Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eveliina Ojala haukkuu edesmennyttä isäänsä Matti Nykästä dokumentissa

Vierailija
24.02.2025 |

Kehuisiko Eveliina nyt isäänsä jos olisi saanut ison perinnön?

Kommentit (166)

Vierailija
21/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Mattia haukkui. Vai eikö mulkuksi kutsuminen nykyään enää ole haukkumista?

Saattoi olla hyvinkin lempeä ja pyöristetty ilmaus todellisuudesta.

Vierailija
22/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt, että miten tuollainen hento pojankroppainen kaveri käy ihmisten päälle 

Eihän se enää aikuisena semmoinen sintti ollut, ei tosin isokaan. Kyllähän sitä silti naisen päälle uskaltaa käydä ja humalassa varsinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasinkin, että tämä tulee puheenaiheeksi. Eihän tässä mistään perinnöstä ollut kyse vaan alkoholistivanhemmasta. Valitettavasti tämä on sellainen asia, että sitä ei ymmärrä kuin itse kokeneet, että miten viina muuttaa ihmisen ja miten se vaikuttaa lapsiin.

Vierailija
24/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Mattia haukkui. Vai eikö mulkuksi kutsuminen nykyään enää ole haukkumista?

Jos on mulkku niin sitten on, on vain totuus

Mutta haukkumista se on silti.

Vierailija
25/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasinkin, että tämä tulee puheenaiheeksi. Eihän tässä mistään perinnöstä ollut kyse vaan alkoholistivanhemmasta. Valitettavasti tämä on sellainen asia, että sitä ei ymmärrä kuin itse kokeneet, että miten viina muuttaa ihmisen ja miten se vaikuttaa lapsiin.

Aika usein Suomessa sanotaan, että viina muuttaa ihmisen. Oma äitinikin sitä toisteli. Totuus on, että kyseessä on kuitenkin sama ihminen, jonka ajatuksia ja tunteita ja tekoja ne on. Kävihän Nykänen lapsena muiden päälle ilman viinaakin,

Vierailija
26/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intän tintän, et tää mua määlää! Jollain on nyt uhmis.. 

Vierailija
27/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkui? Miksi totuus on haukkumista?

Koko suomihan tiesi minkälainen mäkikotka oli yksityiselämässään.

Miksi lapsi ei sais aikusena kertoa millanen oli hänelle isänä?

Jotkut täällä vaikuttavat elävän sen mukaan että vainajasta ei sais puhua mitään pahaa, vaikka aihetta olisi.

Vierailija
28/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut, eikä jostain syystä ole koko meidän suvussa tätä taipumusta, vaikka kaikkea muuta onkin.

Silti voin samaistua ihan täysin siihen, miten kamalaa täytyy olla alkoholistin armoilla olevalla lapsella. Koen esimerkiksi syvää huolta siitä, että jonkun mielestä on hyvä idea varmistaa, että ruokalähetillä saisi tilattua myös alkoa. Joo, juoppo löytää aina pullonsa, mutta ei sitä tarvitse liian helpoksi tehdä.

Vierailija
29/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen julkkistyrkky, kuin Piia-äitinsä.  Joka toinen viikko oli seiskassa juttu, erotaan-ei erota.  Kaikille oli varmaan helpotus, kun ero viimein tuli ja jutut vähitellen loppui.  Ei ne Matin vaimotkaan olleet helpoimmasta päästä.

Vierailija
30/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanotaan nyt sitten niin. Että haukkui. Mitä sitten?

Vierailija
31/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein Suomessa sanotaan, että viina muuttaa ihmisen. Oma äitinikin sitä toisteli. Totuus on, että kyseessä on kuitenkin sama ihminen, jonka ajatuksia ja tunteita ja tekoja ne on. Kävihän Nykänen lapsena muiden päälle ilman viinaakin,

Kyllä se toiset muuttaa ihan eri persooniksi. Kun alkoholismi etenee pitkälle, niin se tekee väkisinkin tuhoja niin aivoissa kuin fysiikassakin. Viina vie ja muut vikisee.

Vierailija
32/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen julkkistyrkky, kuin Piia-äitinsä.  Joka toinen viikko oli seiskassa juttu, erotaan-ei erota.  Kaikille oli varmaan helpotus, kun ero viimein tuli ja jutut vähitellen loppui.  Ei ne Matin vaimotkaan olleet helpoimmasta päästä.

Olivat silloin lapsellisia Matin julkisuudesta sokeutuneita nuoria naisia.

Lehdet käyttivät hyväkseen.

Vierailija
33/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muille lapsille kuuluu? Esikoinen Sami?

Vierailija
34/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muille lapsille kuuluu? Esikoinen Sami?

Tiina oli fiksu kun katkaisi totaalisesti välit.

Vierailija
35/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt, että miten tuollainen hento pojankroppainen kaveri käy ihmisten päälle 

Eihän se enää aikuisena semmoinen sintti ollut, ei tosin isokaan. Kyllähän sitä silti naisen päälle uskaltaa käydä ja humalassa varsinkin.

Sellainen sitkeä liskomainen vääntäjä on tosi kova vastus verrattuna kankeaan järkäleeseen.

Vierailija
36/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luulet että tuo julkisuudenhallinta oli näille naisille mahdollista kun puolisona oli sen ajan suurin kotimainen urheilijasankari? Luuletko, että itse soittelivat lehtiin?

Jotain kai voi päätellä siitäkin, että näitä ex-vaimoja ei ole pahemmin julkisuudessa sittemmin näkynyt. Ovat siitä varmasti hyvin tyytyväisiä.

Vierailija
37/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen tietää, että jos Eveliina olisi saanut vaikka miljoona euroa perintöä, niin varmasti ei noin pahasti sanoisi.

Vierailija
38/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että aiheesta nyt puhutaan julkisesti. Vastaavia tapauksia on vaikka kuinka paljon. Perhe/ lapset pelkää puhua, etenkin jos alkoholistivanhempi pystyy pitämään kulissit yllä esim. arvostetun työpaikan turvin. Monet näyttelevät viimeiseen asti hyvää tyyppiä, ja kodin seinien sisällä onkin aivan erilainen totuus. Tähän kuun vielä lisätään joku persoonallisuushäiriö, niin perhe traumatisoituu tuplasti.

Aika paljon Matille "annettiin anteeksi" , etenkin miehet nostivat jalustalle, koska oli huippu-urheilija, ja "sehän on hyvä jätkä kun osaa ottaa viinaa" ja "on ihan normaalia vetää vähän överit ja tapella".

Vierailija
39/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkihyppy tuhosi Matin. Matti sai uransa aikana useamman vakavan aivotärähdyksen. Hänen persoonansa muuttui aivovaurioiden takia.

Vierailija
40/166 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sen tietää, että jos Eveliina olisi saanut vaikka miljoona euroa perintöä, niin varmasti ei noin pahasti sanoisi.

No ei tiedä. Voisi sanoa pahemminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi