Mindfulness voi aiheuttaa paniikkihäiriön?
"Liika omiin tunteisiin ja tuntemuksiin keskittyminen on epäterveellistä kenelle tahansa, mutta erityisesti nuorille. Monille ei Kosolan mukaan sovi esimerkiksi mindfulness-tyyppinen harjoittelu, jossa pitää kuulostella omaa kehoa.
Siinä helposti huomaa, että sydän hakkaa ja kädet tärisevät, ja alkaa miettiä, että onko minulla paniikkihäiriö.
Hengitysharjoitus voi itsessään aiheuttaa tunteen, ettei saa happea, Kosola sanoo."
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Jaha. Olin ajatellut sitä paniikkihäiriön hoitoon, mutta ei ilmeisesti kannata.
Mitä vikaa on kyvyssä olla läsnä pahimmassakin hetkessä, jäi vastaamatta hesarin jutussakin ilmeisesti. Mätkitään mindfulnessia ominaisuuksiensa puolesta joita sillä ei edes ole paitsi haukkujan mielessä.
Nyt on kyllä mindfullness käsitetty aivan väärin tai länkkärit on sen vääristäneet.
On demonista toimintaa, kuten joogakin.
Milloin miesehdokas on viimeksi komentanut sinut kontilleen, jonka jälkeen löysä selluliittinen pyllysi on piiskattu punaiseksi ja kuumottavaksi. Milloin mies on viimeksi komentanut sinua, kun olet käyttäytynyt kuin vähäjärkinen hupakko. Mies on varmasti joskus sanonut sinulle, että pillusi kuuluu hänelle ja sinun on annettava sitä nyt. Jos vastaat kieltävästi, et ole vielä kohdannut oikeaa miestä, jolle pillusi kuuluu :)
Vierailija kirjoitti:
Milloin miesehdokas on viimeksi komentanut sinut kontilleen, jonka jälkeen löysä selluliittinen pyllysi on piiskattu punaiseksi ja kuumottavaksi. Milloin mies on viimeksi komentanut sinua, kun olet käyttäytynyt kuin vähäjärkinen hupakko. Mies on varmasti joskus sanonut sinulle, että pillusi kuuluu hänelle ja sinun on annettava sitä nyt. Jos vastaat kieltävästi, et ole vielä kohdannut oikeaa miestä, jolle pillusi kuuluu :)
Tuliko väärään ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko väärään ketjuun?
Ihan oikeaan tuli. Pimpintäytettä te stressaavat akat kaipaatte ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mindfullness on peräisin hinduismista ja buddhalaisuudesta, jotka ovat epäjumalauskontoja, Saatanan eksytys.
Mindfullness " avaa oven" demoneille.
Kääntykää oikean elävän, rakastavan Jumalan puoleen, ja pyytäkää että Hän antaisi teille uskoa. Että saisitte vastaanottaa Jeesus elämänne. Hän tuo rauhan!
Voisin väittää, että sekä hindut että buddhalaiset yleisesti elävät huomattavasti enemmän Jeesuksen opetusten mukaista elämää kuin länsimaiset, yltäkylläisyydessä makoilevat ja kärsivistä lähimmäisistä vähät välittävät kristityt.
Ovatko buddhalaiset yhteiskunnat sitten sellaisia, kuin niiden voisi tuosta lähtökohdasta olettaa olevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha. Olin ajatellut sitä paniikkihäiriön hoitoon, mutta ei ilmeisesti kannata.
Mitä vikaa on kyvyssä olla läsnä pahimmassakin hetkessä, jäi vastaamatta hesarin jutussakin ilmeisesti. Mätkitään mindfulnessia ominaisuuksiensa puolesta joita sillä ei edes ole paitsi haukkujan mielessä.
Mitä tuo "olla läsnä" edes tarkoittaa tässä? Kuulostaa taas joltain höpöhöpö-naminami-jutulta.
Olen aina kokenut nuo mindfulness-tyyppiset harjoitukset todella ärsyttäviksi. Ei todellakaan kiinnosta kuunnella jotain omaa hengitystä.
Minulla oli aikoinaan ahdistusta ja elämää häiritsevää sairaudenpelkoa. Ajattelin kokeilla mindfullnessia, se oli silloin hyvin suosittua. Ensimmäisessä tehtävässä käskettiin kuulostella miten sydän sykkii, keuhkot vetävät happea, miltä vatsa tuntuu jne. Sydänvian, keuhkosyövän ja suolistoloisen itselleni analysoineena päätin lopettaa siihen. Ei sovi kaikille tuo.