Lue keskustelun säännöt.
Kuinka ihmiset oppii ymmärtämään "työelämän"?
25.02.2025 |
Mä en koskaan oppinut. En ymmärrä esimerkiksi että miten sinne pääsee/joutuu? Osa tietysti suoraan opintojen harjoitteluista mutta jos ei käy niin? Miten sinne pääsee jos ei ole koskaan ollut siellä?
Toisaalta ihmetyttää tunteeko ihmiset työnsä merkitykselliseksi vaikka tekisi jotain oikeasti aika turhaa? Vai tehdäänkö vain rahan takia vaikka eihän useimmissa töissä enää edes ole kummoista tienaamisen mahdollisuutta?
Ei, en elä tuilla joten siitä on nyt turha yrittää solvata.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Työpaikkoja useimmat ihan hakee. Netissä löytyy ilmoituksia avoimista työpaikoista, ja monien firmojen sivuilla on myös esim. avoimia hakuja joilla voi ilmaista kiinnostuksensa työskentelyyn siellä. Itse pääsin ekaan työpaikkaani niin, laitoin vaan avoimia hakuja useampaan alani isompaan firmaan, ja kahdesta tuli kutsu haastatteluun, joista sitten toiseen menin ja olinkin siellä seuraavat 20 vuotta.
Työn merkityksellisyys, no mulle sen merkitys on että saa rahaa elämiseen. Kunhan on rehellistä työtä eikä moraalisesti epäilyttävää, niin aika sama mitä se tekeminen on. Mun alan töistä saa kyllä ihan mukavaa palkkaa, jolla elää paljon paremmin kuin tuilla, joten sitä ei tarvi ollenkaan miettiä että kannattaako tämä pelkkään tuilla oloon nähden. Tosin aika iso kynnys mulla olisi oleskella vaan tuilla työkykyisenä, jos edes pienipalkkaista työtä olisi tarjolla, kokisin sen vääräksi kuormittaa huonossa jamassa olevaa kansantaloutta tukieni makselulla, jos kerran ilmankin pärjäisin.