Kovat ajat. Texasissa tuhkarokko leviää.
Länsi-Texasin tuhkarokkoepidemia leviää edelleen. Ja koska päiväkotien rokotusaste laskee eri puolilla Usaa, epidemiariski on todellinen. Nyt tapauksia jo reilut 100. Tuhkarokkoa havaittiin viime viikolla myös näissä osavaltioissa: New Mexico, Alaska, Georgia ja New York.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syntynyt 1954, sairastin tuhkarokon, kuten kaikki muutkin ikäiseni. Tietty sairaus oli joillekin kovempi, mutta ihan kaikki me toivuimme.
Kertokaa minulle, mikä nykyään on erilaista, kiitos!
"Tuhkarokko tappoi vuonna 1960 vuodessa 115 potilasta Suomessa - valtaosa oli lapsia: silti kaikki eivät viitsi ottaa ilmaista rokotetta lapselleen"
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/686e0560-204d-4933-895a-e05f1…
Nykyään on erilaista ainakin se, että kymmeniä lapsia ei kuole joka vuosi tuhkarokkoon.
Ei liene kenellekään yllätys, että rokotevastaista propagandaa levitetään venäjältä. Kaikki varmasti ymmärtävät miksi venäjä haluaa tautien kaatavan länsimaiden väestöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pelätyin komplikaatio on aivotulehdus, jonka saa noin yksi tuhannesta tartunnan saaneesta. Sen oireet alkavat noin viikon kuluttua muiden oireiden alusta. Noin joka tuhannes tartunnan saaneesta menehtyy tautiinsa. Suurimmassa vaarassa ovat pienet ja rokottamattomat lapset."
Ennen vanhaan tuohonkin tosiaan kuoli pieniä lapsia. Osa kuuroutui.
Mun isä oli lääkäri. Muisteli aina noita kuuroutuneita pikkulapsia, siis ennen kuin rokotukset saatiin. Oli se rankkaa. Nykyaikana on kyllä ihan luksusta elää.
Ai siitäkö se johtuu kun en kuule mitä muut sanovat ja korvat soivat koko ajan.
Riippunee siitäkin, onko huonokuuloisuus iän tuomaa vai ollut jo lapsuudesta alkaen.
Itselläni soivat korvat, mutta johtuu aikuisuuden melualtistuksesta.
Tähän on helppo ratkaisu = olemassa oleva rokote
Donaldin kaudella tulee kuolemaan miljoonia amerikkalaista tauteihin. Onneksi kuolemat keskittyy konservatiivien kaupunkeihin. Saavat sitä mitä äänestivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syntynyt 1954, sairastin tuhkarokon, kuten kaikki muutkin ikäiseni. Tietty sairaus oli joillekin kovempi, mutta ihan kaikki me toivuimme.
Kertokaa minulle, mikä nykyään on erilaista, kiitos!
"Tuhkarokko tappoi vuonna 1960 vuodessa 115 potilasta Suomessa - valtaosa oli lapsia: silti kaikki eivät viitsi ottaa ilmaista rokotetta lapselleen"
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/686e0560-204d-4933-895a-e05f1…
Nykyään on erilaista ainakin se, että kymmeniä lapsia ei kuole joka vuosi tuhkarokkoon.
Ei liene kenellekään yllätys, että rokotevastaista propagandaa levitetään venäjältä. Kaikki varmasti ymmärtävät miksi venäjä haluaa tautien kaatavan länsimaiden väestöä.
Tämä.
Jos tuo edellinen ei ollut trolli niin sitten todella tyhmä: hän ja hänen parin kaverinsa kokemus=kaikkien Suomen lasten kokemus. Ihan kaikki me toivuimme, just. Niin paitsi ne jotka kuoli tai kuuroutui.
Saavat mitä haluavat, valitettavasti lasten kustannuksilla. Tuo valtio on taantumassa täysin "kehitysmaaksi". Onnea USA!
Vierailija kirjoitti:
Tuhkarokkoakin pelätään voi hyvät hyssykät.
Joo, eihän sitä tietenkään tarvitse pelätä, koska kaikki siitä selvinneet (ja muutenkin elossa olevat) ovat vieläkin hengissä... vai miten se oli?
Vierailija kirjoitti:
Rokotteiden palvojat taas vauhdissa.
Käy ottamassa rentouttava hopeavesikylpy niin rauhoitut.
Tuhkarokon aiheuttamien kuolemien ohella se jälkitauteineen vammauttaa vielä paljon useampia.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteiden palvojat taas vauhdissa.
Skoolaa sinä vaan hopeavedelläsi.
Uutisissa jo toinen lapsen kuolintapaus Usassa. Tuhkarokko.
Measles is highly contagious and can be deadly. The outbreaks come amid a rise in US anti-vaccine sentiment, including towards the measles, mumps and rubella (MMR) jab that is typically given during childhood.
But vaccination rates have dropped in some communities in recent decades as a loose network of vaccine sceptics have, without evidence, questioned the safety and efficacy of the shots.
https://www.bbc.com/news/articles/cq8yvg5359po