Päivähoidossa vihjasivat, että olisi hyvä, että lapsella olisi sukkisten päällä college- tai trikoohousut.
kirsi_koo:
että päiväkodin tädit eivät katso hyvällä mekkoa vai että lapsen vaatetus on vain paita ja sukkahousut? Itse pidän sukkahousuja alusvaatteena, tuskin kenellekään aikuisellekaan tulisi mieleen kulkea sukkahousuissa, vai? Koti on eri asia, mutta itse en anna kotonakaan tytön kulkea niin, minusta se vaan ei ole kivan näköistä. Jos ei halua kaksia housuja, niin miksi ei sitten hanki trikoohousuja ( ja taas: ei kalsareita)?
Lapsi on liivimekkokiellon ;-) jälkeen ollut sukkiksissa. Minusta ne on kivan näköiset sellaisenaan, toisin kuin melkein kaikki college- tai trikoohousut joita olen nähnyt, kun ne näyttävät helposti lapsellani kalsarimaisilta. Juuri tämän takia etsinkin sellaisia pehmeitä housuja, jotka eivät olisi niin yö-, olohousu- tai kalsarimaisia ;-)
Oikeastaan sillä, että mitä mieltä päivähoidon ihmiset tai muut ovat lapseni ulkonäöstä tai vaatetuksesta ei ole mitään väliä, kunhan yhdistelmä miellyttää äidin silmää ja on teknisesti toimiva. Tämän takia sukkikset ovat minusta jees, toisin kuin tosiaan ne kalsarimaiset collegehousut ;-)
Olisi helpompi lapsen itse riisua/pukea kuin liivimekko ja lyhyen ja joustavan hameen voi hätätilanteessa jättää ulkovaatteiden allekin. Vai onko puolihameetkin kielletty? Siinä tapauksessa en kyllä enää ymmärrä päiväkodin vaatimuksia. Ei kai nyt missään voi housupakkoa olla...
Sukkikset on minustakin kalsareihin verrattava alusvaate.
Eikö hoitajilla on 20 sekuntia aikaa per lapsi pukemisen yhteydessä?
Kas kun eivät vaadi että kaikki kulkee vaippasiltaan. Sehän se vasta helppoa olisi.
Onko kyseessä siis ihan normaali päiväkoti?
Minun mielestäni 4-vuotiaan hiihtaminen on vielä sen verran vähäistä, että mitkä tahansa suksen tapaiset saa kelvata, kunhan on suht oikean kokoiset. En kyllä itse ostaisi monollisia suksia sen ikäiselle vielä, kun seuraavana vuonna olisivat jo monot liian pienet.