^^LOKAkuut torstai^^
Kommentit (29)
Tänne ei kummempaa. On niin " ei- raskaana" oleva olo... No, töissä kyllä menee helpommin, kun ei ole niin huono olo.
Mukavaa loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille, olen taas reissussa loppuviikon, joten palaillaan asiaan sen jälkeen.
AJL 6+6
Eilen käytiin tuolla kunnan toisessa neuvolassa ultrassa, kun siellä on joku vanha ultralaite. Kaksi terkkaa yritti, mutta ei ne saaneet mitään näkyviin. Lopuksi löytyi " ehkä tuossa" , mutta ei sykettä näkynyt tai mitään muutakaan. Laittoivat sen piikkiin, että niin huono ja vanha kone, muttei tässä saa itselleen rauhaa =' ( Viikkoja kuitenkin jo 8. Sanoi ne sitäkin, että jos viikkoja on pari vähemmän. En oikein usko sitä, kun selkeä plussa tuli jo kp 26/24. Eihän silloin olisi pitänyt mitään plussaa tulla, jos viikkoja vähemmän.
Varasin sitten äsken yksityiseltä ultran. Illalla pitäisi sinne mennä... Onneksi sai näin äkkiä ajan. Kaikenlisäksi näin yöllä painajaista, että olin jossain kaupassa ja yhtäkkiä kauhea verenvuoto alkoi ja sain keskenmenon siellä...
Tietysti tuon eilisen ultrakäynnin ja painajaisen jälkeen tuntuu, että raskausoireetkin ovat vähentyneet. Ehkäpä (toivottavasti) mieli tekee vaan tepposia. Miehen vanhemmatkin tulee tänään meille pariksi yöksi.
Tulipa taas kauhea valitusvirsi. No, olokin on juuri sellainen...
Jonskuli ja tuutikki rv 8+1...
TOivottavasti jonskulilla olis vaan väärä hälytys ja se laite ois tosiaan ollut niin vanha, ettei sen takia näkynyt mitään!
Meilläkin on viime yönä nukuttu hyvin ja minäkin selvisin yhdellä ainoalla vessareissulla =) Silti väsyttää niin mahdottoman paljon koko ajan, mut eihän sitä tosiaan noiden lapsosten kanssa oikeen pysyt nukkumaan päivällä...
Pientä etomista myös ilmassa kokoajan, ja hieman kyllä ihmetyttää edelleen noin vähäinen etominen...tai sit tosiaan se vaikuttaa kun nyt olen heti alkanut symään jotain noin tunnin-kahden välein, kun edellisten kanssa en saanut menemään kuin lusikallisen jugurttia/päivä. Saattaisihan se tietty mennä tuohon jos päästäisi mahan ihan tyhjäksi...hmmm..rintojakaan ei arista enää ihan niin paljoa kuin aiemmin...jospa murehdin vain turhia. Jokos muilla on oireet kovasti hellittäneet?
Mutta nyt taas annan muillekin tilaa ja poistun takavasemmalle.
moonshin 7+2
Hei vaan,
eli mulla nyt tasan 10vkoa menossa ja huomenna eka neuvolakäynti.
Yksityisellä oon ultrassa käynyt vkolla 7 ja siellä se möllötteli:=)
Toivottavasti ei mitään huolestuttavaa, mutta tällä viikolla kaikki raskausoireet on melkein kadonneet. Eli mulla ollut rintojen aristusta ja ellotusta. Niin ja väsymystä, ja nyt tuntuu, että illallakin jo jaksaa valvoa pidempään. Ihan hölmö fiilis, ihan kuin ei yhtäkkiä oliskaan raskaana. Niin ja tää siis on ensimmäinen, taidan myös liittyä tuonne enskattariin!
toivottavasti kaikki ok! Pian onneksi saat tietää! Tekivätkö muuten alakautta sen ultran vaiko päältä? Ja ihan miun kokemus on se, että hirveesti riippuu ultraajasta mitä siellä näkyy. Mulla edellisessä raskaudessa terkka joskus halus kokeilla ultrausta ja se oli ihan kauheen huonolaatusta kuvaa mitä se sai aikaseks, kaiken lisäks työnti se sen anturan minne päin mahaa tahansa ni aina näky pylly??? :D
Jonskuli: hyvä, että sait toisen ultran noin nopeasti. Eiköhän siellä mahassa ole kaikki ihan kunnossa ja se neuvolan ultra vaan jo eläkeiässä. Tsemppivä :)
).( Aah, olo ei enää ole niin älyttömän turvonnu, kun vihdoin keksin ne pakastemansikat, I H A N A A! Ja kun niistä ei tuu huono olo, vielä parempaa. Eilenki vetelin niitä taas puol kiloa eli kaikki loput mitä löysin. Tänää täytyyki sit mennä kaupast hakemaa lisää.. :P (pienest se on iloa revittävä;)
Voi ei, mies laitto just viestiä, että mein taaperolla on solisluu murtunu. Kaatus mummolassa viikonloppuna ja eilen huomattii, että toinen käsi oli jotenki outo. Oli kaatunu päiväkodissa käden päälle uudestaan ja nyt kävivät sitten röntgenissä aamulla. :(((((( Y-hyy, miun vauva..
Jotain asiaa vielä oli, mut ne nyt jostain syystä unohtu.
sapa rv 7+6
Ajoissa kerrankin. Hihihii kun sai hyvät naurut Väpän illallisesta :) Parempi vaan että maistuu ja kestää yön nälättä. Mun iltapalaan keskimäärin kuuluu (parin tunnin aikana mitä telkan äärellä) pari leipää, purkki säilykepersikoita jääkaapista (ihania!!), lautasellinen riisimuroja (uus himon kohde), pussi poppareita ja vähän suklaata tai muuta hyvää jos löytyy. Ettei ihan pieni ruokahalu täälläkään :) Noh minä en valita, tulkoon painoa vaikka sata kiloa kunhan ei okseta!
Meillä muuten Väpä kans on tauonnu päiväunet tuossa 2v kieppeillä. Kesällä nukku rattaisiin sit vielä. Kuopus on nyt alkanu näyttämään niitä merkkejä ettei aina huvittaisi nukkua.. kääk.
Jonskulille paljon tsemppiä illaksi! Voi kurjuus mitä vehkeitä.. kumpa todella kaikki olisi kunnossa.
SaPan pienelle käynyt hurjasti. Yleensä kai nuo paranee pian, mutta tahtia saa hiljentää hieman nyt :)
Nyt painun takas pihalle. Piti vaan kurkata nopsaa että olis jotain lounasta jemmassa mut tännehän minä eksyin. Naistenpäivää!
Ä, pojat ja pömppis rv 10+3
-jonskuli- : Ultrasiko ne mahan päältä vai sisäkautta? toivotaan, että kyse vain huonosta ultrauslaitteesta. Olen itse menossa huomenna neuvolaan ultrattavaksi, meillä myös vanha laite ja mahan päältä katsotaan. Huomenna viikkoja myös minulla 8+1. Terkkari sanoi, että varaudu siihen että jos on muutaman päivänkin vähemmän viikkoja niin ei vielä näy mahan päältä katsottaessa mitään.
pahoinvointia ja väsymystä.
marrge
Ehkäpä siellä sitten on kaikki kunnossa, jos on muitakin joilla ei ole saatu kuvaa. Muistan vaan sen niin selvästi esikoisesta rv7+0 oli niin selkeä kuva ja sydämensyke näkyi hienosti. Ehkäpä se oli joku paljon parempi laite...
Tervetuloa Katarin!
Väpäkös kertoi syöneensä rasvaisen pitsan? Minä vedin yhtenä päivänä ranskalaisia ja hampurilaisen (tuntui ihanalta idealta ennen syömistä) mutta syötyäni tuon rasvapommin, koko illan oli niin kuvottava olo! Eipä tarvi rasvaisia ruokia enää tän pahoinvoinnin aikana syödä... Eilen söin intialaista, eikä siitä tullut niin paha olo. Tänään ajattelin pysyä makkarapasta -linjalla...
).( Kuvotusta ja väsymystä ja tissit kipuilee hirveästi, varsinkin jos ei ole rintsikoita päällä.
Ykä 9+5
Jonskuli: Mä kävin kunnallisella ultrassa viikolla 7, kun oli kovia vatsakipuja. Varoittelivat että laite on aatamin aikainen.. ultrasivat sisäkautta, mutta sydänääniä ei kuulunut/näkynyt eikä lääkäri saanut kuvastakaan oikein selvää. Sanoi että viikot on liian aikaiset, jotta voisi sanoa mitään varmaa. Säikähdin tosi paljon ja meninkin sitten yksityiselle ultraan. Siellä näkyi selvä vauvanalku sydämensykkeineen. Lisäksi gyne sanoi, että jos kohtu on taaksepäin kallistunut, niin vatsan päältä ultrattaessa ei välttämättä sydänäänet näy. (varoitteli mua, etten säikähdä kun seuraavan kerran meen ultraan). Joten kannattaa mennä yksityiselle....
Milli83 rv10+3
Tää alkaa olla jo melko uskomatonta. Meidän perheessä ei juuri ole tervettä päivää nähty sitten viimekesän. Nyt sain viimeviikkoisen angiinan lisäksi flunssan kuumeen kanssa. Ja angiinaa edelsi myös flunssa. Tässä raskaudessa en ole ollut päivääkään terveenä. Väkisinkin tulee mietittyä, mitä se aiheuttaa pikkuruiselle vauvanalulle.
Lapset sairastaa myös ja ovat antibioottikuurilla molemmat.
Ens viikolla olis reissuun lähtö tiedossa, voi kun oltais siinä kunnossa, että päästään lähtemään. 3-vuotias on jo viidettä päivää kovassa kuumeessa. Välillä nousee kuume 40 asti.
Pahoinvointi jatkuu ja penisilliinikuuri vaan pahentaa asiaa. On ollut juttua täällä rintojen kipeytymisestä. Mulla vain nännit on kipeät. Ekassa raskaudessa rinnat kipeytyi tosi paljon, toisessa ei ollenkaan. Vasta puolenvälin lähestyessä yhtäkkiä rinnat kasvoivat hurjasti ja nännit muuttui pienistä valtavan " teelautasen" kokoisiksi ja väri muuttui ruskeaksi. Mielestäni olivat rumat. Saa nähdä miten tässä raskaudessa käy.
Tule jonskuli kertomaan toisen ultran jälkeen mitä näkyi, toivottavasti kaikki on hyvin!
Nezzie ja kipeä selkä rv6+4
Siinäpä mun asiani sitten olikin.
Oma olo on hyvä, oireita ei paljonkaan ole. Edelleen alavatsalla on vähän painon tunnetta ja koko maha ainakin osan päivää turvoksissa, mutta eipä ekassakaan raskaudessa kummempia ollut.
Ens viikolla sentään eka neuvola.
Tsemppiä vaan kaikille!
Mussu & Napu 6+3
En ole alkupinoutumisen jälkeen käynytkään kirjoittelemassa, lukemassa kyllä teidän muiden kuulumisia. Itselläni oli muutamat viikot tuossa jänniä, kun olin samanlaisessa tilanteessa, kun Jonskuli nyt.
Viimeiset menkat oli tammikuun alussa ja raskauskiekon ja kuukautiskierron mukaan nyt mulla olisi pitänyt olla rv 8+4, mutta kävin yksityisellä ultrassa viime viikolla ja silloin ei näkynyt mitään. Huolestuin, mutta gynekologi pyysi tulemaan viikon päästä uudestaan ja sanoi että kannattaa olla optimisti. Eilen sitten kävin, uudestaan niin siellä sykki pienen ihmisen sydän. Ultran mukaan viikkoja vasta 6+4, joten kahdella viikolla heittää... Ja laskettu aikakin muuttui nyt 15.10 päivästä lokakuun loppuun 29.10.
Jonskulille voimia!!!
Itselläni raskauspahoinvointi on vaihtelevaa, viimeisen neljän päivänä olen oksennellut puoleen päivään saakka, eikä mieleni tee mitään. Tänään en ole voinut pahoin ollenkaan. Iltaa kohti ruokahalu kasvaa. Väsymystä on ollut pari viikkoa, ja päikkäreitä tulee otettua päivittäin, viimeistään lastenohjelmien aikana sohvalla, kun esikoinen katsoo lastenohjelmia.
Hyvää naistenpäivää kaikille ja aurinkoista loppuviikkoa, Kevättä on jo ilmassa......
Pääsinpäs kirjotteleen...
Mulla ensi keskiviikkona np ultra ja nyt alkanut pikku hiljaa jännittämään. Silloin tällöin aina joiltain kuulee " huonoja uutisia" , että kaikki ei olekaan välttämättä hyvin np ultrassa. Kertokaa te kokeneemmat omista kokemuksistanne. Miten se tehdään??? Onko se ikään kuin normaali ultra mutta hyvin tarkka. Ja onko se minulla kenties liian aikaisin kun olen silloin 11+2 tai jotain. Mutta silti innolla odottelen sitäkin kokemusta ja hyvällä asenteella olen menossa!
Itselläni on ollut suht vaivaton raskaus tähän asti, jos vertaa vaikka niihin täällä, jotka joutuvat oksentelemaan. tsemppiä niille! Nyt jo pystyy hillitä syömisiäkin... ei tuu enää niin paha olo jos edellisestä syönnistä jo aikaa. Pahimpana koen voimattomuuden ja tunteiden kuumenemisen! Raivostun hyvin pienistäkin asioista nykyään (toki vain hetkellisesti) ja se ei ole ollenkaan kivaa. Voi mies parkaa. Onneksi huumori on tallella ja välillä alkaa oikein naurattaa yhessä että hetkinen mistä mä oikein kiihdyn.=)
Mutta taidanpa tästä jatkaa töitäni.
Hyviä vointeja kaikille!
Mi11Mi 10+3 tai jotain
En edes muista koska viimeksi kirjoittanut taas, tuntuu tuo aika olevan niin kortilla koko ajan vaikka talviloma onkin.
Jonskuli, älä vielä huolestu ja eikö se niin ole että vatsan päältä näkyy tosi huonosti kun viikkoja vähän. Ja jos laite ollut vanha kun mikä niin ei sillä sitten ole varmaan osanneet ottaa kunnolla. Kun odotin esikoista ja olin YLIAIKAISKONTROLLISSA niin lääkärillä oli jokin ultra jota ei ollut käyttänyt ja ei sitten nähnyt yhtään mitään sillä mitä olisi pitänyt nähdä ja joutui hakemaan toisen lääkärin joka ei myöskään osannut kunnolla kyseistä vanhaa laitetta käyttää joten makasin siinä ultrailtavana melkein tunnin verran ennen kun jotakin ymmärsivät laitteesta ja onko masuasukilla kaikki hyvin. Eli kyllä se siitä ultralaitteesta ja ultraajastakin on kiinni miten onnistuu...
Tytöllä ollut pari päivää tosi paha ripuli ja nesteet mennyt tosi huonosti, alan itse olla tosi huolissani mut terveysasemalla sanoivat ettei mitään huolta kun näyttää niin terveeltä??? nesteitä mennyt nyt 3 vuorokauden aikana yhteensä 800ml... Itse olen kyllä toista mieltä voinnista, kun on normaalisti niin vilkas tyttö ja menossa koko ajan pysähtymättä ja nyt vaan makaa vieressä tai istuu sylissä tekemättä yhtään mitään. En vaan nyt oikein tiedä mitä tässä tehdä, lähdenkö yksityiselle lääkäriin ennen kun tulee jotakin vakavampaa.
Mulla kyllä nyt koko ajan vaihtelee nämä olotilat, hirveää pahoinvointia ja kuvotusta ympärivuorokauden ja sitten saattaa olla pari päivää ettei tunnu olevan mitään oiretta. Rinnat ei tosiaan vieläkään kipeät ollenkaan. Vatsa vaan kasvaa ja omat vaatteet ei enää mene mitenkään päälle. Kiloja on kuitenkin hävinnyt 2. Jotenkin aika ajoin niin epävarma olo onko siellä masussa ketään kun on oireettomat päivät, yritettävä nyt vaan jotenkin jaksaa ens ti silloin lääkäri jos sydänäänet kuuluis niin helpottais jo paljon ja parin viikon päästä olis se np-ultra, kuitenkin nyt houkuttaa jo niin valtavasti mennä yksityiselle silti katsomaan onko kaikki hyvin koska jotenkin sellainen tunne ettei ole.
Jaksamista kaikille pahoinvoiville ja sairastaville. Yritän nyt ahkerammin päästä koneelle vaikka sitten iltamyöhäisellä kun päivisin tuntuu olevan niin ettei ikinä kerkeä, nyt tyttö nukkuu joten pikaisesti edes pääsi palstailemaan. No ehkä sitten loppua kohti tiivistyy kirjoittelu, viime raskaudessa tuntui että viimeisinä viikkoina roikuin vaan koneella, no toki silloin ei ollut vielä lapsia niin aikaakin oli toisella lailla kun nyt.
Katuska ja 10+2
Joku muukin valitteli, että oireet on hävinneet tai vähentyneet. No niin mullakin. Ihan pientä etomista on enää aamulla, mutta tänään sain aamiaisen taas vuoteeseen, kun väitin olevan pahempi olo kuin oikeasti oli :) Rinnat on edelleen isot, mutta ei niin arat enää. Ja väsymyskin alkaa helpottaa. Mielitekoja on tullut nyt kaikenlaisia, esimerkiksi makeasta en yleensä välitä, mutta nyt jäin kaupassa nuuhkimaan irtokarkkeja. Ja jäätelöallas houkutteli todella paljon!
Onko muilla ollut kipuja alamahassa seksin jälkeen? Mulle tuli taas tänään, alkoi lisäksi oksettaa ja pyörryttääkin, ja ei ollut eka kerta. Onko tuo huono juttu? Normaalia? Mistä mahtaa johtua? Pitäskö välttää seksiä?
Tekis niin mieli mennä sinne ultraan yksityiselle, mutta kun ei ole varaa opiskelijabudjetilla. No, enää viikko neuvolaan, saa nähdä mitä siellä sitten tapahtuu.
Tintti rv 7+6
Vatsataudista toipuneena(?) taas töissä. Luotto omiin fiiliksiin meni, en enää erota vatsakipuja toisistaan ja tiedä, että pitäiskö syödä vai ei. Olo on tosi hutera, mutta kun kaikki on kerran jo pari päivää pysynyt sisällä, niin pakottauduin ihmisten ilmoille.
SaPa: tosi kurja juttu. Toivottavasti paranee helposti. Vaikea vaan kuvitella, kuinka pikkulapsi tajuaa/osaa olla rasittamatta kipeää kohtaa liikaa.
Katuska: Minkä ikäinen lapsi sulla? Pienen kanssa menisin varmaan ykstyiselle tai sit suosittelisin apteekista Osmosal-liuosta. Me ollaan sillä selvitty parista ripulista (n 1v. ja alle 1v). Sehän on kai vaan jotain suololiusta. Pakkauksen mukaan muistaakseni pitäisi ottaa säännöllisesti tietty määrä vuorokaudessa lapsen painon mukaan, mutta lääkäri neuvoi antamaan koko painon mukaisen annoksen kuurina mahdollisimman nopeasti (4-8 tunnin aikana) eikä muuta ravintoa, korkeintaan pelkää nestettä välissä. Molemmilla kerroilla tämän Osmosal-rumban jälkeen on tullut yksi löysähkö kakka ja sen jälkeen loppunut, ruoka ja juoma alkanut pikkuhiljaa taas maistua. Liuos on kyllä aika pahaa, menettelee kylmänä, ja aika taistelu sen kanssa oli.
-Ja_me
Osmosalia ollaan eilisestä alkaen ruiskulla suuhun laitettu, ei sitä muuten juo, muutenkin tuntunut nyt totaalisesti melkein kieltäytyvän juomisesta ja syöminenkin tuntuu koko ajan menevän huonommaksi. Niin paljon ei olla todellakaan saatu menemään kun pitäisi osmosalia antaa, koska alkaa sitten aina jossakin vaiheessa pienen määrän jälkeen sylkemään suusta ulos sen.
Taidan nyt vaan tehdä niin, että soitan yksityiselle tai sitten neljän jälkeen kun terveysasema on jo kiinni niin vien suoraan lastenklinikalle. Nyt on nukkunut 11.30 lähtien (normaalisti päiväunet 30-45min), olen toki käynyt vahtimassa, että hengittää mutta alkaa kyllä olla itselleen jo hermoille käyvää. Eileen oma neuvolan täti sanoi, että pitäis saada litra nestettä menemään vrk ripulissa ja nyt 3 vrk:n juomis saldo on 800ml niin ei kyllä oikein tunnu hyvältä enää odotella.
Katuska
Meil pitkästäaikaa hyvä yö.
Ja keksin myös miten pahaolo pysyy loitolla, eikä yöllä tule nälkä *rumpujen pärinäääääääää* iltapalaksi rasvainen salami pitsa!!! NAM!!! Vedin eilen klo 21 salami-kebab-ananas-tomaatti pitsan eikä yöllä nälättäny ollenkaan eikä tullu pahaolokaan... Eli miun tosiaan pitäs vaan vedellä mahdollisimman rasvasta ruokaa ja paljon :D, eikä se varmasti kiloissa näy eikä turvotuksessa eeeeeeiiii :P. No vähän vaihteluu siihen miun suklaahimoon :).
HAJUAISTI on kyllä tässä raskaudessa aivan toista luokkaa mitä edellisissä! Hui kamala kun jokaikinen haju iskee naamalle niin voimakkaasti. Miehelle tuli eilen paketis pyörään renkaat, nyt ne haisee tossa parin metrin päässä niin ällölle että! Jääkaappia en voi aukasta kun siellä haisee avattu broileripullapaketti. Tiskiaine haisee kans tosi pahalle... yök yök yök.... kaiken huippu: peruna-parsakaalisose (mein tytön herkku) täytyy syöttää vauvalle niin että pidän nenästä kiinni :s.
ÄITIKOLMELLE kiitos tsempeistä.. kyllä joo näis kahdes pikkuruises on kiitettävästi tekemistä.. onneksi toinen on oppimassa pois vaipoista, kakan enää tekee niihin ja yöllä joskus pissin... Helpottas kummasti jos tuo 2 vee suostus vielä nukkuun päikyt, mutta kun ei niin ei :S...
pitäs varmaan jotain sapuskaa itselleen taas kehitellä.... mieli tekis jotain raikasta, mutta kun ei meil ole oikein mitään.... hmmmmm....
väpä ja touho