Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehillä ei ole enää leveitä hartioita?

Vierailija
23.02.2025 |

Nykyään näkee yhä useammin sitä, että naisella on leveämmät hartiat kuin miehellään. Mutta tämä ei johdu siitä, että naisten hartiat olisi leventyneet, vaan selvästi miehillä on nykyään lähinnä kapeita pullohartioita.

En pidä tästä ollenkaan.

Kommentit (302)

Vierailija
261/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallinen ravintoympyrä tekee miehistä naisia.

Taas nämä lihakeijut jakamassa speudotiedettä. 

Ennen vanhaan lihaa syötiin per mies noin 25kg lihaa vuodessa ja mitä kauemmas mennäänmsitä vähemmän taviksilla oli rahaa sitä syödä. 

Nykyajan lihatuotteissa lihan määrä pienenee jatkuvasti, mutta silti nämä tilastoidaan 100% lihaan, vaikka lihaa olisi alle puolet. 

Vierailija
262/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa fyysinen raskas työ on vähentynyt ja salilla lihasmassan kasvattaminen on lopulta aika kallista. Tämä on sitä ihmisen muovaamaan evoluutiota että miehen ei tarvi enää omistaa suuria lihaksia ja leveitä hartoita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hartiat 113 cm ja vyötärö 77 cm. En tarvitse kovin leveitä hartioita, kun niistä ei ole toiminnallista hyötyä. Kroppa on hyvä, kun sillä pystyy tekemään haluamiaan asioita. Minä haluan pystyä liikkumaan jalan pitkiä matkoja, vetämään leukoja sekä kiipeilemään. M50

Vierailija
264/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan liikunnan puute ja yleinen passiivisuus. Ne leveät hartiat on lihasta. 

Ei ole. Hartioiden leveys on ennen kaikkea luustosta kiinni. 

https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Fwhat-i…

Luusto kehittyy fyysisessä rasituksessa. Kannattaa uida kasvuiässä.  Mut eihän pojat nykyään edes osaa uida.

Luu tihenee rasituksessa, mutta ei kasva pituutta tai leveyttä. Uimarit ovat pitkiä, pitkäselkäisiä, lyhyt jalkaisia ja leveäharteisia, koska siitä on hyötyä lajissa samalla tavalla kuin koripalloilijat ovat pitkiä, koska lyhyempi ei kilpaile korkealla tasolla ja matalammallakin tasolla olisi luultavasti etsinyt lajin, jossa ei ole lähtökohtaisesti alakynnessä. 

Vierailija
265/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Brotkinilla sensijaan on. 

Vierailija
266/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhan- ja Hamasin lippuja heiluttelemalla ei hartiat kasva. Nössö pojat. 

Vierailija
267/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisilla ei ole enää luonnollisen isokokoisia tissejä ja tiimalasivartaloa ...

Ei niitä tiimalasivartaloita koskaan ollut sen enempää, se on harvinaisen vartalotyyppi. 

Oli se ennen paljon yleisempi kuin nyt mäskitynnyreiden aikana. 

Vierailija
268/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisilla ei ole enää luonnollisen isokokoisia tissejä ja tiimalasivartaloa ...

Rintojen koko on kyllä suurentunut vuosien mittaan, eikä päinvastoin. Ihan tilastollinen fakta. 

Totta. B oli yleisin liivikoko 70 -80 -luvuilla. 

Se on vain illuusiota, että näyttävät pienemmiltä, kun koko muu keho on kasvanut huomattavasti enemmän keskimääräisen painoindeksin noustessa. 

Vierailija
269/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti miesten hartiat "hukkuu" siihen kun koko vartalo on pötköä. Jos painoa saisi pudotettua niin ne hartiatkin sieltä löytyisivät jos edes jotain fyysistä elämässään on tehnyt. 

itse olen pienikokoinen vain 160cm nainen mutta olen 10 vuotta ollut työelämässä pelkkänä duunarina raksalla. Mulla on leveähköt hartiat verrattuna lantioon tai vatsaan. En tiedä onko fyysisellä työlläkin ollut osuutensa kehonkoostumukseen vai tuleeko geeneistä..

Vierailija
270/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hartiat on valahtanu lantiolle.

Nuoret miehet on nykyään rasvaisia, hyllyväpyllyisiä leveäreitisiä kuin naiset. 

Katsokaapa vaikka 25-30 vuotiaita miehiä, monilla on tissit, leveä lantio. 

Hyvin harvoin näkee nykysin pitkiä "lentopalloilijoita" joilla atletti krppa, piykät jalat ja pitkä selkä, leveät hartiat ja kapea lantio. Ah ja voih, minun nuoruudessa niitä oli kylän raitti täynnä 2 joukkueellista.

Ja kirsikkana kakun päällä nykymiehillä pihtipolvet ylipainosta johtuen.

Vierailija
271/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti miesten hartiat "hukkuu" siihen kun koko vartalo on pötköä. Jos painoa saisi pudotettua niin ne hartiatkin sieltä löytyisivät jos edes jotain fyysistä elämässään on tehnyt. 

itse olen pienikokoinen vain 160cm nainen mutta olen 10 vuotta ollut työelämässä pelkkänä duunarina raksalla. Mulla on leveähköt hartiat verrattuna lantioon tai vatsaan. En tiedä onko fyysisellä työlläkin ollut osuutensa kehonkoostumukseen vai tuleeko geeneistä..

Uuh oot varmaan tosi kuuma 🤒😍

Vierailija
272/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Agraariyhteiskunnassa ennen työ oli fyysistä ja ainoa kone oli ne hartiat. Nykyään työ on paikallaan pysyvää ja suurin ponnistus on näytön koskettaminen. Jos ei ole mitään fyysistä harrastusta työn vastapainona, niin eipä ne hartiat levene.

Paljon uintia harrastavilla vielä kehitysiässä olevien hartiat kasvavat leveämmiksi.

Pullohartiat halkovat vettä paremmin.

Vierailija
273/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testosteronin vähentyminen, tietokoneella istuminen, lihasten surkastuminen ja leveä vyötärö, joka treenamattomalla ihmisellä korostaa hartioiden kapeutta. Tässä muutamia syitä.

Vierailija
274/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai on?

Timolla on erikoispuurot.

Vierailija
275/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tiimalasivartaloita koskaan ollut sen enempää, se on harvinaisen vartalotyyppi. 

Oli se ennen paljon yleisempi kuin nyt mäskitynnyreiden aikana. 

Ne oli ne korsetit kuulkaa, jotka sen tiimalasin sai aikaan. Ja suolistovaivat kaupanpäälle. 

Vierailija
276/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä leveät hartiat ja kapea vyötärö miehellä on miellyttävää katseltavaa.

Vielä kauluspaita housuihin ja sellaiset 50-luvun (?) korkeavyötäröiset housut ja valmiina polskaamaan! Hattu takaraivolle - Oi sehän on Tauno Palo! 

Vierailija
277/302 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät hartiat yleisesti ole ennen sen leveämmät olleet, joten ihan täyttä paskaa koko aloitus. Olen nähnyt monta kapeaharteista vanhempaa miestä ja myös monia leveäharteisia nuoria miehiä. Lähinnä luusto vaikuttaa hartioitten leveyteen.

Vierailija
278/302 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhan- ja Hamasin lippuja heiluttelemalla ei hartiat kasva. Nössö pojat. 

Sateenkaarilippuja heiluttavat miehet saavat mikropeniksen ja rusina kivekset ellei jo ole.

Vierailija
279/302 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nähnyt kuvia 50 luvun 60 kiloisista pikkumiehistä?

Vierailija
280/302 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on pullohartia? Ensimmäistä kertaa kuulen moisesta 

Niskalihakset on treenattu tai treenautuneet liikaa. Tulee sellainen illuusio paksusta kaulasta. Jos treenaa liikaa niskalihaksia niin hartijat näyttää kapeilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan