Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****ENSKAT TORSTAIHIN****

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille onnitteluista! Tää enskapino on kyllä ihan mahtava, kun aina kaikki on niin täysillä hengessä mukana!!!

Ja Marika, onneksi olkoon! Ihanaa, teillekin on pikkusisarus tulossa! Miten olet voinut? Onko ollut samanlaisia tuntemuksia kuin Eetusta? Olette myös varmaan ihan onnesta pökkyrässä! :)

Hihii, hauska toi Tikrun ehdotus, että perustettais re-enskoille uusi pino: Toisikot eli Tonskat :D Nyt vaan sitten plussailemaan, kun voipi olla aika hiljaista siellä pinossa noin niinkuin kaksistaan Marikan kanssa.

LA:ta olitte kyselleet. Hassua tosiaan, että tällä kertaa me ei sitäkään tiedetä vielä! Viimeksi oli melkein tunnin tarkkuudella tiedossa ovis ja kaikki, mutta nyt on sellainen parin kolmen päivän mahdollinen haarukka. Mähän kävin gynellä siis ihan perustarkastuksessa tiistaina 20.2. ja silloin ei ollut vielä ollut ovista. Meillä on quun syntymän jälkeen ollut taas ihanan aktiivista tuolla makkarin puolella (*punastus*), joten senkään puoleen ei voi oikein sanoa juuta eikä jaata. Toisaalta testasin selvän plussan jo maanantai-iltana 5.3. eli aika pian ton gynen jälkeen oviksen on täytynyt olla... Oliskohan se LA siis jotain 14.11. sitten? Ja tänään olis ehkä rv 4+0, huih! Ihan hurjalta tuntuu kirjoittaakin tänne jotain tällaista! :)

Ja Amy muisti tosiaan ihan oikein, ne housut, joihin juuri pari päivää sitten hehkutin jälleen mahtuvani, oli juurikin ne samaiset maailman kireimmät farkut, jotka ostin viimeksi inssipäivänä! Niissä farkuissa on kyllä joku taika. Ne kun vetäisee jalkaansa, niin on takuuvarmasti raskaana. Haluaako joku lainata? :)

Toivon kyllä hirmuisesti plussaonnea Naperolle ja Osselle ja kaikille muillekin jo pikkukakkosta toivovalle Enskalle! Tosiaan, MiaMik, olit ihan oikeassa, kun niin ihanasti kannustit mua vielä muutama viikko sitten. Kaikki on näköjään mahdollista, ja oma kroppa voi yllättäen toimiakin tosi hienosti vaikka aikaisemmin olisikin ollut ongelmia! Luulen, että meillä suurin syy siihen, miksi oli vaikea tulla raskaaksi, oli se että en ovuloinut. Vaikka simpat olikin hitaita ja silleen niin niitä kuitenkin oli...

Naperon Eetu sai siis oman huoneen ja viihtyy siellä mainiosti. Hyvä hyvä! Varmaan ihan mukavaa teidän pikkukakkosprojektiakin ajatellen. ;)

Mukavilta kuulosti NapNapin tytön 1-v. synttärit! Toivottavasti tyttö paranee pian! Noi pienet potilaat on aina jotenkin niin säälittäviä, että itselläkin on paha olla kun ei voi toisen oloa helpottaa. Kurjaa, että sulle on jäänyt noin huono fiilis raskausajasta! Mutta ajattele, eihän toisen raskauden tarvitse olla ollenkaan samanlainen. Ehkä turvotusta ei tulekaan uudestaan. Ja kyllä varmasti monella käy ensin mielessä synnytyssalissa, että huh! vihdoin se kauhea kipu on ohi. Mä ainakin muistan ajatelleeni ihan samalla tavalla. Et ole mitenkään onnistunut raskaudessa tai synnytyksessä tai missään!

Iih, nousi kyllä ihan niskavillat pystyyn, kun NapNapille tota äskeistä kirjoitin, kun tajusin, että tosiaan saattaa olla, että marraskuussa pitäis taas lähteä synnyttämään! Oli se kyllä niin raju kokemus, että ei sitä osaa edes verrata mihinkään!

Kauheaa kyllä, miten pelottaa että meneekö kaikki hyvin. Jotenkin on niin epäuskoinen olo, että voitaisko me olla niin onnekkaita, että saatais vielä toinen tollanen ihanuus kuin quu! Kiitos Queenille ja Sirulle ja Pesukarhulle tarrasukkien lähettämisestä, ne tulee tosiaan tarpeeseen! Ja kiitos myös Queen kauniista sanoistasi, ihan liikutuin!

Viimeksi mulla oli lähes oireeton alkuraskaus, ja tässä vaiheessa ei tuntunut vielä yhtään mitään. En siis silloin osannut arvata raskautta. Nyt on jo kuutena aamuna ollut lievää etomista ja alavatsalla myllertää ihan hullusti etenkin iltaisin. Pikku-quusta mulla oli huonovointisuutta vain viikon verran, rv 5-6 tienoilla, mutta sekin tosi lievää. Vähän puhallutti ja pari kertaa piti lepuuttaa lattialla, ettei olisi tullut ylös, mutta ei sen kummempaa. Yöpöydällä pidin hapankorppuja, joita nakersin ennen sängystä nousua. Jännittää, miten tällä kertaa käy, kun nyt tuntuu että olis voimakkaampia tuntemuksia. Ja väsyttääkin ihan hirveesti. Vetäsin tossa quun kanssa tänään 2,5h päikkärit. Toivottavasti ei tuu kauheeta pahoinvointia, kun on kuitenkin tuo quu-kultainen hoidettavana.

Tänään näin puistossa äidin kahden pienen lapsen kanssa. Sisarusrattailla olivat tulleet ja noin quun ikäinen vauva istui keinussa, jota isoveli, ehkä n. 2v. keinutti. Hädin tuskin pysyi isovelikään vielä pystyssä. Suloista! :)

Meidän poitsu on muuten tänään harjoitellut koko päivän ryömimistä. Tosi rankat treenit, ja nyt se pääsee aina välillä jo pikkasen eteenpäinkin, kun tajuaa vuorokäsin kurotella lelua. Aikasemmin quu ei ole tajunnut ottaa käsiä ollenkaan mukaan vaan on rymynnyt vain jaloillaan.

Silmulle tervetuloa vain takaisin " kotiin" ! Teillä onkin siellä samanikäinen tyttö kuin meidän quu ja Queenin Liia. Joko teillä siis ryömitään kovalla vauhdilla? Pikku-quu on tästä kolmikosta ainoa hampaaton vielä. No, mulle itselle tuli 9kk ikäisenä eka hammas eli ehkä pojalle tulee myös myöhään.

Ihana tuo Kesis, kun käy täällä aina jo vilkuilemassa! Kyllä teidänkin vauva syntyy tosi pian! Mutta on kyllä hurjaa, että tosiaan ollaan taas vähän aikaa samanaikaisesti raskaana! :)

HopLopiin me voitais ainakin tulla viikolla 12, ja äänestän edelleen sunnuntaita, kun meillä on lauantaisin vauvauinti. Mites muut? Kaikki halukkaat vaan mukaan!

Ei mutta nyt pitää mennä nukkumaan, kun tuo erehtymättömän tarkka herätyskello kiekaisee viimeistään klo 7 taas aamulla.

-Q- ja -q- 7kk ja masuvauva rv 4+?

2/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quulle aivan älyttömästi onnea raskautumisesta! Kyllä sun kirjoituksista huomaa, että vauva on todella tervetullut ja onnellinen asia teille! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Minä täällä kans odottelen niitä menkkoja... Kohta viikon myöhässä. En tajua mikä siinä maksaa. Mulla on muistaakseni kolmet menkat ollu synnytyksen jälkeen ja ovat tulleet säännöllisesti 30 pv:n välein. Kai se tietysti voi olla, että synnytyksen jälkeen on vähä sekasi noi systeemit. Mutta sisimmässä kalvaa pelko, että oisin raskaana... En tosin tiedä miten se ois mahollista, pyhästä hengestäkö oisin raskaaks tullu?!!? Välttämättä en tähän saumaan vielä toista lasta haluais...

Jaahas, Eemeli nukkuu aamu-uniaan tossa sohvalla, jo tunti takana! Se oli eilen niiiin kiukkuinen niitten treffien jälkeen! Ja sit illalla kauhee huutokonsertti taas. Mut ilmeisesti sille niitä hampaita on tulossa, ku se rauhottu sit ku sai viileen purulelun suuhun.

Kerroin miehelle miten tomeria lapsosia siellä treffeillä oli meidän poikaan verrattuna :D Se oli sitä mieltä, että on periny äidiltään laiskuuden :D

Niin, oli muuten kiva nähdä minkä näköisiä ihmisiä täällä kirjottelee! Että kiitoksia vaan kaikille mukavista treffeistä :D

Joo, nyt varmaan täytys lähtee tekemään jotain kotihommiakin, kun kerranki pystyy...

-Larsku ja Eemeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskohan sitä kukkia illalla kun mies tulee kotiin ???

Q: kun luin noita sun viestejä niin rupes itelläkin pikkaisen kutittamaan tuo halu toiseen vauvaan.

Mä olen kyllä niiiiiiin iloinen teidän puolesta !!!

Luulempa vaan että tällä tahdilla kun meillä on seksiä ei ihan heti sitä uuttaraskautumista tapahdu, mulla kiristää tuota ommelta vieläkin aikalailla, onks kellään mitään hyviä vinkkejä asian hyväksi.

Meillä ollaan koko perhe sairaana, Ainon nuha pahenee ja on nyt mennyt keltaiseksi limaksi, onneksi likka vielä kuitenkin hymyilee ja leikkii mikä on hyvä asia.

Itsellä nokka vuotaa ja nenän alunen kirvistelee, onneksi on bebanthenia, nenän alunen on rasvanpeitossa.

Mieskin on räkiksessä mutta sitkeesti lähti töihin.

Tilasin sitten vauvalehden, joku rouva soitti ja tarjosi Me Naiset lehteä, mutta enhän mä sitä ehdi lukemaan, anna tulee kerran viikossa ja senkin lukeminen tuntuu olevan tuskaa ei kiitos enää toista lehteä jota ei ehi lukemaan.

Vauva ilmestyy onneksi vaan kerran kuussa niin sen ehtii lukemaan vaikka jutun päivässä.

Silmu, teretulemasta vaan joukkoon, täällä on IHANAA porukkaa.

Jospa kahvit keittäisi kun Aino on aamupäikkäreillä, raasu on niin kipeä että nukkuukin päivisin, toivottavasti jää päälle vaikka paraneekin.

Ja eikun niistämään.....

AA ja AE 8 päivää vaille 3 kk

Vierailija
4/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä neistenpäivää.....samperin lukihärö....

Vierailija
5/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin odottelen kukkia... muistaiskohan se mies...? Töissä oltiin kuulemma ruusut saatu, siellä se mua huomenna odottaa.

Marikakin odottaa vauvaa! Onnea! Ja mitään et ole käyny sanomassa=) Kirjotelkaa vaan " tonskat" tässä pinossa, eiköhän me kaikki tänne mahduta! Ainakin toistaiseksi.

Olen siis tänään kotona tytön kanssa, kuumetta ei ole mutta on kovin nuhainen ja yskii. Ja nyt näyttää siltä että mä olen tulossa kipeeksi... Huomenna aamulla neuvola, sitten saa taas uusimmat mitat. Rokotusta ei varmaan voida antaa kun tyttö vielä flunssassa.

jatkan kohta, laitan tytön nukkumaan...

Vierailija
6/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tämmöistä vielä hormonihuuruissa olevaa sais järisyttää moisilla teksteillä! Hih... Eli siis täällä pillitetään nyt kun luin noita pinoja (eilen ei netti oikein meillä pelittänyt, jäi siis väliin)! QUULLE HIRMUISESTI ONNEA!! Voi että kun ihanasti kirjoittelit teidän innostuksesta - juuri noin sitä kuuluukin iloita! Itku pääsi myös mm. kun luin NapNapin pikkuisen ens kesän varustuksesta...voih sentään, kumpparit ja bikinit toisella :) Ja sit iiisot itkut tuli, kun niin ihanasti kirjoittelitte treffeistä ja rohkaisitte lähtemään - kiitos kiitos kiitos! Ja Kesiskin oli käynyt huhuilemassa! Mä luulen, että me jätetään vielä noi ens maanantain reffit väliin kun tuo on vielä niiiiin pikkuruinen, mut seuraaville sitten! Auroran ehdottama 2krt kuussa kuulostaa mainiolta, samoin Kandin pointti julkisilla kulkemisesta...mä kun en osaa ajaa meiltä muualle ku Jumboon (nolo tapaus olen, tiedän).

Huh, tulipas kirjoiteltua kaikki pötköön! Meillä täällä arki sujuu edelleen rauhaisasti. Viime yö oli poikkeuksellisen " vaativa" , kun tyttö valvoi syönnin jälkeen 2h. Ja siis tiedän, ettei tuota voi vielä ees vaativaksi sanoa :) Julkisella paikalla imetyksestä kun oli täällä puhetta, niin minä imetin eilen ekan kerran julkisella paikalla! Ja aloitin heti näyttävästi imettelemällä salibandyhallissa n. 15 nuoren miehen kirmaillessa ympärillä...hihi. Mama kävi vähän säikyttelees pojuja monsteritisseillään ;)

Tänään on neuvola ja äitikin tulee yökylään. Ihanaa! Miten teillä muilla muuten on nuo lähisukulaiset, asuuko lähellä/kaukana? Mun vanhemmat on kauheen lapsirakkaita ja Nakki on eka lapsenlapsi heille - harmittaa kun asuvat niin kaukana (n. 3,5h ajomatka)... Ja olishan se käytännössäkin kiva, jos asuisivat lähempänä niin sais pienellä varoitusajalla lapsenvahdin. Vaan eipä tuo nyt mikään mahdoton matka sentään ole, eiköhän me sopeuduta :)

Nyt meikkailemaan - mukavaa päivää kaikille!

Makkara ja PrinsessaNakki 2vko1pvä

Vierailija
7/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän läppäri sanoo sopimuksensa irti ihan minä hetkenä hyvänsä joten kirjoittelen pikaisesti omat navat... vielä kun tällä rakkineella pystyy =D

Marikaa piti myös onnitella!!!!

Aksulla ei oo kuumetta nyt ollut toissaillan jälkeen, mutta yskä on kova ja tänään mennään lääkärissä piipahtamaan iltapäivällä.

Tässä meidän pikku potilas

http://irc-galleria.net/view.php?nick=millipilli&image_id=54604619

ja Kandi kyseli treffeillä onko Aksu aina niin hyväntuulinen... yleensä on, mutta näitäkin päiviä on:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=millipilli&image_id=54604574

Ja sitten hehkutusta... Me saatiin tänä aamuna varmistus että saatiin uusi OMA kämppä!!! Käytiin maanantaina katsomassa kakskerroksista 85 neliöistä rivarikolmioo johon ihastuttiin ja jätettiin heti tarjous ja nyt sitten varmistui että saatiin se. Vapautuukin jo huhtikuun alusta joten muuttohulinat tiedossa täällä!!!

pikku-milli & Aksu 10kk

Vierailija
8/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molempien vanhemmat sekä miehen molemmat veljet perheineen asuu kaikki kolmen kilometrin säteellä :D ja mun veli perheineen puolen tunnin ajomatkan päässä =)

Vierailija
9/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin käyny äsken kirjoittelemassa tuon tekstin eilisen pinoon...kopsasin tänne :)

Hyvää Naistenpäivää toivottelen minäkin!

Makkara

Vierailija
10/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mitä taistelua saada toi lapsi nukkumaan! Kuulostaa varmaan kamalalta, mutta tavallaan mä olen todella tyytyväinen että mun ei tarvitse taistella enää saman asian kanssa joka päivä... mitenköhän ne siellä tarhassa saa ton nukkumaan, kiinnostaisi todella tietää.

Kiitos kaikille jotka kommentoitte tota mun raskauskammoa. Niinhän se on että ei toinen raskaus välttämättä ole ollenkaan samanlainen, ei välttämättä turvota yhtään eikä lääkärit pelottele jättiläisvauvalla. Mutta ne viimeiset viikot oli aika kamalia henkisesti, istuin kotona vit....tuneena kun kaikki meni pieleen. Tokassa raskaudessa ei varmaan ehdi kyllä jäädä murehtimaan, esikoinen pitää varmaan siitä huolen=) Mutta kun mä en saanu kunnolla edes kenkiä jalkaan! Mä luulin että mä joudun lähteä synnytämään kumppareissa! Mun nenä levisi, ihan oikeesti, ja mä näytin possulta. Takitkaan ei mahtunu päälle kun hartiat oli kuin ladon ovet. Mä en halua sellasta enää ikinä!

Ja jotenkin mua pelottaa myös, että kroppa on sitten ihan mennyttä, että ei saa siitä enää kalua ei sitten millään. Vaikka en ole enää vuosiin kovin timmissä kunnossa ollut enkä erityisemmin kroppaani palvo, pelottaa silti. Mä tiedän että se vaikuttaa mun mielialaan ja itsetuntoon, jos kroppa ei palaudu. En mä varmaan ole ainoa joka tätä miettii...?

SillySausage oli hormoonihuuruissaan itkeskellyt kaikille meidän jutuille. Se on kyllä totta että kaikki liikuttuminen on kyllä potenssiin sata nykyään. Monta kertaa tulee itkien katottua jotain ohjelmaa telkkarista... ja ennen ei olisi todellakaan koskettanut samalla tavalla!

Pikku-millille onnittelut uudesta asunnosta! Pääsette muuttohommiin.

Kiva kun pesukarhu oli käynyt. Niin, se vauvakuume on varmaan tarttuvaa... ei onneksi pahana vielä jyllää, mutta vähän jo kutittelee... miten sun vauvakuume voi?=)

Olisiko se HopLop tapaaminen vko:n 12 sunnuntai? Kenelle käy? Ketä on lähössä?

Piti varmaan jotain muutakin kommentoida, mutta ei nyt muistu mieleen...

Paranemisia kaikille pikku potilaille, taas on kovasti flunssaa ja muuta liikkeellä!

NapNap + tyttö 1v.

Vierailija
11/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quulle ja Marikalle Onnittelut raskatumisesta :) Ihan tuli tippa linssiin täälläkin..

Tiedä millon meilläkin plussa pamahtaa!! Isi on nimittäin alkanut puhumaan niin lämpösesti toisesta lapsesta, että olen aivan ihmeissäni :) On neiti hurmannut isin aivan täysin!! Mies yhtenä iltana sanoi että ei olisi koskaan voinut kuvitellakkaan että lapsen kanssa on näin mahtavaa :)

Neiti tuolla heräilee.. jotenkin tieten vaistoaa että surffaan täällä ku aina sillon herää ;) Tulempas taas kun on otollisempi aika!!

Niamey ja Aino 6,5kk

Vierailija
12/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt tungen röyhkeästi tänne teidän pinoon....Marikaa oon onnitellut aika lailla mutta vielä yksi kerta mahtuu, täälläkin, jookos;)

Kuten Q mietti aikaisemmin niin oon kirjoitellut pelkästään yhteisössä. Vähän turvallisempi paikka kuin julkiset foorumit, tulee kuitenkin noita herkempiäkin asioita joskus kerrottua...lisäksi mulle jäi aika lailla olo ettei tänne olekaan tervetullut joten siksikin hiljaiselo.

Meidän neidillä lähestyy myös 1-vuotissynttärit ja on pakko myöntää että vauvakuume ja ihan pieni kateus teitä plussanneita kohtaan vaivaa täälläkin;) Kun vaan olisikin elämäntilanne sellainen että voisi ajatella pikkukakkosta! Pelkään vaan sitä jos en osaisikaan olla äiti taas ihan pienelle, kun Allunkin kanssa oli niin rankka alku=( Mutta tosiaan, vielä se ei ole edes mahdollista...

Ikävä kuulla NapNapin synnytysfiiliksistä, muistankin sen synnytyskertomuksesi, rankaltahan se kuulostikin=/ Mulla ei taas synnytyksen puolesta olisi mitään ongelmaa, vaikka ne kivut oli lähes tajunnan vieviä; siinä todella oli jotain niin alkukantaista, riemullista ja mystistä..ja kuitenkin oli aika lailla basic-synnytys. Mutta sitähän ei koskaan tiedä miten seuraavan kanssa, kuten vauvatkin on erilaisia, niin ovat synnytyksetkin.

Eipä sitten muuta, töihin tässä pitäisi vielä illaksi lähteä=( Allu on nyt ollut mummolassa hoidossa ja mulla valtava ikävä! Tässä lähiaikoina pitäisi selvitä työn jatkuminenkin, ts pääsenkö jatkamaan oppisopimuksella=)Ja siinä vaiheessa pitää hakea tytölle hoitopaikka lähempää, mummola saa jäädä. Ihan kiva että isovanhemmat halusivat hoitaa mutta äidillä on NIIN kurja olla ilman pientään...heille on siis sen verran matkaa että Allu on ollut siellä aina muutaman päivän kerrallaan kun meillä on tuon isännän kanssa työvuorot menneet päällekkäin.

Mutta se siitä...niin, vielä tärkein! HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!

-Ankka & Alisa 11kk-

Vierailija
13/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Hyvää Naistenpäivää kaikille!!=)

Just tulin fysikaalisesta ja näyttää siltä että paranemaan päin ollaan menossa:) Tänää lopetin hermosärkylääkkeet ja loput " napit" pitäis lopetella tän viikon aikana ja kokeilla miltä tuntuu ilman. Väsyttää noi Panacodit ihan tajuttomasti ja samaten masu ei toimi kun niitä syö. Eli onneksi pääsee kohta eroon niistä. Olen jo pari päivää voinut nauttia mun ja Oliverin yhteisestä ajasta kun käsi ei ole vihlonut niin pahasti:))

Kaima, pikaista paranemista teille! Mäkin pelkään flunssaa koko ajan, kun pikkuisn kanssa ois varmaan aika hankalaa. Ja koskas olet tulossa sukuloimaan tänne suunnalle, me odotellaan jo teitä kylään?!=)

Makkara kyseli sukulaisista. Meillä miehen vanhemmat asuu parin kilsan päässä. Mun isä 20 kilsan päässä ja äiti vähän kauempana, mut silti käy joka viikko kerran tai kaksi. Sillä on sellainen 1h10min ajomatka meille. Eli hyvä tilanne sukulaisten suhteen, vaikka välillä toivoisikin hieman enemmän olevan tota välimatkaa;=)

Milli, Onnittelut uuden asunnon johdosta! Onko eka oma asunto, vai vaihdatteko vaan isompaan? Ihanaa päästä laittamaan uutta kotia ja sisustelemaan:)

Missäs toi HopLop on?? *tyhmänä kyselen*. Tulossa varmasti ollaan, mutta MINNE??=)

Äsken napsin yhden kuvan tuosta meidän poitsusta:

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsun%20kuvia/?acti…

Nyt päikkäreille ton fysikaalisen päätteeksi...

Aurora & Oliver 3vkoa 2pvää

Vierailija
14/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rohkenin kurkkaamaan tänne vauvapuolen ensikoihin ja totesin että täällähän on paljon vanhoja tuttuja, NapNapit ja muut :)

meille on syntynyt tyttövauva, on nyt parin viikon ikäinen ja ollaan pikkuhiljaa sopeutumassa tähän uuteen arkeen. tyttö on aivan valtavan suloinen, yleensä oikein seurustelevainen ja tyytyväinen, mutta varsinkin iltaisin voi tulla huutosessioita.

täytyypi yrittää vähän ehtiä koneellekin välillä lukemassa teidän kuulumisia, kirjoittelen lisää kun on enempi aikaa!

terkuin

tokkopa ja toistaiseksi nimetön tyttö 2 viikkoa

Vierailija
15/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just viikko sitten täällä kerroin että kuinka sä olet jäänyt mun mieleen ja että jokohan sä olet vauvan saanut. Kiva kuulla susta ja onnittelut tytöstä! Milloin syntyi?

Vierailija
16/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö syntyi 21.2. muistan kyllä että käytiin silloin monet keskustelut ennen sinun raskautta :)

nyt täytyy mennä mutta palaan kohta taas!

moi

tokkopa

Vierailija
17/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HopLopin, eli Vantaan HopLop näyttikin olevan mukavan ajomatkan päässä. Ja kivalta kuulosti paikka, enpä ole moisesta ennen kuullutkaan:=)

Oli taas sivistyksessä mulla ISO aukko kun en moista paikkaa tiennyt;)

Vierailija
18/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii, rupesi naurattamaan tuo Makkaran niiskutus bikineille ja kumisaappaille :) Kyllä mäkin välillä pillitän aiheesta kuin aiheesta. Hesaria lukiessa pitää vähän väliä kääntää äkkiä sivua, kun joku otsikko tyyliin " orava juuttui ilmastointiputkeen" saa silmät kosteiksi :)

Kiva että Auroran käsi alkaa parantua. Pääsetkin kohta kokeilemaan taas imetystä. Kyllä se voi ihan hyvin onnistuakin, jos Oliver on juonessa mukana ja jaksaa käynnistellä maidontuotantoa kärsivällisesti :) Ja jos ei, niin ainakin saatte jakaa syöttämisvastuuta kahden vanhemman kesken. Sitä mäkin joskus vähän kadehdin, kun mies lykkää nälkäisen pojan mulle. Toisaalta olisi ihanaa jos joskus mieskin voisi syöttää pojan, varsinkin aamuyöllä ;)

Onnea myös Marikalle! Pysykää vaan tonskat täällä, on niin ihanaa lukea noita alkuraskauden tuntemuksia :) Ja kyllä muuten on ihan hirveä kutina täälläkin saada toinen vauva! Vaikka tuo ensimmäinenkin on vasta parikuukautinen... Tuleekohan vauvakuume aina kaikille synnyttäneille, ja onko se vain jotain " hormonikuumetta" vai ihan oikeaa vauvakuumetta?! Mäkin täällä laskeskelen milloin Noel olisi tarpeeksi vanha jotta voitaisiin jättää ehkäisy pois (ei sillä että sitä olisi vielä tarvittukaan kun Noel ehkäisee itse nukkumalla äidin rinnassa kiinni)... Vaikka vannoin ja vakuutin että ainakin kolme vuotta saisi olla ikäeroa lapsilla! No, jos mä nyt yritän saada sen kandin tutkinnon valmiiksi ja edes puolen vuoden pätkän töissäoloa alle, ennen kuin aletaan uudestaan yrittää...

Me lähdetään tänään Keski-Suomeen sukuloimaan. Meillä asuu siis molempien vanhemmat siellä, noin 3h ajomatkan päässä. Eipä tule usein käytyä, kun ei ole sitä autoakaan. Eikä miehellä yleensä ole kahta peräkkäistä päivää vapaana. Meidän porukat ei ole käyneet kertaakaan meillä, mutta sisko ja veli kylläkin. Anoppi taas tulisi varmaan kerran kuussa, jos antaisin sen tulla. Ei vaan kaksioon viitsi kauheasti yövieraita kutsua, kun hermot menee tilanpuutteeseen. Mutta nyt on varmaan ryhdistäydyttävä vierailujen suhteen, jotta isovanhemmat näkee Noelia vähän enemmän kuin neljä kertaa vuodessa. Mehän voidaan vaikka mennä pojan kanssa kahdestaan, jos mies ei pääse.

Nyt pakkaamaan.

Kandi & Noel 2,5kk

Vierailija
19/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas koettelen onneani, kun Emmi on nukkunut jo pari tuntia päikkyjä ja vasta nyt alan kirjoitella. Saattaapi jäädä lyhyeen...

Eilen oli tosiaan aika känkkäpäivä Emmillä. Neiti huusi ihan hulluna ja oli ihan kuuma. Kuumetta ei ollut, eikä se silloin kahdeksalta vielä yöunille käynyt, nukkui sen perinteisen puol tuntia. Huutojen ja syömisen jälkeen sitten nukahti yöunille ennen kymmentä. Kai huudot kuitenkin väsytti, sillä heräa ayömään ekan kerran vasta neljän aikaan ja seuraavaks ennen seiskaa, jolloin sitten heräsikin. Onneks mies oli heräämässä silloin ja vei Emmin kanssaan keittiöön ja mä sain huilia vielä hetken.

Aamupäivällä neiti sitten ähisteli ja huuteli edelleen, mutta nyt taitaa olla olo helpottunut: sen verran mahtavat lastit ruuttas vaippaan. Ekoilta aamupäiväunilta heräs ysiltä ja sinnitteli jumppaan saakka hereillä. Jumppan kun oli poikkeukselisesti vasta kahdeltatoista tänään. Mutta ei ollut ihme, että sen jälkeen on nyt uni maistunut. =)

Milli ja perhe pääsee uuteen kotiin. Jee! Ja onnea!!! Katselin noita Aksun kuvia ja huomasin taas, kuinka mun mielestä pienen lapsen kädet on niin liikuttavat. Siinä kuvassa, missä Aksu lukee kirjaa, ne sormet oli jotenkin niin ihanat. Hassua ja ehkä vähän omituista... ;o)

HopLopin treffit näyttäis sopivan meille silloin vkolla 12. Meille ei ole väliä, onko la vai su.

Silmulle ja tytölle tervetuloa!

Larsku odottelee menkkoja. Toivottavasti ilmaantuvat pian. Mä kans jännään, millaisiksi kierrot nyt muotoutuu. Pillereiden jälkeen mulla oli selkeesti pitenevä kaava menossa, mutta sitten Emmi ilmoittikin jo tulostaan. Mitenkähän nyt sit käy? Meillä kans tällä erää riittää kyllä tämä neiti-pippuri. Ehkä sitten jonkun vuoden päästä lisää.

AA:N porukka on kipeenä. Pikaista paraemista! Mulle tulee kans Vauva-lehti ja oon tykännyt kovasti. Oon vaan miettinyt, että varmaan loppuvuodesta vaihdan Meidän perhe-lehteen, kun vauva-lehti on kyllä aika nimensä veroinen, eipä siinä hirveesti ole taaperojuttuja.

Ainakin NapNap odottelee miehukselta kukkia. Meillä on ihan turha kuvitella edes moista, kun oon jo ystävänpäivänä ja kihlajaispäivänä saanut. Meillä ei mennä liiallisuuksiin... ;o)

Makkara oli taas tunteillut. On se niin hyvä, että tähänkin asiaan meitä löytyy niin monta samassa jamassa olijaa. =) Meillä on se tilanne, että mun vanhemmat asuu noin kilometrin päässä ja miehen vanhemmat parin sadan kilsan päässä. Molemmille Emmi on eka lapsenlapsi ja ovat yhtälailla sekaisin siitä. Miehen vanhemmat taitavat jopa olla vähän mustiksia mun porukoille, jotka näkee emmiä vähintään kerran viikossa. Mutta onpa nuo miehen vanhemmatkin aika ahkerasti täällä käyneet verrattuna siihen aikaan, milloin emmiä ei vielä ollut. ;o) Nyt tulevat viikonloppuna ja päästävät meidät miehen kanssa viihteelle. Saavat siis oikein kunnon annoksen vauvanhoitoa kerrakseen. =)

Niameylläkin näytetään vihreetä valoa uudelle vaaville. Plussatuulia sinne!

Marikalle ja perheelle onnea ja tarrasukkia!

Ankalle moikka myös tällä puolella! Kyllä sä varmasti olet tällekin puolelle ihan tervetullut!

Kiva kuulla, että Auroran olo paranee! Pääset taas " tutustumaan" Oliveriin uudelleen. Hienoa, jos jaksat aloitella imeytystä uudelleen, mutta älä ota siitä stressiä. Kuten joku jo sanoikin (Kandi?) niin saattepa jaettua miehen kanssa tuon syöttökokemuksen. Ihania kuvia muuten Oliverista! =)

Tokkikselle onnea!!!!

Ja tosiaan, tää on kyllä sellainen porukka, että ehdottomasti saa kaikki pikkukakkosen odottelijatkin mun puolesta olla mukana. Ootte niin tuttuja, että ikävähän teitä tulis, jos oman pinon perustaisitte vallan kokonaan.

Nyt varmaan jäi jotain ihan tärkeetäkin kirjoittamatta, mutta aika romaanin sain taas aikaan. Huh!

-Amy ja Emmi, ~4,5kk

Vierailija
20/29 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkopalle onnittelut prinsessasta :)

Oli kyllä tooosi kivat treffit eilen Tampesterilla ja mukavasti oli poppoota mukana. Kyllä taas harmitti, kun kamera jäi kotiin. Tajusin muuten eilen kun katselin seuraavaa treffipäivää (olikos se nyt sitten 4.4?), että meidän tirppana syö silloin jo ilmeisesti soseita :) Ajatus tuntui jotenkin niin kaukaiselta katsellessani eilen treffeillä sosepurkkeja.

Osse, tyhjensitkö sä eilen sen KappAhlin? ;) Tuli muuten mieleen kokeillessani eilen sitä sidontaa, että voiko siinä laittaa Iitun kasvot menosuuntaan?

Auroran käsikin kohta jo täydessä toimintakunnossa! Toivottavasti sitten alkaa se teidän ylämäki :)

NapNapin neidolle myöhästyneet synkkärionnittelut ja pikaista paranemista!

AA:n poppoolle myöskin paranemisia!

Vauvakuumeesta taas jälleen kerran keskusteltu. Se taitaa olla yleisin puheenaihe nykyään tässä pinossa ;) Mulla hävisi kyllä vauvakuume siskon raskausuutisten myötä ja sanoinkin miehelle että paras ehkäisykeino on kun pitää vain jalat ristissä :D No ei vais, kyllä meillekin on pikkukakkonen edelleen tervetullut vaikkakin mielessä on koko ajan kauhea pelko siitä alkuraskauden oksentamisesta ja toimintakyvyttömyydestä! Toivottavasti quierollakaan ei äidy niin pahaksi, että pystyt poitsua hoitamaan :)

Tänään onkin taasen vaavinkaiset ja me painetaan jotain kortteja sormiväreillä :) Taidankin painaa pari korttia Idan jalkapohjasta, kun vauvakirjaankin on niin hankala sitä piirtää.

MiaMik ja Ida 5kk+