Matala hb ja vauva
Hei, tietääkö kukaan, mitä vaikutusta äidin matalalla hb:llä on vauvaan ? Mulla hb oli nyt laskenut aika roimasti ollen 117. Kärsiikö vaavi kovasti äidin laihasta verestä..?
Ovatko ne juotavat rautavalmisteet sallittuja raskaana oleville, Kreuterbrautsalt vai mikä se oli. Obsidanista saa aina lukea, että se tekee vatsaoireita monelle, joten olisiko jotain hellempää vaihtoehtoa olemassa.
lion76 rv 18+3
Kommentit (2)
Lähes aina oli 98-99, pari kertaa 78. Mitään ei ainakaan koskaan sanottu, että olisi vaaraksi. (itse vain jälkikäteen ihmetellyt miksi en ollut jo sairaalassa..) Tuon olen kuullut että alhaisella hb:lla ei ainakaan raskausmyrkytystä voi tulla.
Äippäpolillakin kävin säännöllisesti joka kk, eikä hb:sta koskaan sanottu mitään. " Voi vähän väsyttää.." - tuumattiin. Aijaa, nukuinkin 20h/vrk.
Nyt onneks näyttäisi olevan paremman lähtökohdat, kun sentään ekassa neuvolassa oli 130 (rv9). Eikä väsymystä voi verratakaan edelliseen.
Minulle ainakin sanottiin, että veri virtaa silloin hyvin istukan pienissä suonissa ja raskausmyrkytyksen vaara on olematon. (Kuulemma alhainen hb ja raskausmyrkytys ei viihdy samassa kehossa.)
Kun hemoglobiini laskee alle 90 voi se jo olla haitaksi lapselle. Itselläni hb oli alle 100 koko raskauden mutta ei laskenut kertaakaan alle 90.
Rautavalmisteista Obsidan ei sopinut minulle. Söin sekä nestemäistä (Kreuterblutsaft) ja jotain toista malti... (en muista nimeä)
Sinullahan on vielä mallikelpoinen hemppa kun on yli sata.