Onko kukaan vaihtanut puoluekantaansa aikuisena? Musta on alkanut kuoriutua yha enemman porvari, vaikka nuorempana aanestin aina vasemmistoa.
Alkaa vi....amaan tämä kaikkien hyysääminen. Itse saa kyllä maksaa veroja ittensä kipeeksi ja jotkut ei viittis mitään tehdä.
Kommentit (20)
Mitä enemmän opin elämää, hankin sivistystä jne. ymmärrän, että jokainen meistä hyötyy yhteiskunnan tukiverkoista ja palveluista.
Jos me emme niitä kustanna verovaroin, ne on jokaisen itse pakko kustantaa säästämällä ja vakuuttamalla pahan päivän varalle. Mikä maksaa ihan yhtä lailla! Paitsi että sitten osa vähäosaisista jää täysin tyhjän päälle.
Esim. Vasemmistoliitto on menneisyyden puolue. Lukekaa Suvi-Anne Siimeksen uusi kirja, siinä paljastetaan - subjektiivisesti, myönnän - vasureiden nykytilanne.
Kyllä sitä opiskeluaikoina ymmärsi kaiken maailman vähemmistöjä paljon enemmän. Nyt ei enää kiinnosta.
Vierailija:
Mitä enemmän opin elämää, hankin sivistystä jne. ymmärrän, että jokainen meistä hyötyy yhteiskunnan tukiverkoista ja palveluista.Jos me emme niitä kustanna verovaroin, ne on jokaisen itse pakko kustantaa säästämällä ja vakuuttamalla pahan päivän varalle. Mikä maksaa ihan yhtä lailla! Paitsi että sitten osa vähäosaisista jää täysin tyhjän päälle.
Vasta nyt kun 30 on jo lähestymässä. Ja oikeastaan nyt tuntuu siltä, että on vihdoin tullut järkiinsä.
Vierailija:
Ja oikeastaan nyt tuntuu siltä, että on vihdoin tullut järkiinsä.
Jos hankit tietoa erilaisista poliittisista järjestelmistä, niin näet, että keskivertopalkansaajan etu on ylläpitää hyvinvointivaltiota.
SIITÄ voidaan toki kinata, mitä Suomessa eri puolueet ajavat, mutta ap nyt ainakin uhoaa, että verovaroin ylläpidettyjä palveluita pitäisi karsia ja siksi äänestää oikeistoa.
Tuo ei ole oikein kenenkään muun kuin ökyrikkaiden etu.
-keskituloinen akateeminen vasemmiston kannattaja-
Vierailija:
Näköjään minä. Olen aina äänestänyt Keskustaa, mutta nyt huomaan ajattelevani erittäin kokoomuslaisesti.
olen ollut aina, mutta keikkunut väliä vihreät - vasemmistoliitto. Niin nytkin.
Uskoisin että näissä vaaleissa aika moni akateeminen kaupunkilaisnainen, joka viime vaaleissa äänesti vasemmistoliittoa, äänestää nyt laillani vihreitä, kun Siimes on lähtenyt.
Vierailija:
Jos hankit tietoa erilaisista poliittisista järjestelmistä, niin näet, että keskivertopalkansaajan etu on ylläpitää hyvinvointivaltiota.SIITÄ voidaan toki kinata, mitä Suomessa eri puolueet ajavat, mutta ap nyt ainakin uhoaa, että verovaroin ylläpidettyjä palveluita pitäisi karsia ja siksi äänestää oikeistoa.
perustellut näkemykseni, mutta pidän edelleen naiivina sitä, että omien näkemysten väitetään pokkana olevan sivistyneitä ja erinomaisia.
Olen aina äänestänyt vihreitä, ja aion edelleen äänestää. Osa ajatuksistani on varsin vasemmistolaisia ja osa taas varsin oikeistolaisia.
Aina huomaan olevani kepulainen, sinne ne ajatukset vaan ajautuu. Vanhempani ovat entisiä aktiividemareita, nykyisiä poroporvareita. Varsinaisia takinkääntäjiä siis.
Tosin näissä vaaleissa huomaan etsiväni itseäni ja olen harkinnut RKP:n ja Kristillidemokraattienkin äänestämistä. Saas nähdä mikä musta tulee.
Puhuin nimittäin vain itsestäni, että mitä enemmän MINÄ olen kerryttänyt ikää ja elämänkokemusta, niin sitä enemmän olen oppinut arvostamaan hyvinvointivaltiota.
Ja se kyllä on ihan fakta, että jos meillä ei ole verovaroin ylläpidettyjä julkisia palveluja, eriarvoisuus kasvaa. Eikä likimainkaan kaikilla keskituloisilla esim. Yhdysvalloissa ole varaa kouluttaa lapsiaan siten, kuin haluaisivat, tai saada kunnollista terveydenhoitoa jne.
Vierailija:
Vierailija:
Jos hankit tietoa erilaisista poliittisista järjestelmistä, niin näet, että keskivertopalkansaajan etu on ylläpitää hyvinvointivaltiota.SIITÄ voidaan toki kinata, mitä Suomessa eri puolueet ajavat, mutta ap nyt ainakin uhoaa, että verovaroin ylläpidettyjä palveluita pitäisi karsia ja siksi äänestää oikeistoa.
perustellut näkemykseni, mutta pidän edelleen naiivina sitä, että omien näkemysten väitetään pokkana olevan sivistyneitä ja erinomaisia.
Myös me olemme mieheni kanssa akateemisia, hyvin toimeentulevia - ei tulisi mieleenkään äänestää oikeistoa. Miettikääs tarkemmin mitä seuraa, jos oikeistolaiset arvot saavat jalansijaa enemmälti. Ensimmäinen mistä sen huomaisi " parempi herrasväki" olisi yleinen turvallisuus. Köyhyys ja kurjuus kun ei pysy neljän seinnän sisällä. Sitäpaitsi, oikeisto ei ikinä olisi Suomessa noin vahvoilla, ellei se saisi ääniä myös niiltä ihmisiltä, joiden asiaa ei todellakaan aja. Varallisuus saa olla todella jotakin, jotta kok on oikea puolue. Melkein hymyilyttää nämä kirjoitukset siitä, kuinka joku tavallinen palkansaaja tohkeissaan on niin rikas, että ihan kokoomusta pitää äänestää. Älkää viitisikö. Lukekaa, miksi se puolue on perustettu.
syistä äänestää mieluummin vasemmistoa, joka ajaa tuloerojen tasaamista ja vähäosaisten aseman kohentamista ja pitämistä - jos nyt ei hyvinä - niin siedettävinä.
Vierailija:
Miettikääs tarkemmin mitä seuraa, jos oikeistolaiset arvot saavat jalansijaa enemmälti. Ensimmäinen mistä sen huomaisi " parempi herrasväki" olisi yleinen turvallisuus. Köyhyys ja kurjuus kun ei pysy neljän seinnän sisällä.
Eikä se myöskään ole karsimassa hyvinvointipalveluja. Mistä olette saaneet sellaisen käsityksen? Oletteko SDP:n ja SAK:n vaalimainonnan uhreja?
Tosiaan sitä opiskeluaikaan vielä oli oikein varsinainen punaviherpipertäjä maailmanparantaja, maahanmuuttajien ystäväkurssit käynyt ja kaikki.
Sitten olen päätynyt akateemisista pätkätöistä yrittäjäksi. Näen todella kirjanpidostaan ihan konkreettisesti ne verojen ja muiden maksujen osuudet ja sen, miten monta euroa pitää olla liikevaihtoa ennen kuin maksan työntekijän palkan, sossut ja lomat sekä itsellenikin jotain, niin kyllä tulee savu korvista. Oma työaika on loppumaton, tuntipalkka pienempi kuin työntekijälläni ja sosiaaliturva hänen etuihinsa verrattuna naurettava.
Ei tämä nyt ihan oikein ole.
keskustan Perussuomalaisiin. Olen kyllästynyt vaalilupausten vesittämiseen.
Ja osansa siinä kyllä saivat kaikki puolueet äärilaidasta toiseen.
Sitten olin sitoutumattomana mukana opiskelijapolitiikassa, ja nykyään äänestän aina kokoomuslaista tai kristillisiä. :)
Työssäkäyvät ja yrittäjät ovat vielä hereillä, ja kallistuvat oikealle. Huomenna päivällä tulisi varmaan enemmän vesemmalle kallistuvia vastauksia, kun työttömät ja muuten kotonaolevat heräilevät.
Ennen äänestin aina kokoomusta, mutta nyt olen huomannut että keskustalla on myös melkein samanlainen linja.
haluan antaa mahdollisuuden.