Epäpätevänä opettaja saa ala-asteella 2000 e/kk, siivoojana tai kaupan kassana saa 2500-3000 e kk!!!
ei ole mitään järkeä tehdä opettajan sijaisuuksia ellei ole tehnyt pedagogisia opintoja, oli pääaine mikä tahansa. epäpätevän opettajan palkka on 2000 e/kk, ja sitten kaikki vastuu kurittomista ipanoista ja inkluusioshit. ei kannata. parempi mennä trukkikuskiksi jonnekin varastoon, palkka on 2500-3000 e ja ei tarvii nähdä penskoja.
toki ala-asteen opettajana työaika on se 5-6 tuntia päivä mutta kaikki muu vastuu ja ikävät oppilaat pilaavat kaiken.
tv mies
Kommentit (51)
Työttömistä menee sakkomaksu jo 100 päivän työttömyyden jälkeen ja nuo kasvavat sakkomaksut leikataan kouluista ja varhaiskasvatuksesta.
Työkokeilu ja kuntouttava ei enää kelpaa sakkomaksuihin.
Hyvinvointialue siirtyi kaupungilta pois joten sieltä ei voi leikata.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa palkka on noin 2000e täysillä tunneilla jos tekee päivävuoroa. Itselläni onnäin, 8-16 harrastevälinekaupassa. Tuntipalkka 12,60e. Lisät nostaa palkkaa jos tekee iltoja, pyhiä ja öitä, mutta läheskään kaikki ei niitä tee.
Läheskään kaikki eivät niitä tee, koska läheskään kaikkialla ei ole niihin edes mahdollisuutta. Yön auki olevia kaupppoja ei ole kuin jossain. Moni erikoiskauppa ei ole auki sunnuntainakaan, ja menevät arkenakin kiinni jo ennen kuin iltalisien maksu alkaisi (18).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen joten saako opettaja kerättyä enää ansiosidonnaista?
Ei tietenkään 12 kk:n jaksoa saa 9,5 kk:n aikana kerättyä, vaan pitää yrittää saada kesäksi työtä vaikka leikkipuistosta tai koulujen vuosisiivoamisesta. Hyvällä tuurilla voi päästä kesälukioon tai kesäyliopistoon opettamaan, mutta ne on yleensä osa-aikaisia töitä.
Opettajilla on vakituiset virat, jos on jo pätevöitynyt opettaja. Määräaikaisilla on toki vaikeaa, mutta määräaikaisuuksia ei saa ketjuttaa.
Ap menee yliopistoon ja opiskelee opettajan pätevyyden. Niin helppoa se on!
Vai saa myyjä noin paljon. Kerro heti, missä näin on, lähden heti hakemaan sinne. Kokoaikaisena vuorotyötä ja viikonloppuja tekevänä myyjänä en yllä siltikään tuollaisiin summiin. Olen noin yleisellä tasolla tyytyväinen tähän tilanteeseen, koska jään pian eläkkeelle, enkä enää vaihda alaa. Olen työpaikallani harvinaisuus noiden tuntien osalta. Lähes kaikki työkaverini ovat 20 - 30:n tunnin sopimuksilla. Kuukausiansiot jäävät siis reilusti alle 2000:n euron. Kadehtikaa.
Kun myyjien palkkoja vertaillaan, on siis ihan turha katsella taulukoiden kuukausipalkkoja Helsingin seudulta ja täysillä kokemuslisillä.
Mistä olet keksinyt tuollaisen summan? Minä teen 30h vk myyjän töitä. Bruttona Huom bruttona!!! palkka lisien kanssa 1700e-1800e. Olen illat ja viikonloput töissä. Olen töissä kun lapsilla lomaa. Lisää tunteja en saa vaikka kuinka pyydän. En saa liitosta mitään tuohon päälle enkä asumistukea. Kaupan alan tuntipalkat ovat n 13-14e riippuen kokemusvuosista. Ärsyttää nämä keskustelut täällä,älkää puhuko mitään kun ette tiedä mitään. Tollasia palkkoja saa vain pomot ym.
Toinen on julkisella, toinen on yksityisellä.
Tottakai yksityisellä olevan tulee saada enemmän palkkaa, kun hän maksaa sen julkisella olevan palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen joten saako opettaja kerättyä enää ansiosidonnaista?
Ei tietenkään 12 kk:n jaksoa saa 9,5 kk:n aikana kerättyä, vaan pitää yrittää saada kesäksi työtä vaikka leikkipuistosta tai koulujen vuosisiivoamisesta. Hyvällä tuurilla voi päästä kesälukioon tai kesäyliopistoon opettamaan, mutta ne on yleensä osa-aikaisia töitä.
Opettajilla on vakituiset virat, jos on jo pätevöitynyt opettaja. Määräaikaisilla on toki vaikeaa, mutta määräaikaisuuksia ei saa ketjuttaa.
Määräaikaisuuksia ei saa ketjuttaa... Juuei, ei saa, mutta silti niitä ketjutetaan surutta. Aina saadaan löydettyä jokin peruste.
"Potkujen antaminen helpottuu radikaalisti."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b6020f87-89e5-481b-8f37-4f8cf738a…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaisuuksia ei saa ketjuttaa... Juuei, ei saa, mutta silti niitä ketjutetaan surutta. Aina saadaan löydettyä jokin peruste.
Sehän riittää, että työsopimus tehdään opetuskuukausien ajaksi. Sitten ei ole ketjutettu, kun on kesä työttömyyttä.
(mikä on oikeasti todella kurjaa opettajien kannalta oikeasti)
Kassalla ja siivoojalla on tulostavoite. Työt pitää hoitua tietyssä aikataulussa, usein kovalla kiireellä. Asiakaspalautteen on oltava hyvää, kuten työn jäljenkin. Pitää olla hyvät alaistaidot ja yhteistyökyky muiden työntekijöiden kanssa. Positiivinen asenne asiakkaisiin. Vaatii vastuuta ja kykyä kehittää omaa työtä. Heikosti pärjäävät karsiutuvat alalta nopeasti. Ansaitsisivat huomattavasti parempaa palkkaa.
Entä opettajat? Miten mitataan työtehoa, osaamista, kykyä kehittyä, asiakaspalautetta? Miten onnistuu motivointi, järjestyksen pito ja kiusaamiseen puuttuminen? Miten ehdottavat tarvittavia muutoksia koulutukseensa ja kursseja oppilaiden kohtaamiseksi? Mikä on kyky luoda hyvää yhteishenkeä niin luokassa kuin opettajainhuoneessa? Varmistaako työpaikan vaan olemalla jees-mies ja sulkemalla silmät epäkohdilta?
Kannattaa tehdä lyhyitä, alle 2 vk sijaisuuksia eri kouluissa, niistä saa pätevän open palkan. Pidemmistä saa epäpätevän palkan.
Vierailija kirjoitti:
Opettajarekisteri. Pätevät opettajat lapsille. Ei mitään lonkalta ja hatusta vetelijöitä. Miksi jotkut luulevat osaavansa opettaa vain siksi, että ovat itse aikoinaan olleet oppilaita? Osaanko minä tehdä lääkärin hommat, kun olen ollut potilaana? Miksi epäpäteville sijaisille PITÄISI maksaa pätevän, koulutetun opettajan palkka?!?
T. Keskituloinen lehtori, joka tykkää työstään ja oppilaista
Kai sitten teet myös vanhempainlomalla olevan kollegan työt, jos pätevää ei löydy töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule. Olen pätevä aineenopettaja, ja tehnyt viimeiset 10 vuotta ketjupätkää samassa koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajarekisteri. Pätevät opettajat lapsille. Ei mitään lonkalta ja hatusta vetelijöitä. Miksi jotkut luulevat osaavansa opettaa vain siksi, että ovat itse aikoinaan olleet oppilaita? Osaanko minä tehdä lääkärin hommat, kun olen ollut potilaana? Miksi epäpäteville sijaisille PITÄISI maksaa pätevän, koulutetun opettajan palkka?!?
T. Keskituloinen lehtori, joka tykkää työstään ja oppilaista
Kai sitten teet myös vanhempainlomalla olevan kollegan työt, jos pätevää ei löydy töihin?
Tein tietenkin työuran alussa sijaisuuksia, harva opettaja heti virkaa saa.
Maisteri luonnontieteelliseltä alalta sekä insinööri AMK:sta saa harjoittelusta 1800€/kk. Kahdella korkeakoulututkinnolla ja kiitettävästi suoritetuilla harjoitteluilla odottaisin enemmän. Toki nämä työt ovatkin vain uusia harjoitteluita. Oikeisiin töihin ei pääse, vaikka paperit kovemmat kuin useimmilla esimiehillä.
Opettajanko aloitus.Voi mitä kielenkäyttöä.Ei.....
Tämmösiäkö meillä on kouluissa.
Vierailija kirjoitti:
En joka vuonna. Varsinkaan kun lukuvuoden aikauset lomat ovat työttömyysaikaa.
Nuo kaksi muuta on inhottavaa ja vmäistä, toisteista ja kuluttavaa työtä. On siinä se ero. Tosin on opettajankin työ vmäistä nykyään.
No aika harvassa kaupassakaan. Ensikertalainen aloittaa sieltä alimmalta palkkaportaalta. 8. vuonna saa täyden tuntipalkan, joka on tällä hetkellä n. 14 €, pk seudulla jonkin verran enemmän. Sopparitunnit voi olla mitä vaan, harvemmin yli 30 h/ vko. Tuohon jos onnistuu saamaan lisätunteja ja sunnuntaivuoroja, niin aloittelija ei pääse vielä edes kahteen tonniin, täysillä vuosilla pääsee vähän yli. Nuo 2500-3000 palkat ei voi olla mahdollisia muualla kuin yövuoroissa. Kuinka moni kauppa on auki yöllä? Omalla paikkakunnallani ei yksikään.
Tehdään yksi juttu myyjästä, joka tekee pelkkää yövuoroa ja palkka 3000 €, ja nyt sitten kaikki myyjät tienaa saman verran. Jep jep.
Siivojien palkoista en tiedä, mutta eiköhän tuo 3000€ ole taas jonkun "aurikanasen" palkka, ei normisiivoojan.