onko se tsunaamionnettomuus aasiassa -04 muuttanut teidät ihmisinä?
jotenkin itse koen että pitäisi olla kiitollisempi joka arkipäivästä kun ollaan kaikki perheenjäsenet yhdessä eikä valittaa joka pienestä seikasta. Yhdessäoloa on arvokasta vaikka ei tee mitään, mun maailmaa se ravisti oikein kunnolla - voi olla että sekin vaikuttaa että olen käynyt siellä missä suurin tuho thaimaassa tapahtuikin, jopa 3 kertaa. Ens talvena mennään taas sinne.
Kommentit (6)
Ihan normaalia käytöstä. Moni suomalainen olisi voinut olla lomalla Khao Lakissa niin siinä alkaa väkisinkin ajattelemaan, jos olisimme menneet sinne viikkoa myöhemmin jne.
Kyllä sellainen liikuttaa enemmän, jossa kuolee suomalaisia kuin vaikkapa kiinalaisia. Se nyt vaan on niin. Ei kiinalaisetkaan itke esim. Konginkankaan tai Estonian uhreja.
Vierailija:
Minusta olisi jotenkin iljettävää jos tuollainen muuttaa ihmistä, tuskinpa olisi sinuakaan muuttanut jos kuolleiden joukossa ei olisi ollut suomalaisia/muita länsimaalaisia.
Miksei suomalainen voisi kuolla esim. Iranin maanjäristyksessä tai jossain lento-onnettomuudessa tai Filippiinien tulvissa? Miksi esim. lento-onnettomuusten uhreja surraan silloin kun mukana suomalaisia?
Omaisiani kuoli siellä ja harva se päivä tulee ajateltua heitä, ehkä useammin kuin heidän eläessään. Kun esimerkiksi jossakin on saman ikäisiä lapsia niin tulee mieleen, että tuollaisia hekin nyt olisivat, jos olisivat saaneet elää. Joittenkin täkäläisten mielestä joutavaa, mutta ei kaikkien psyyke ole kivestä. Kyllä heidän hautojensa äärellä seisominen ja koko se vuosi odotusta, löytyykö ruumiit, laittoi miettimään omiakin elämänarvoja ja rakkaus läheisiin ja lapsiin vahvistui.
Perhe, rakkaus, yhdessäolo... Työn tekeminen on toisarvoista.
Jätin e-pillerit pois aika pian pois tsunamin jälkeen. Nyt ollaan onnellisia esikoisestamme!
Minusta olisi jotenkin iljettävää jos tuollainen muuttaa ihmistä, tuskinpa olisi sinuakaan muuttanut jos kuolleiden joukossa ei olisi ollut suomalaisia/muita länsimaalaisia.