Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko avioliitossa saada asumistukea, jos asuu eri osoitteissa?

Vierailija
24.02.2025 |

Olen itse työtön ja haluaisin muuttaa omaan asuntoon. Peruspäiväraha ei tietenkään riitä sekä vuokraan että elämiseen. Olenko oikeutettu asumistukeen, jos maksan yksin oman vuokrani? Meillä on muutenkin ns. omat rahat, autetaan toisiamme vain tarpeen vaatiessa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että meinaatte ottaa rusinat pullasta https://www.minilex.fi/a/avioliitto-ja-asumistuki

Vierailija
2/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja otsikon kysymys on näköjään hassusti muotoiltu.. Puolisoni on hyväpalkkaisessa työssä, mutta varat eivät silti riittäisi minun vuokrani maksamiseen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei saa.

Vierailija
4/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisi, niin sitä varmaan käytettäisiin aika yleisesti hyväksi.

Vierailija
5/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain välien rikkoutuminen käy perusteeksi. Laita siis eropaperit vetämään. 

Vierailija
6/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti, jos on ero vireillä.

Vierailija
7/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin olis kiva, et mä voisin ottaa oman asunnon joltain kalliilta paikalta yhteiskunnan piikkiin ja mies jäis asumaan tähän vanhaan taloon. Haloo, valot päälle nyt.

Vierailija
8/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, ainakin 10v sitten saatiin. Menetin työkyvyn hetkellisesti, mutta taloudellista apua en saanut eikä lääkäriin edes päässyt. Jäin hoitojonoon. Nykyään takas työelämässä. En mahda sille mitään, jos terveydenhuolto ei pelaa. 

Vierailija
9/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa on puolisoilla elatusvelvollisuus.

Vierailija
10/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu meillekkin kelpasi kaupungista verovaroin maksettu kakkoskoti, voitais aina välillä käydä huvittelemassa kaupungilla ja ei tarvis aina maksaa hotellia. Muun aikaa vois pitää vaikka airbnb asuntona.

Vierailija
11/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aviopuolisot kuuluvat eri ruokakuntiin, jos he asuvat erillään siksi, että heidän parisuhteensa on päättynyt." Näin sanoo Kela. Sitä en tiedä, miten sitten todistetaan Kelalle, että tässä ollaan eroamassa ja millä toisaalta Kela voi todistaa, että erilleen muuttaminen ei tapahtuisi juurikin parisuhteen päättymisen vuoksi vaan tukikikkailun vuoksi. Mikään pakko ei ole avioeroa ottaa, vaikka muuttaisikin erilleen. Huomaa kuitenkin, että myös muut asiat vaikuttavat asumistuen saamiseen.

Vierailija
12/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa on puolisoilla elatusvelvollisuus.

Silti eri osoitteessa asuvana saa asumistuen ja jopa yksinhuoltajalisän, vaikka puoliso olisi hyvätuloinen eikä avioeroa ole vireillä.

Vierailija
13/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat muuttaa omaan asuntoon vaikka ette varmaankaan ole eroamassa?

Vierailija
14/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että on mahdollista.

Vierailija
15/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada, kun panet avioeron vireille.

Vierailija
16/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isovanhemmat asui erillään viimeiset 10v avioliitosta ennen kuolemaa. Asumistukea sai ainakin isoäiti (olen maksanut hänen tililtään vuokran ja nähnyt että asumistukea tulee)

Vierailija
17/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasuntovähennystä saa 450 kuukaudessa + viikonloppumatkat, jos muuttaa eri kaupunkiin töihin. Sitä saa, jos on naimisissa tai yhteinen lapsi.

Vierailija
18/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja otsikon kysymys on näköjään hassusti muotoiltu.. Puolisoni on hyväpalkkaisessa työssä, mutta varat eivät silti riittäisi minun vuokrani maksamiseen.

Ap

Sitten sinun pitää erota että saat sitä tukea.

Vierailija
19/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Kyllä todella outoa tuo, että valtio tukee vain sinkkuja, ja avioliitto tarkoittaa osasta oikeuksistaan luopumista. Ihan kuin yritettäisiin tarkoituksella ajaa pariskuntia ahtaalle

Vierailija
20/51 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin jos voi saada aviopari kahteen osoitteeseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän