Kovat ajat. Texasissa tuhkarokko leviää.
Länsi-Texasin tuhkarokkoepidemia leviää edelleen. Ja koska päiväkotien rokotusaste laskee eri puolilla Usaa, epidemiariski on todellinen. Nyt tapauksia jo reilut 100. Tuhkarokkoa havaittiin viime viikolla myös näissä osavaltioissa: New Mexico, Alaska, Georgia ja New York.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä oli uutinen ja mitä tässä haetaan? Yllättääkö että jättämällä lapselleen rokotuksen ottamatta altistaa lapsen sairauksille joita torjutaan rokotteilla? Pitäiskö nyt sääliä ja nyyhkyttää näiden perheiden puolesta?
Toivottavasti ei sellaista olla hakemassa. Minä ainakin olen vahingoniloinen, aivan samoin kuin Suomen kaikista hopeavesi jne tapauksista sairastuneista. En ymmärrä, miksi minun pitäisi sääliä hörhöjä. Ehkä sitten, jos älyäisivät itse olleensa väärässä ja tunnustaisivat suureen ääneen olleensa typeryksiä, mutta muuten minua ei koko porukka kiinnosta sitten ollenkaan.
Mitä vähemmän hörhöjä maailmassa, aina sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Saivat mitä tilasivat. Nyt saavat lapsilleen kovasti toivomansa "luonnollisen" suojan ilman lääketehtaiden "myrkkyjä".
Onnea vaan heille.
Tää on kyl hauska. Nää samat,jotka saarnaa rokotteista vetää kaikenmaailman "luonnontuotteita". Osa pahimmista ozempixia. Vaikka "lääketeollisuus paha".
Vierailija kirjoitti:
Ei tuhkarokkoa ennen pelätty varmaan 20 vuoden kuluttua pelätään yskää ja nuhaakin.
Paukapää
Vierailija kirjoitti: Kannattaako ottaa se rokote?
Hopeavesi korvaa kaikki lääkkeet ja rokotteet.
Tarpeeksi kun latkii sitä, saa viehättävän terveen sinin poskillensa.
Mulla oli luokkakaverina poika, jonka toinen korva kuuroutui tuhkarokon takia. Syntynyt 1965.
Tuhkarokko oli vaarallinen ennenkin, mutta sen sairastamista pidettiin normaalina asiana, sillä melkein jokainen sairastui siihen.
Rokote on ollut laajassa käytössä Suomessa vuodesta 1975 lähtien. Tuhkarokon sairastaminen antaa elinikäisen immuniteetin.
"Koska tuhkarokko on niin tarttuvaa, korkea rokotuskattavuus on avainasemassa leviämisen minimoimisessa. Yhdysvallat on asettanut 95% rokotustavoitteen, mutta päiväkotien kattavuus on laskenut tämän alle viime vuosina."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saivat mitä tilasivat. Nyt saavat lapsilleen kovasti toivomansa "luonnollisen" suojan ilman lääketehtaiden "myrkkyjä".
Onnea vaan heille.
Tää on kyl hauska. Nää samat,jotka saarnaa rokotteista vetää kaikenmaailman "luonnontuotteita". Osa pahimmista ozempixia. Vaikka "lääketeollisuus paha".
Muuten noin, mutta viattomia lapset ovat vanhempiensa hulluuteen, joten sääliksi käy. Itse muuten olen jo niin vanha, että sairastin tuhkarokon. En kuollut enkä kuuroutunut, mutta kamala tauti - kauan kestävä kova kuume ja ne näppylät, ette voi kuvitella - se oli enkä ikinä sille lasta sille altistaisi, jos vaihtoehto on.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä oli uutinen ja mitä tässä haetaan? Yllättääkö että jättämällä lapselleen rokotuksen ottamatta altistaa lapsen sairauksille joita torjutaan rokotteilla? Pitäiskö nyt sääliä ja nyyhkyttää näiden perheiden puolesta?
Toki me kaikki tunnemme myötätuntoa näitä lapsia kohtaan. Samalla todetaan että vaarallinen rokotevastaisuus voi aiheuttaa epidemioita siinä vaiheessa kun vapaamatkustajia on tarpeeksi. En kyllä muista rokotetaanko tällä tuhkarokkoa vastaan, varmaankin?
Vierailija kirjoitti:
On näistä hyvä uutisoida. Itse otin rokotteen aikuisena luettuani uutisen Saksan tuhkarokkoepidemiasta. Olin menossa silloin Saksaan lomalle ja halusin välttyä tuhkarokolta.
Kuulun ikäryhmän, jonka rokotusohjelmaan ei lapsena kuulunut tuhkarokkorokote, mutta joka sai suojaa nuoremmille ikäryhmille annetuista rokotteista. Siksi en sitä lapsena sairastanut. Vanhemmat ikäryhmät sairastivat tuhkarokon lastentautina.
Pari vuotta minua vanhempi serkku sai tuhkarokon jälkitautina aivokuumeen ja kärsii seurauksista vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan heille.
Yks mun seuraama jenkkiyoutuubberi sanoi,että ozempixiä etc laihdutuslääkkeitä ei pitäis antaa niille,jotka ei huoli rokotuksia :D
1930-luvulla "kehitysvirheet ja vastasyntyneiden taudit" olivat lasten yleisin kuolemansyy
Vuonna 1936 Suomessa kuoli alle vuoden vanhana 4 543 lasta ja 1-4-vuotiaana 2 036 lasta. Alle 5-vuotiaiden kuolleisuus tuhatta syntynyttä kohden oli 95.
Vuonna 2008 tilanne oli tyystin toinen: alle vuoden ikäisenä kuoli 159 lasta ja 1-4-vuotiaana 42 lasta. Alle viisivuotiaiden kuolleisuusluku on 3,4. (Kuvio 1.) Lapsikuolleisuuden alenemisen syistä saa hyvän käsityksen, kun tarkastelee alle 5-vuotiaiden yleisimpiä kuolemansyitä vuosina 1936 ja 2008 (taulukko).
Vierailija kirjoitti:
Ei tuhkarokkoa ennen pelätty varmaan 20 vuoden kuluttua pelätään yskää ja nuhaakin.
Sairastin tuhkarokon kolmannella luokalla, onneksi aika lievänä. Ei se kivaa ollut. Olisin mieluummin ollut sairastamatta, mutta rokotetta sitä vastaan ei vielä kevättalvella 1975 ollut.
Mutta olen tässä miettinyt, että kun nyt jätetään nämä rokotteet ottamatta ja tulee tuhkarokkoepidemioita, onkin itse asiassa hyvä, että sairastin tuhkarokon 50 vuotta sitten. Nyt rokottamattomat hörhöt sairastuvat ja levittävät rokkoa, mutta minulla on siihen resistanssi. 👍
Vierailija kirjoitti:
Tuhkarokko oli vaarallinen ennenkin, mutta sen sairastamista pidettiin normaalina asiana, sillä melkein jokainen sairastui siihen.
Rokote on ollut laajassa käytössä Suomessa vuodesta 1975 lähtien. Tuhkarokon sairastaminen antaa elinikäisen immuniteetin.
Minä sairastin tuhkarokon kevättalvella 1975. Meille ei rokote ennättänyt sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan heille.
Lääkkeet vastaan luonto, tiede vastaan usko. Väittely on tuttu, mutta todenvastainen. Tieteessä lääkkeet ja luonto kulkevat tiiviisti käsikkäin tulevaisuudessa ehkä vielä tiiviimmin.
Vastikään kaksi yhdysvaltalaistutkijaa kävi läpi viimeisten 20 vuoden aikana lanseerattujen lääkkeiden molekyylit. He päättelivät, että noin puolet on peräisin luonnosta, Holm kertoo.
Kaikista syöpälääkkeistä noin 65 prosenttia on ainakin välillisesti luonnosta peräisin, antibiooteista peräti 75 prosenttia.
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/luonto-tekee-parhaat-laakk…
Nyt rokottamattomat hörhöt sairastuvat ja levittävät rokkoa, mutta minulla on siihen resistanssi. 👍
Resistenssi, ei resistanssi 🙂 en ikinä muistanut tätä, joten olen luonut mielikuvan tanssivista sähköhiukkasista. Resistanssi on siis sähköjuttu eli sähkönvastus. Jäljelle jää tenssi, se on se vastustuskyky.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne ole toisiaan poissulkevia asioita että on vaarallinen ja että sairastaminen oli normaalia. Tottakai oli kun ei ollut rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
1930-luvulla "kehitysvirheet ja vastasyntyneiden taudit" olivat lasten yleisin kuolemansyy
Vuonna 1936 Suomessa kuoli alle vuoden vanhana 4 543 lasta ja 1-4-vuotiaana 2 036 lasta. Alle 5-vuotiaiden kuolleisuus tuhatta syntynyttä kohden oli 95.
Vuonna 2008 tilanne oli tyystin toinen: alle vuoden ikäisenä kuoli 159 lasta ja 1-4-vuotiaana 42 lasta. Alle viisivuotiaiden kuolleisuusluku on 3,4. (Kuvio 1.) Lapsikuolleisuuden alenemisen syistä saa hyvän käsityksen, kun tarkastelee alle 5-vuotiaiden yleisimpiä kuolemansyitä vuosina 1936 ja 2008 (taulukko).
Eli ennen kattavaa rokotusohjelmaa lähes 10% lapsista kuoli ennen 5-vuotispäivää. Iso osa vammautuneista vammautui äidin sairastettua esim. vihurirokon raskausaikana.
2008 ennen 5-vuotispäivää kuoli 0,34%.
Pikkulapsikuolleisuus siis laski yli 9 prosenttiyksikköä.
En ymmärrä ideologiaa, jossa oman lapsen henkiinjäänti ei ole yhtä tärkeää kuin mamman huuhaauskomukset.
Tämä! Jos ei lastaan rokotuta, niin lasun paikka. Edesvastuuttomat vanhemmat.