Uskoon tuleminen on liian työlästä. En jaksa lukea Raamattua jne
Kun rukoilen niin en jaksa keskittyä vaan ootan koko ajan että se olisi ohi. Mikä avuksi?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Menin lomamatkalla spirituaaliseen kauppaan. Suitsukkeet tuoksuivat, melodinen musiikki soi. Oli tarot kortteja, unisieppareita, energiakiviä.
Sydänalaani laskeutui raskas, synkkä paino, ahdistus. Aistin pahan.
Lähdin ulos, oloni helpottui vähitellen.
Mitä minulle teidän mielestä tapahtui?
Aistit pahan niin kuin sanoit. On olemassa paljon huijareita, jotka esittävät olevansa spirituaalisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei kaipaa uhrimenoja, vaan armahtavaisuutta. Tarkoitan tällä sitä, että opettele elämään Jumalan tahdon mukaisesti ja rakastamaan toisia, niin Jumalan rakkaus tulee elämääsi ihan konkreettisella tasolla ja rukoilemisesta tulee kahdensuuntainen keskustelu.
Itse asiassa tiedän että Jumala toivoo jokaisen olevan onnellinen ihminen joka osaa arvostaa muitakin ja elää yhteiskunnassa yhdessä muiden kanssa.
Jumala ei toivo että kukaan vaatii keneltäkään toiselta kohtuutonta rakastamista sillä sekin kääntyy niin itseä kuin toistakin vastaan.
Riippuu, mitä kohtuuttomalla rakastamisella tarkoitetaan, kun tuollainen termi ei itselleni ole tuttu. Jos sillä tarkoitetaan itsensä asettamista vaaratilanteeseen, niin se ei mielestäni ole kyllä varmasti Jumalan tahdon mukaista. Itsensä suojaaminen hyväk
Tarkoitin kommentilla niitä jotka vaativat rakastamista kaiken mahdollisesti pahuutensakin yli. Nämä ihmiset eivät yleensä koskaan tule vastaan yhtään missään. On kohtuutonta esimerkiksi vaatia rakastamaan itseään kun on ensin kaltoinkohdellut toista ihmistä.
Olet siis oikeassa sinäkin.
Käänny Jumalan puoleen ja pyydä että Hän antaisi Sinulle uskoa. Että saisit uudestisyntyä ja vastaanottaa Jeesus elämääsi.
Ilman uudestisyntymistä ei voi myöskään ymmärtää Raamattua.
Siunausta, Ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin opiskelu ja rukoilu on raskas tapa aloittaa. Aloita yhdessä ystävien kanssa. Voit esimerkiksi kutsua MAP -kirkon lähetyssaarnaajat opiskelemaan kanssasi. Myös erilaisia materiaaleja on saatavilla, jotta saa opiskeltua mielummin oppiaiheen kerrallaan, kuin pänttäämällä vain Raamatusta suoraan.
Mormonismi on harhaoppia! Ei ole kristinuskoa lainkaan, virallisesti edes. Kyse on eri uskonnosta.
Ap, pysy kaukana tästä!
Ei yhtään sen enempää harhaoppi kuin sinunkaan höpöhöpösatusi.
Määrittää ateisti ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sällan har man varit så förbannad som då, då man fick en deluxe bibel i present till konfirmationen.
Siinäpä se, uskoon tulleita ei Raamattu raivostuta, ja vain murto-osa heistä edes tavoittelee mitään konfirmaatiota.
Utan medlemskap kan du inte gifta dig i kyrka och då tittar allt för många snett på en. Bättre att spela med, gifta sig i kyrka och sedan träda ut ur församlingen utan ett knyst om saken. Samma gäller armén. Gör lumpen och glöm hela saken. Då är du en reko medborgare överallt, trots att du ser ner på såväl kyrkan som armén. Det behöver inte andra veta.
Itse olen odotellut Jeesuksen tuloa elämääni jo monta vuotta. Vierasvaraakin on ollut odottamassa, mutta ei vain ole ovelle tullut. Jehovan todistajat kyllä koputtelevat, mutta en uskalla päästää heitä sisään Harmageddonin pelossa. Pyhä Henkikin on ilmeisesti vain haihtunut jonnekin "eetteriin". Tuntuu, että entiteetteihinkään ei voi enää luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen odotellut Jeesuksen tuloa elämääni jo monta vuotta. Vierasvaraakin on ollut odottamassa, mutta ei vain ole ovelle tullut. Jehovan todistajat kyllä koputtelevat, mutta en uskalla päästää heitä sisään Harmageddonin pelossa. Pyhä Henkikin on ilmeisesti vain haihtunut jonnekin "eetteriin". Tuntuu, että entiteetteihinkään ei voi enää luottaa.
Älä päästä Jehovan todistajia tai Mormoneja saarnaamaan, ovat harhaoppisia ja kyse on eri uskonnoista kun kristinusko.
Jatka rukoilemista, rukoile sydämestäsi. Jos oikeasti etsit Jumalaa, hän kyllä vastaa aikanaan !
Vierailija kirjoitti:
Mulle se on vaikeaa, jos yritän jonkun tietyn kaavan mukaan rukoilla. Mutta kummasti helpottuu, kun avaa sydämensä ja alkaa kertoa kaikkia vaikeuksiaan ja huoliaan. Olen huomannut, että se lämmin, rakastava tunne tulee silloin, kun asetun rukoukseen haavoittuvaisesti ja avoimesti. Silloin Jumala myös lohduttaa ja tuo sen tutun rauhan tunteen sydämeeni.
Ei Jumala olekaan kaavojen Jumala vaan aidon, vilpittömän kahdensuuntaisen suhteen Jumala. Jumalalle ei tarvitse suorittaa eikä esittää mitään, ihan oikeassa olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sällan har man varit så förbannad som då, då man fick en deluxe bibel i present till konfirmationen.
Siinäpä se, uskoon tulleita ei Raamattu raivostuta, ja vain murto-osa heistä edes tavoittelee mitään konfirmaatiota.
Det är inte frågan om att bibeln i sig skulle väcka ilska, bok som bok. Det som väckte ilska var läderpärmar och bladguld. Pengar på onödigheter. Nu är väl boken på sopen. Fan vet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä päästä Jehovan todistajia tai Mormoneja saarnaamaan, ovat harhaoppisia ja kyse on eri uskonnoista kun kristinusko.
Jatka rukoilemista, rukoile sydämestäsi. Jos oikeasti etsit Jumalaa, hän kyllä vastaa aikanaan !
Miksei Jehovan todistajien ja mormonien kanssa saisi keskustella? Onko Jumala niin pikkumainen että hän tuomitsee helvetin ikuiseen tuleen kaikki ne, jotka erehtyy joissain asioissa koska joku muu johtaa heitä harhaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Jehovan todistajien ja mormonien kanssa saisi keskustella? Onko Jumala niin pikkumainen että hän tuomitsee helvetin ikuiseen tuleen kaikki ne, jotka erehtyy joissain asioissa koska joku muu johtaa h
Tuomiopäivänä vastaamme Jumalalle henkilökohtaisesti.
Ainoa Tie pelastukseen on henk koht usko Raamatulliseen Jeesukseen.
Uudestisyntyminen, parannus tahallisista synneistä/syntinen elämäntapa. Eläminen Jumalan Sanan mukaisesti, kapean tien kulkeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Jehovan todistajien ja mormonien kanssa saisi keskustella? Onko Jumala niin pikkumainen että hän tuomitsee helvetin ikuiseen tuleen kaikki ne, jotka erehtyy joissain asioissa koska joku muu johtaa h
Saa keskustella, heille voi kertoa Raamatullisesta Jeesuksesta.
Mutta, vasta uskoa etsivälle ei ole hyvä keskesustella näiden harhaoppisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Uudestisyntyminen, parannus tahallisista synneistä/syntinen elämäntapa. Eläminen Jumalan Sanan mukaisesti, kapean tien kulkeminen.
Minä kun kuvittelin, että Raamatussa kuvattu Jumala on hyvä ja haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan. Mutta ilmeiseti Jumala onkin julma tyranni, joka käyttää hyväkseen kaikki mahdollisuudet syöstä ihmiset ikuiseen helvetin tuleen?
Olen ateisti, opiskelen huvikseni kiinaa
Luin nuorena raamatun kannesta kanteen
EI HERKILLE!
Kuuntele hengellisiä ohjelmia, kertaa läpikäydyt tekstit sen jälkeen.
Ongelmasi on siinä että ajattelet uskoontulon olevan oma suorituksesi, koska kyseessä on Jumalan tekemä ihme.
Rukoile siis Jeesusta tulemaan oman elämäsi herraksi, jotta syntyisit uudelleen ylhäältä, niin loppu kyllä järjestyy kuin itsestään.
Uskoon ei tarvitse muuta kuin hyväksyä Jumalan todellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kun kuvittelin, että Raamatussa kuvattu Jumala on hyvä ja haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan. Mutta ilmeiseti Jumala onkin julma tyranni, joka käyttää hyväkseen kaikki mahdollisuudet syöstä ihmiset ikuiseen helvetin tuleen?
Jokainen ihninen on syntinen. Synti erottaa Jumalasta. Synnin paikka on kuolema. Jumala rakastaa kaikkia mutta Hän on myös oikeudenmukainen.
Ilman Jeesusta, kukaan ei pääse Taivaaseen. Jeesus kärsi ja kuoli ristillä meidän puolestamme, meidän syntiemme puolesta. Se joka ei turvaudu Häneen, tuomitaan omien tekojensa mukaan, ja joutuu ikuiseen Helvettiin, eroon Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
Uskoon ei tarvitse muuta kuin hyväksyä Jumalan todellisuus.
Det är en verkligen pervers verklighet, det.
Ei yhtään sen enempää harhaoppi kuin sinunkaan höpöhöpösatusi.