Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvää sinulle tapahtui kun lopetit tupakoinnin?

Vierailija
23.02.2025 |

Nousiko kunto, oliko enemmän energiaa, miten mieliala jne? 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaa: voin mennä minne tahansa ilman, että pitää miettiä saako siellä polttaa ja jos, niin missä.

Ei tarvitse hävetä tupakointia.

En haise enää niin pahalta, että vieruskaveri junassa vaihtaa paikkaa.

Elän todennäköisesti pitempään ja terveempänä kuin tupakoitsijana.

Voin käyttää tupakkarahat johonkin muuhun, vaikka matkustamiseen.

En näytä huonoa esimerkkiä.

Vierailija
22/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin raha säästyy.. nyt kolmas savuton vuosi menossa.. hajuaisti kyllä tehostui kummasti..muuhun ei kaiketi vaikuttanut mitenkään.. ihan yhtä laiska olen kuin savullisenakin ehkä jopa enemmän kun kilojakin tuli lisää..mieliala on aina ollut ok joten lopettaminen ei siihen vaikuttanut.. mutta kun ehdin yli 50 vuotta poltella niin..

Mulla kanssa kolmas vuosi menossa. Kun lopetti ja alkoi oikeasti miettimään paljon siihen paskaan on tunkenut rahaa, niin on se aikamoinen summa. Mulla meni 300e kk tupakkaan kuukaudessa. Haju ja makuaisti on ihan erilainen ja saa happea eikä hengästy. Nykyään käyn juoksemassa 10km lenkin ma-pe. 3 kertaa viikossa kuntosalilla päälle. En ole ikinä ollut näin hyvässä kunnossa fyysisesti ja henkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän tuhansia euroja vuodessa.

Niin säästät. Säästät myös kun muutan halvempaan asuntoon. Lopetat autoilun ja matkustelun. Ostat halvempaa ruokaa ja vaatteet kirpputorilta.

Ja lopetat alkoholin käytön.

Vierailija
24/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, ettei noi rahaa säästyy tyypit ole ikinä polttaneetkin. Kaikki tupakoinnin lopettaneet, joita tunnen, sanovat aina, ettei ole rahaa sen enempää vaikka ei polta. Omat kokemukset ovat samanlaisia: olin välillä vuoden polttamatta, mutta ei ollut rahaa yhtään sen enempää. Se kuluu kaikkeen turhaan paskaan.

Jotain savuton suomi trolleja?

Vierailija
25/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin säästät. Säästät myös kun muutan halvempaan asuntoon. Lopetat autoilun ja matkustelun. Ostat halvempaa ruokaa ja vaatteet kirpputorilta.

Ja lopetat alkoholin käytön.

Minä asun teltassa. Säästän 15 000e vuodessa kun ei ole enää sähkölaskujakaan...

Ostan sitten säästyneillä rahoilla tupakkaa.

Vierailija
26/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, ettei noi rahaa säästyy tyypit ole ikinä polttaneetkin. Kaikki tupakoinnin lopettaneet, joita tunnen, sanovat aina, ettei ole rahaa sen enempää vaikka ei polta. Omat kokemukset ovat samanlaisia: olin välillä vuoden polttamatta, mutta ei ollut rahaa yhtään sen enempää. Se kuluu kaikkeen turhaan paskaan.

Minä laitoin tupakkarahat säästöön muutaman vuoden. Välillä kun rahaa oli kertynyt johonkin ostotarpeeseen riittävästi, ostin sen asian. Tämän vuoksi meillä edelleen puhutaan tupakkavalaisimesta, tupakkagrillistä jne., koska ne ovat konkreettisesti ostettu niillä rahoilla, jotka säästyivät tupakoinnin pois jättämisellä.

Vierailija
27/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lähes 40 v. kestäneen tupakan polton. Lopetusta seurasi rahan säästyminen 300 euroa kuukaudessa. Tupakoinnin lopetus vaikutti tietysti terveyteen ja mm. aineenvaihdunta parani mikä oli hyvä, sillä samaan aikaan lopettamisen kanssa aloitin painon pudottamisen, muutin ruokailutottumukseni ja aloitin liikunnan. Tupakoinin lopetuksesta, painon pudotuksesta (n. 18 kg)  ja muista elämisen muutoksista on kohta kulunut 5 v. enkä ole enää tupakkaa suuhuni laittanut eikä ole tehnyt mielikään, paino on pysynyt niissä lukemissa mihin se painon pudotuksen myötä asettui ja liikuntaa eri muidoissa harrastan nyt jopa enemmän kuim ennen.

Vierailija
28/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin että säästetty summa vastaisi samaa mitä verojen jälkeen jäisi käteen tonnin palkankorotuksesta.

Vierailija
29/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin että säästetty summa vastaisi samaa mitä verojen jälkeen jäisi käteen tonnin palkankorotuksesta.

Mihin muuhun turhuuteen nyt tuhlaat rahasi.

Itse en ole käyttänyt alkoholia 30 vuoteen. Laitan aina perjantain baarimenorahat talteen. Baariin menee helposti 150e takseineen.

Laskin että olen säästänyt 30 vuodessa yli 200 000e !!

Vierailija
30/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saisi niitä ohkasia tupakkeja niin kyllä vaan alkaisin polttamaan. Saksassa myydään, miski ei täällä?

Vierailija
31/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin raha säästyy.. nyt kolmas savuton vuosi menossa.. hajuaisti kyllä tehostui kummasti..muuhun ei kaiketi vaikuttanut mitenkään.. ihan yhtä laiska olen kuin savullisenakin ehkä jopa enemmän kun kilojakin tuli lisää..mieliala on aina ollut ok joten lopettaminen ei siihen vaikuttanut.. mutta kun ehdin yli 50 vuotta poltella niin..

Mullakin kaikkein selvin muutos hajuaistissa. Tietysti rahanmeno loppui myös. 

Vierailija
32/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käyttää nuuskaa.

Röökiin meni 300e kuussa. Nyt menee nuuskaan 40e kuussa.

Vierailija
33/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis väitäkö nyt että tupakka onkin ihan ilmaista ,vai mitä ihmettä  ? 

Jos aski kuin aski savukkeita maksaa (niinkun maksaakin ) reilusti yli kympin ja kun hyvin yleistä on sekin ettei se piintyneelle tupakoitsijalle riitä kuin ,hyvä jos yhdeksi päiväksi, niin varsin huomattavat tulot pitää hänellä olla siihen ettei reilusti yli kolmesataa euroa säästynyttä rahaa tunnu hänen taloudessaan.  (...,sehän kyllä siellä NÄKYY vaikka olisi miljoonatulot!)

Vierailija
34/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin vähemmän kiinni elämässä ja ympäristössä. Netissä menee enemmän aikaa.

Vierailija
35/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei haise tupakka ja rahaa säästyy. Miten se vaikuttaisi mielialaan? Tuntuu että vtuttaa enemmän ja useammin, mutta ei muuta vaikutusta.

Vierailija
36/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainastaan raha säästyy. Paino nousi 30kg. Kaverit hyljeksii. Tupakkapaikan jutut jää kuulematta. Taukoa ei enää voi pitää.

Vierailija
37/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tupakoin, tupakoimattomat tapailutyypit eivät hyväksyneet ja kun lopetin ei tupakoivatkaan hyväksyneet. Rahaa säästyy kyllä.

Vierailija
38/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule enää spurguja pummimaan röökiä.

Vierailija
39/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan joka vuosi 3000€ lisää säästöön, pystyn hengittämään, ennen en päässyt kahta kerrosväliä portaita pysähtymättä, nyt voin juosta seitsemänteen kerrokseen. Kynnet ei ole nikotiinin värjäämät, en yski tervaa. Se mitä luulin uniapneaksi olikin tupakkayskä. 

Vierailija
40/42 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon kunto parani. 

sittemmin 3 vuotta myöhemmin aloin polttamaan sähköröökiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä