Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****ENSKAT TORSTAIHIN****

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin sanoa että Iitukka kääntyi eilen mahalta selälleen ekan kerran ja luulin että oli vahinko. Mutta tänään kääntyi ensin selältä mahalleen, siitä mahalta taas selälleen ja heti perään mahalleen ja johan oltiin sitterin alla jumissa. Kyllä kiukutti tuommoinen :)

Vierailija
22/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi tosiaan se kuumeiluaika (ja mulla kirjoittelu Ensikoissa) aika lyhyeen, kun tärppäs toisesta kierrosta. Raskausaikana oli sen verran hatara pää, etten muista kirjoittelinko ensikoihin enää ollenkaan. Ja nyt oon sitten tunkemassa takaisin. ;)

Tyttö syntyi 22.7. ja on nyt jo niin " iso" neiti. Kyllä, täällä ryömitään kauheaa kyytiä ja konttausasento sekä polviseisonta (jälkimmäinen hassun näköistä) on kovasti harjoittelussa.

Tänään oltiin täällä Tampereella MLL:n perhekahvilassa, mun yhden kaverinkin piti tulla. No, ei sitten muistanut ilmoittaa ettei pääsekään, mutta meillä oli silti kivaa.

Vähänkö muuten tulee uusi vauvakuume, kun näitä juuri plussanneiden juttuja lukee! Se on aina yhtä jännittävää ja liikuttavaa! Ei muuta kuin paljon vauvaliimaa matkaan....

Meen tästä välipalalle.

Silmu ja tytteli 7kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan unohdin toivottaa...

sekä suuret onnittelut Tokkopalle vauvelin syntymän johdosta!

Vierailija
24/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs täällä olikaan puhuttu tänään... No, ainakin " tonskista" :DD

Vko 12 viikonlopputerffit, voisin vaikka laittaa harkintaan... Ei olla vähään aikaan käyty pk-seudulla, joten lähitulevaisuudessa varmaan joku viikonloppu liikutaan siellä suunnalla. Jos saisin miehen vaikka jonnekin " hoitoon" :DD treffien ajaksi, voitais mekin tulla jos sielläpäin ollaan :)

Josta tulikin mieleen isovanhempien " sijainti" kysymys. Meillä miehen vanhemmat asuu samassa kaupungissa ja suunnilleen istuvat puhelin kourassa odottamassa lupaa, koska saavat tulla Ainoa katsomaan ;) Suunnilleen kerran viikossa on sit " päästetty" :DD Mies on ainoa lapsi, joten luonnollisesti Ainokin on heidän eka lapsenlapsi.

Mun vanhemmat asuu pk-seudulla, noin parin tunnin matkan päässä. Ovat kuitenkin molemmat kotoisin länsi-rannikolta, ja käyvät täällä silloin tällöin, ehkä kerran kuussa, samalla kun käyvät mun mummia katsomassa.

Julki-imetyksestä on ollut puhetta myös. Hassua sinänsä, että mä jotenkin koitan aina ehtiä kotiin Ainon kanssa ruoka-ajaksi, vaikka se on alusta asti saanut ruokaa vaan pullosta ;) Eli sen puoleen vois hyvin syöttää missä vaan... Mutta ehkäpä syy on osin ainakin siinä, että syöminen ei oo missään vaiheessa ollut Ainon vahva puoli, ja kuitenkin se on sille ollut aika oleellista kun tyttö oli alkuun niin järjettömän pieni! No, tänään kokeiltiin sit ekan kerran syömistä kaupungilla, Stockan invavessassa :DD Olosuhteisiin nähden meni ihan hyvin, eli suunnilleen samalla lailla kuin kotonakin. Ehkä siis voidaan koittaa uudestaankin :)

Kyllä Ankka sä tännekin saat kirjoitella :) Ja vastaavasti yhteisöönkin saa liittyä uusiakin jäseniä, eikö?! Eli siis ne, jotka ei vielä oo jäseniä, pistäkääs hakemuksia vaan: http://groups.msn.com/Ensikot

Kiva kun Tokkopa kävit ilmoittautumassa! Mekin taidettiin hetki keritä olla kuumeilupuolella jo yhtä aikaa... Onnea prinsessasta!

Ja kesis ei millään enää malta ;)) Onnex ei mee enää kauaa!

Kiva kun Auroran käsivaivakin alkaa helpottaa!

No joo, jospa mun pitää mennä Ainoa katselemaan, se touhuilee tossa lattialla itsekseen :)

t. Ope & Aino 4,5 kk

Vierailija
25/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeen hirmusesti Q:lle ja Marikalle onnea plussasta!!! Ja Tokkopalle onnea vauvasta!!! Ihanaa kun tulee lisää vauvoja. :)

Kiva kun Auroran käsi alkaa olla jo parempi! Ihana teidän Oliver... Niin pieni ja sulonen poika! <3

Niameyn mies oli herätelly positiivisia tuulia pikkukakkosen suhteen... =) Meillä kanssa ukko yllätti yks päivä sanomalla, että kyllä se toinen lapsi kannattais tehdä heti tähän perään... :D Ja mähän en sanonu vastaan. ;) Mut toisaalta kyllä vähän hirvittää, että jos tuliski raskaaks ku Heidi on vasta kohta puoli vuotias... =)

Larsku oli odottavalla kannalla menkkojen suhteen... Mun kaverilla oli kans aika pitkään myöhässä, mutta tulivat kyllä sieltä. Eli siis hormoonit hakee vielä tasapainoo! Toivotaan, että sullakin on sama juttu!! :)

Eiliset treffit oli ihan kivat... Oli hauska nähdä palstalaisia ja huomata kuin hirmusesti vauvat oli taas kasvanu! :) Ossen typy oli niin sulonen, kun se nuoli antaumuksella liivinsä karvareunuksia. :D Ja Larsku, kyllä se Eemelikin siitä topakoituu! Vauvat vaan on niin erilaisia... :)

Makkara ja ykkösope? (vai kandi?) on ollu herkkinä... Mä kans! Luin vauvalehdestä, että missä vaiheessa ja miten ihmiset on kertonu raskauksista muille, sillä seurauksella että tippa oli linssissä ja alahuuli väpätti. =) Muutenki on noi mielialat heitelly ääripäistä toiseen, kai sekin vaan noista hormoneista johtuu...

MiaMik oli testaillu sitä kantoliinaa siellä treffeillä... Se sidonta minkä mä näin, ni siinä ainakaan ei saa pitää kasvot menosuuntaan, mutta kantoliinakanavalta varmaan löytyy hyviä sidontoja niinki päin.

Meidän tirppa se nukkuu jo neljättä tuntia tuolla partsilla... Se oli NIIN väsy, kun se pääs nukkumaan. Raasu heräs klo 7 ja valvo siitä kaheentoista kaksilla 10min torkuilla!!! Ei ihme, että nyt unettaa. :)

Eipä mulla muuta... Taidan alkaa valmistautuu, kun ollaan menossa kattomaan yhtä vuokrakämppää. Toivottavasti se olis ihana! :)

Burde ja Heidi 5,5kk

Vierailija
26/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Q:LLE JA MARIKALLE PLUSSISTA! :) Kiva saada taas odottavia joukkoon!

ONNEA MYÖS NAPNAPIN TYTÖLLE ENSIMMÄISEN IKÄVUODEN SAAVUTTAMISESTA :)

TOKKOPALLE ONNITTELUT PIENESTÄ TYTÖNTYLLERÖSTÄ!

MAKKARA kyseli sukulaisista.. Mun suku asuu samassa kaupungissa (pieni suku onkin) ja miehen suku asuu eteläpohjanmaalla, eli matkaa tulee sellaiset hieman alle 400km suuntaansa, n. 4-5h ajomatka. Mun vanhemmat asuu reilun 3km päässä, äiti onkin ahkerasti ollut mua auttamassa täällä.

Kuin monella on muuten vielä (vauvan) isoisovanhempia elossa (kun tuli näistä sukulaisita puhetta)? Meillä Rumpalilla on vielä 3 isomummua ja yksi isovaari elossa, toivottavasti vielä niinkin pitkään, että Rumpalille jää heistäkin jotkut muistot!

AURORA, hyvä että käsi alkaa paranemaan! Melkoinen tuskien taival ollut sulla jo sieltä raskausajoista lähtioen, mutta jospa tuo alkais vähitellen helpottamaan sullakin :)

Vai haaveilee täällä enskat jo pikkukakkosista...? Meillä ei kyllä ihan vielä. Tavallaan kutkuttaisi ajatus tehdä positiivinen raskaustesti, mutta aivan tosissani en kyllä vielä haaveile kakkosesta. Mutta toivon kuitenkin, että kakkonen syntyisi kun Rumpali on n. 2-vuotias (vähän alle tai vähän yli), että olisi sisaruksille enmmän iloa toisistaan, kuin jos olisi hirmu iso ikäero. Ei se 3 vuottakaan ole kovin paha ikäero. Pitää kuitenkin katsoa tilanteen mukaan, koska olisi " hyvä" aika kakkoselle. Eihän sitä tietenkään aivan pysty itse päättämään, koska toinen tulee (voihan olla, etten tulekaan uudelleen raskaaksi, vaan saan odottaa useamman vuoden tms.), mutta tällainen olisi suunnitelma meillä.

Rumpali onkin nukkunut taas vaihteeksi ihan kohtalaisen hyvin päikkäreitä (siis aamupäivisin, iltapäivisin/iltaisin torkkuu pätkissä 1-2h). Pari iltaa on kyllä oltu tosi kärttyisiä, vissiin kipeäksi poju tulossa, kun nokka turisee ja yskittää pikkuista :( Meillä ei kyllä kumpikaan ole flunssassa, että en sitten tiedä, mistä pikkuinen on voinut nuhan itselleen napata. Reppana :( Tosiaan, poika on itkeskellyt nyt 3 iltaa jostain kuudesta alkaen siihen asti, kun on nukahtanut yöunille. En tiedä, onko pojun mahavaivat pahentuneet, vai onko se vain niiiiin väsynyt, että pitää oikein kunnolla itkeä, vai johtuuko se tuosta alkavasta nuhasta? Harmittaa, kun ei oikein osaa auttaa pientä, kun ei tiedä, mikä vaivaa :/ Koliikkia se tuskin on, koska ei Rumpali nyt NIIN kovasti itke, välillä jopa rauhoittunut, mutta sitten itku alkanut uudelleen.

Nooh, seurataan tilannetta. Jos nousee kuume, niin sitten käydään kyllä lääkärillä varalta. Toistaiseksi ei kuitenkaan ole ollut kuumetta.

Nyt pitää lähteä kahvinkeittoon, taas tulossa vieraita... Tällä viikolla onkin käynyt vain joka päivä joku vieras ihmettelemässä vauvaa. Olis kyllä ihana jo vähitellen rauhoittua omaan rauhaan eikä jatkuvasti olla kestitsemässä vieraita, mutta minkäs teet. Huomenna tulee viisi viikkoa synnytyksestä ja synnäri oli ainoa paikka, missä sai olla rauhassa vierailta (paitsi tietty isovanhemmat kävi). On se tietty kivaakin, kun ihmisiä käy kylässä, mutta tuntuu, ettei hetken rauhaa ole ollut sen jälkeen kun synnäriltä ollaan kotiuduttu. (Äitiäni, joka käy täällä useamman kerran viikossa, en laske vieraaksi, koska häntä ei tarvitse " viihdyttää" ; hän on apunani, esim. siivoilee tai tiskailee tai hoitaa vauvaa, jotta minä voin siivoilla tai tiskailla tai käydä pikaisilla asioilla.)

No niin, se siitä vuodatuksesta.

Han ja Rumpali 1kk

Vierailija
27/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q:lle suuren suuret onnittelut plussaamisesta!! :) aivan ihanaa!

mä en oo nyt käyny kirjottelemas vissiin viikkoon, en nytkään jaksa enempiä kirjotella. oli vaan pakko tulla onnittelemaan q:ta. :)

kävin tänään rentouttavas päähieronnas, ai että oli ihanaa:) koht tuleeki idols ja meil on sipsejä.nams.

meillä kaikki ok. mulla vaan selkä ihan paskana.. mies oli pahas flunssassa ja pelotti et tarttuu meihin,mut ei onneks ainakaan vielä. * koputtaa puuta* nyt mies jo paremmas kunnos. toivon vaan et nemo pysyis terveenä.

nyt meen taas.heiiii.

lara ja poju kohta jo 4kk.

Vierailija
28/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaisesti pyörähtään täällä joten asiaan...

Hirmuisesti Onnea NapNapin tytölle!!

Q: Mulla ei nyt oikeastaan mitään tuntemuksia olekaan ni siksiki olen hieman varpaillaan tän asian kans ennen maanantain ultraa(taisin viimeksi laittaa vahingossa tiistain). Etovaa oloa kyl pari vkoa oli ja nyt on sit ilmaantunu pääkipu... siitä arvasin et raskaana taidan olla ku yks ilta kävelin töistä kotiin ja tuli hirvee himo lihapiirakkaan... Se sama himo tuli silloin ku Eetua aloin odottaan :) Ja niitä ku en muuten syö. Nyt ei kylläkään mies lähteny hakeen ku ties etten sitä kumminkaan kokonaan syö. Vaikea verrata viime kertaan ku tuntuu et on unohtanu... Tai mulla kyl oli aika helppo raskaus ku ei oksettanu eikä muitakaan inhottavia oireita ollu:) Rinnat kyl viimeksi heti turpos mut nyt ne on taidettu imeä niin tyhjiin et saa aikalailla tapahtua et niissä jotain näkyy :/ Todella innoissan asiasta ollaan ja itku tulee kurkkuun ku ajatteleekin et tuolla mahassa on toinen ihana pikkuinen ihmisen alku :)

Nyt Idolsia kyttään:)

Marika, Eetu 1,1v & masuasukki

Vierailija
29/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olikin tänään todellinen naistenpäivä. En saanu mieheltä kukkia vaan uuden ompelukoneen! :)

Tokkis, mahtavaa, että teidänkin prinsessa on syntynyt! Onnea hirmuisesti koko perheelle! Ja tulethan taas kirjoittelemaan kuulumisia!

Ihanaa Marika, että säkin oot noin täpinöissä uudesta raskaudesta! Vitsit, sulla on jo niin pian alkuraskauden ultra. Mä oon yrittänyt miestä suostutella sinne, ja se taitaa taipua. :) Mutta siihen on meillä ainakin 3 viikkoa, kun sitä ennen ei kannata mennäkään. Päivällä tein vielä uuden testin, kun ajattelin, että jos se viiva on vaikka hävinnyt johonkin. Mutta oli se onneksi vieläkin plussa, viiva oli vähän vahvempi jopa kuin maanantaina. Oon tänään koko päivän jännittänyt, että kohta alkaa menkat. Alavatsalla tuntuu kaikenlaisia koviakin vihlauksia ja on vaikka mitä pöhöä ja närästystä, mitä ei taatusti ollut quusta. Kauheeta, miten mua jännittää!!! Pitäis vaan jotenkin rentoutua (miten?), mutta istun vaan jalat ristissä ja toivon parasta...

Me ei ainakaan quun kanssa häippästä mihinkään täältä ihanista Enskoista. Ette te meistä niin helpolla pääse! ;)

Pikku-quusta puheen ollen, poitsu oppi tänään 7-kkpäivänsä kunniaksi ryömimään!!! :D Kyllä oli äippä ylpeenä, kun monen päivän ahkera treeni vihdoin tuotti tulosta! Mikään lelu ei ollut tarpeeksi kiinnostava, mutta kun quu hokasi, että videoissahan on kivoja nappuloita, niin sinne se sitten ryömi monta kertaa ihan vauhdilla, vaikka nostin sen aina kauemmaksi. Ihanaa, taas yksi hieno kehitysharppaus! Niin, ja quu sanoi tänään vaihteeksi " äippä" . :D

Kiitos millille kylvetysvinkistä! Mäkin kylvetin tänään quuta niin, että se sai istua ammeessa ja läträtä itse käsillään ja leikkiä kylpyankalla, ja sehän oli ihan tohkeissaan. Ei sille enää kelpaakaan sellainen " pikkuvauvan" kylpyasento. :)

Han kyseli isoisovanhemmista. Meidän suvuista elossa on vain kaksi isoisomummia. Just käytiin toisen luona tiistaina ja oli kyllä niin liikuttunut kun sai leikkiä quun kanssa. Vähänkö olin onnellinen, kun miehen mummi vaan kehui poikaa maasta taivaisiin eikä keksinyt mitään moitittavaa meidän kasvatustavoissa tms. :)

Toivottavasti Larskulle tulee pian menkat, jos sitä tosiaan toivot, ettei asia turhaan vaivaa mieltä. Imetätkö Eemeliä? Se voi varmaan vaikuttaa tosi paljon kiertoihin. Mun tapaus tosin osoittaa myös sen, että ei se imetys tosiaan ole mikään varma ehkäisykeino. Imetin vielä quuta kun tämä uusi itu on saanut alkunsa.

Vai on Niameyn ja burdenkin miehet näyttänyt jo vihreää valoa uudelle vauvalle! Ihanaa, lisää vaan tonskavauvoja! :D Plussaonnea teillekin!

Ankka, tottakai olet aina tervetullut kirjoittelemaan myös tänne palstan puolelle! Kiva kuulla sun ja Allunkin kuulumisia taas pitkästä aikaa! Mä en ole sen takia viitsinyt hakea sinne yhteisöön, kun en varmaan ehtisi kahteen paikkaan kirjoitella. Täällä palstalla mä käyn joka tapauksessa lukemassa muitakin juttuja niin tänne tulle kirjoiteltua.

Toivottavasti NapNap et tullut kipeeksi! Ja AA:n perheelle pikaista paranemista! Tosi moni vauvaperhe on nyt flunssan kourissa. Muskarissa ja kerhossa ja uinnissa ja joka paikassa kaikki sanoo, että koko perhe on ollut sairaana.

NapNap, mäkin kyllä mietin tota, että oma kroppa joutuu aika koville kun uusi raskaus alkoi näin nopeasti. Onneksi olen omasta mielestäni palautunut jo tosi hyvin quun synnytyksestä, joten ehkä mä vielä joskus pääsen siihen ihannekuntooni... Vaunulenkit sisarusrattailla vois olla aika tehokkaita noin alkuun, oi kunpa, oi kunpa vaan....!

Pikku-millin perheelle onnittelut uudesta kodista!!! Siellä on Aksullakin sitten tilaa kärrytellä! :)

Jennin jutuista rohkaistuneena tilasin eilen hahtuvalankaa ja ajattelin kutoa quulle villahousut, siis kestovaippatarkoitukseen. (Missäs muuten jenni ja D on? Ei ole kuulunut mitään sitten Hämeenlinan treffien.) Me ei olla vielä yökestoiltu, mutta josko sitäkin kokeilis. Tilasin sen verran lankaa, että jos tässä hyvin käy, voisin kutoa myös parit vastasyntyneen kokoiset, sitten kun joskus uskallan...

Mäki tiirailen tota Idolsia. Aika tasokas kisa tänä vuonna, vai mitä? Mun suosikkeja on varmaanki Miia, Ari ja Anna. Entäs teidän?

Juups, pitäis vissiin laittaa itselle ja masuasukille jotain iltapalaa, hihii! :)

-Q- ja -q- tänään 7kk ja masuvaavi 4+?