Uskoon tuleminen on liian työlästä. En jaksa lukea Raamattua jne
Kun rukoilen niin en jaksa keskittyä vaan ootan koko ajan että se olisi ohi. Mikä avuksi?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Lue netistä tietoa, olen itse spirituaalinen ja tykkään etenkin buddhalaisuudesta : )
Minäkin tykkään buddhalaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Uskoon tuleminen onkin työlästä, jos sen tehtäväkseen ottaa. Pyydä apua/neuvoa joltakin, jonka tiedät oikeasti uskovaksi / kysy seurakunnasta, jossa käy uskovia. Sen jälkeen ei Raamatun lukukaan enää käy raskaaksi.
Ei siihen väkisin tulla eikä sen niin vaikeaa kuuluisi olla. Riippuu siitäkin mitä se uskoon tuleminen sitten itselle tarkoittaa.
Yhtä hyvin voi lukea Tarun Sormusten Herrasta ja uskoa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Sällan har man varit så förbannad som då, då man fick en deluxe bibel i present till konfirmationen.
Siinäpä se, uskoon tulleita ei Raamattu raivostuta, ja vain murto-osa heistä edes tavoittelee mitään konfirmaatiota.
Miksi pitää tulla uskoon? Mä en ainakaan haluaisi. Jos minkä, niin uskonnon varjolla on sodittu ja tapettu viattomia. Ei kuulosta oikein fiksulta moinen.
Jumala ei kaipaa uhrimenoja, vaan armahtavaisuutta. Tarkoitan tällä sitä, että opettele elämään Jumalan tahdon mukaisesti ja rakastamaan toisia, niin Jumalan rakkaus tulee elämääsi ihan konkreettisella tasolla ja rukoilemisesta tulee kahdensuuntainen keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tulla uskoon? Mä en ainakaan haluaisi. Jos minkä, niin uskonnon varjolla on sodittu ja tapettu viattomia. Ei kuulosta oikein fiksulta moinen.
Voihan se uskoon tulo olla vaikka se sisäinen rauhan tila, se pysyvä rauha. Itsevarmuus ja tieto siitä että kulkee omaa polkua. Ei siihen tarvita liittymistä mihinkään, saa olla myös vapaa kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei kaipaa uhrimenoja, vaan armahtavaisuutta. Tarkoitan tällä sitä, että opettele elämään Jumalan tahdon mukaisesti ja rakastamaan toisia, niin Jumalan rakkaus tulee elämääsi ihan konkreettisella tasolla ja rukoilemisesta tulee kahdensuuntainen keskustelu.
Itse asiassa tiedän että Jumala toivoo jokaisen olevan onnellinen ihminen joka osaa arvostaa muitakin ja elää yhteiskunnassa yhdessä muiden kanssa.
Jumala ei toivo että kukaan vaatii keneltäkään toiselta kohtuutonta rakastamista sillä sekin kääntyy niin itseä kuin toistakin vastaan.
ei uskonta raamattua tai jeesusta tarvi :D koko homma perustuu pyytettömään rakkauteen. kaikki muu on turhaa sanahelinää
Voithan vain rukoilla vaikkapa seuraavasti:
Kiitos Jeesus, että näet mun elämän jokaisen vaiheen ja tiedät, mikä milloinkin on minulle hyväksi. Pyydän, että avaat lisää uskon asioita, vaikka jonkun ihmisen kautta. Pidä minua lähelläsi. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
ei uskonta raamattua tai jeesusta tarvi :D koko homma perustuu pyytettömään rakkauteen. kaikki muu on turhaa sanahelinää
Ei tarvitsekaan, olet oikeassa. Siltikin ihan ateistina voin suositella raamattuun tutustumista ihan jokaiselle kiinnostuneelle sillä siellä on paljon hyviä asioita sekä tarinoita jotka opettavat elämästä ja tottakai varsinaista tietoakin siellä on.
Kyllä, uskon että raamattu on syystä edelleen mukanamme.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin voi lukea Tarun Sormusten Herrasta ja uskoa siihen.
Saat olla mitä mieltä haluat, mutta muiden pilkkaaminen on heikon ihmisen toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tiedän että Jumala toivoo jokaisen olevan onnellinen ihminen joka osaa arvostaa muitakin ja elää yhteiskunnassa yhdessä muiden kanssa.
Jumala ei toivo että kukaan vaatii keneltäkään toiselta kohtuutonta rakastamista sillä sekin kääntyy niin itseä kuin toistakin vastaan.
Riippuu, mitä kohtuuttomalla rakastamisella tarkoitetaan, kun tuollainen termi ei itselleni ole tuttu. Jos sillä tarkoitetaan itsensä asettamista vaaratilanteeseen, niin se ei mielestäni ole kyllä varmasti Jumalan tahdon mukaista. Itsensä suojaaminen hyväksikäytöltä on täysin sallittua, eikä siis mielestäni tarvi hyväksyä minkäänlaista epätasa-arvoista kohtelua.
Menin lomamatkalla spirituaaliseen kauppaan. Suitsukkeet tuoksuivat, melodinen musiikki soi. Oli tarot kortteja, unisieppareita, energiakiviä.
Sydänalaani laskeutui raskas, synkkä paino, ahdistus. Aistin pahan.
Lähdin ulos, oloni helpottui vähitellen.
Mitä minulle teidän mielestä tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue netistä tietoa, olen itse spirituaalinen ja tykkään etenkin buddhalaisuudesta : )
Minäkin tykkään buddhalaisuudesta.
Kiva kuulla, kaikkea hyvää sinulle : )
Voit rukoilla lyhyitä, valmiita rukouksia, joista suoraan Raamatusta on Isä meidän - rukous. Rukouskirjoja on vaikka miten paljon. Ne ovat oleellinen osa kirkonkin rukouselämää. Ei tarvitse keksiä mitään itse, eikä ajatella, että rukouksessa olisi oltava pitkiä aikoja. Rukouselämä saattaa kehittyä vähitellen. Aloita Isä meidän -rukouksesta vaikka aamuin illoin. Jumala on tehnyt kertakaikkisen pelastusteon Jeesuksessa Kristuksessa, ja voit uskoa sen ilman muita toimenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan, olet oikeassa. Siltikin ihan ateistina voin suositella raamattuun tutustumista ihan jokaiselle kiinnostuneelle sillä siellä on paljon hyviä asioita sekä tarinoita jotka opettavat elämästä ja tottakai varsinaista tietoakin siellä on.
Kyllä, uskon että raamattu on syystä edelleen mukanamme.
Hyvä huomio! Juutalais-kristilliseen perinteeseen perustuu myös länsimaiset vapaat yhteiskuntajärjestelmät, ja oikeastaan ainoat toimivat demokratiat. Raamattu ei siis ole mikään satukirja vaan siihen pohjautuu myös länsimainen etiikka ja käsitys ihmisarvosta.
Vierailija kirjoitti:
Menin lomamatkalla spirituaaliseen kauppaan. Suitsukkeet tuoksuivat, melodinen musiikki soi. Oli tarot kortteja, unisieppareita, energiakiviä.
Sydänalaani laskeutui raskas, synkkä paino, ahdistus. Aistin pahan.
Lähdin ulos, oloni helpottui vähitellen.
Mitä minulle teidän mielestä tapahtui?
Kristittynä veikkaan, että suojelusenkelisi varoitti sinua.
Vierailija kirjoitti:
Yksin opiskelu ja rukoilu on raskas tapa aloittaa. Aloita yhdessä ystävien kanssa. Voit esimerkiksi kutsua MAP -kirkon lähetyssaarnaajat opiskelemaan kanssasi. Myös erilaisia materiaaleja on saatavilla, jotta saa opiskeltua mielummin oppiaiheen kerrallaan, kuin pänttäämällä vain Raamatusta suoraan.
Mormonismi on harhaoppia! Ei ole kristinuskoa lainkaan, virallisesti edes. Kyse on eri uskonnosta.
Ap, pysy kaukana tästä!
Kopsasin heti alusta olennaisimman:
Buddhalaisuuden päämääränä on pysyvä, syistä ja ehdoista riippumaton onnellisuuden tila, joka tunnetaan valaistumisena.
Tämä tila on kadehdittua eikä rahalla tätäkään saa ja tässä se minunkin onnellisuuteni salaisuus on ollut. Ei se sen kummempaa ole, aitoa sen pitää kaiken olla ja silloin vastoinkäymisistäkin selviää helpommin.