Uskoon tuleminen on liian työlästä. En jaksa lukea Raamattua jne
Kun rukoilen niin en jaksa keskittyä vaan ootan koko ajan että se olisi ohi. Mikä avuksi?
Kommentit (116)
Hyi ei mormonivalehtelijoita kenenkään kotiin.
Rukoilu on puhetta Jumalan kanssa. Rukoile vähän ja kuuntele, mitä Hänellä on sanottavana. Jos et jaksa lukea Raamattua paljon, lue vähän. Etsi kristittyjä ystäviä. Vaikka netin kristityiltä palstoilta.
Etsiydy hyvään, innostavaan kristilliseen seurakuntaan. Ja rukoile sydämestäsi, ajalla ei väliä. Ei rukousten pidä olla pitkiä. Pyydä, että Jumala koskettaa sinua Pyhän Henkensä kautta ja herättää uskon. Ei uskoa voi itse itsestään puristaa. Totta on sekin, että "yksinäinen puu ei kauan pala": kristittyjen yhteys on tosi tärkeää ja hirveän rikas osa elämää!
Ev.lut.seurakunnan jumalanpalvelusyhteisöt (Esim. Verkosto, Kohtaamispaikka jne.), ovat hyviä, samoin paikkakunnasta riippuen Vapaaseurakunta tai Helluntaiherätys (mutta tosiaan riippuu vähän paikkakunnasta, millaisia ovat)
Onko Alfakursseja enää, ovatko hyviä? Niitä oli uskosta kiinnostuneille.
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnan tilaisuudet. Jumalanpalvelukset.
Raamattupiiri !
Ristin ryöväri tuli uskoon pyytämällä Jeesukselta apua. Kasvu kristittynä on sitten erikseen. Tarvitsemme myös yhteyttä. Esim raamattupiiri.
AA on muunnelma raamatusta, johon vaaditaan mukavampi pohjatyö, se on raamattua lyhyempi ja siinä on selkeämmät ja tarkemmat ohjeet miten pitää elää. Kokeile sitä jos raamattu ei nappaa. Tai NA:ta.
Mulle se on vaikeaa, jos yritän jonkun tietyn kaavan mukaan rukoilla. Mutta kummasti helpottuu, kun avaa sydämensä ja alkaa kertoa kaikkia vaikeuksiaan ja huoliaan. Olen huomannut, että se lämmin, rakastava tunne tulee silloin, kun asetun rukoukseen haavoittuvaisesti ja avoimesti. Silloin Jumala myös lohduttaa ja tuo sen tutun rauhan tunteen sydämeeni.
No ehkä et tosissasi usko siihen hommaan? Ei kaikkien ole pakko uskoa, uskonnottomana on hyvä elää. :)
Sällan har man varit så förbannad som då, då man fick en deluxe bibel i present till konfirmationen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnan tilaisuudet. Jumalanpalvelukset.
Raamattupiiri !
Kamalan työlään kuuloista, käyttekö töissä tai opiskelemassa lainkaa? Onko lapsia, perhettä, kumppania? Millä ajalla vielä teette tämän uskoontulotyönnekin?
Lue netistä tietoa, olen itse spirituaalinen ja tykkään etenkin buddhalaisuudesta : )
Uskoon tuleminen onkin työlästä, jos sen tehtäväkseen ottaa. Pyydä apua/neuvoa joltakin, jonka tiedät oikeasti uskovaksi / kysy seurakunnasta, jossa käy uskovia. Sen jälkeen ei Raamatun lukukaan enää käy raskaaksi.
Yksin opiskelu ja rukoilu on raskas tapa aloittaa. Aloita yhdessä ystävien kanssa. Voit esimerkiksi kutsua MAP -kirkon lähetyssaarnaajat opiskelemaan kanssasi. Myös erilaisia materiaaleja on saatavilla, jotta saa opiskeltua mielummin oppiaiheen kerrallaan, kuin pänttäämällä vain Raamatusta suoraan.