Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko ajan kun käytettiin kankaisia räkäliinoja?

Vierailija
23.02.2025 |

Herää kysymys, että miksi kauppojen ilmastotoimet on asiakkaan vastuulla.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Ne olivat hienoja ja osassa oli jopa pitsi. Hienot naiset pitivät liinaa hihassa. Miehille oli isompi liina ja sitä pidettiin taskussa. Lapsille oli piirroshahmojen kuvilla varustettuja liinoja. 

Vierailija
2/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök.

Äiti pesi 90 asteessa appivanhempiensa vanhat kangasnenäliinat (pitsillä tai ilman) ja silitti kuumalla raudalla, ennenkuin teki niistä meidän nukeille vaatteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmillakin oli niitä. Järkkyä kyllä. Ei voisi kuvitellakaan enää.

Vierailija
4/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan.

Isäni(synt. -42) käytti juuri tällaisiä. Niisti, ja taskuun vaan takaisin.

Yök

Vierailija
5/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa käytetään yhä. Hankachi.

Vierailija
6/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmillakin oli niitä. Järkkyä kyllä. Ei voisi kuvitellakaan enää.

Eloapinatkin istuu kadulla ja heittää paperiliinat vaan kadulle.  Montakohan puuta/vrk on kaadettava kaikkeen paperiin ja pahviin mitä menee.  Turha selittää että uusioo,  ei sekään ole tyhjästä tullut.

Vierailija
7/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etkä sinäkään. 

Vierailija
8/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen käytän kankaista, harsokankaista, kotona kun sairastan nuhaa. Kodin ulkopuolella tietysti paperista jonka heitän roskiin heti käytettyäni. Kankainen on hellempi iholle.

Vierailija
9/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kasarilla lapsi ja muistan kyllä. Julkisesti niistettiin jo valmiiksi räkäiseen ja bakteeriseen kankaiseen nenäliinaan ja tungetaan koko komeus taskuun. Ja eiku hipelöimään hedelmiä ja muita tuotteita.

Mua kuvotti jo lapsena ja kuvottaa yhä.

Vierailija
10/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt noita läpi vuosikymmenten.

Paperinenäliinojen pöly käy hengitykseen, ei niitä voi käyttää kuin poikkeustilanteissa.

Vierailija
11/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen käytän kankaista, harsokankaista, kotona kun sairastan nuhaa. Kodin ulkopuolella tietysti paperista jonka heitän roskiin heti käytettyäni. Kankainen on hellempi iholle.

Samoin käytän kotona kankaisia, kun on nuha. Muuten nenä menee rikki ja herpes sieraimen alla  varma. 

Vierailija
12/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona käytän kankaisia liinoja niistämiseen. Ovat paksua, kaksipuoleista kangasta. Kodin ulkopuolella käytän kangasliinoja vain suun ja käsien pyyhkimiseen.

Muutaman tuhat roskaa olen tällä vähentänyt vuositasolla. 

Vierailija
13/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vieläkin. Suosittelen muillekin.

Vierailija
14/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla yllättävää, mutta arvokkaisiin tilaisuuksiin ja vastaavasti pukeutuneena otan käsilaukkuun mukaan kankaisen nenäliinan.  Eri tilanne on flunssa tai epidemia-aika jne. 

Vierailija
15/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ja paperia käytän. 

Vierailija
16/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun lapsena meillä oli vaatehuoneessa pino niitä, niissä oli nimikirjaimia mitä en kaikkia tunnistanut. Jossain vaiheessa äiti heitti ne pois. Ne oli kyllä hienosti tehtyjä ja koristeellista käsityötä, kuten kaikki entisaikaan. 

Vierailija
17/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan. Ne olivat hienoja ja osassa oli jopa pitsi. Hienot naiset pitivät liinaa hihassa. Miehille oli isompi liina ja sitä pidettiin taskussa. Lapsille oli piirroshahmojen kuvilla varustettuja liinoja. 

Kangasliinat saivat aikaan paremman vastustuskyvyn väestölle, kun joka toinen ihminen oli kävelevä bioreaktori.

Vierailija
18/29 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kasarilla lapsi ja muistan kyllä. Julkisesti niistettiin jo valmiiksi räkäiseen ja bakteeriseen kankaiseen nenäliinaan ja tungetaan koko komeus taskuun. Ja eiku hipelöimään hedelmiä ja muita tuotteita.

Mua kuvotti jo lapsena ja kuvottaa yhä.

Olen myös kasarilta ja ihan oli paperinessut, ainakin meillä maalla. Eli en muista kankaisten nenäliinojen olleen käytössä.

Vierailija
19/29 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari tallella jotka sain lapsena.

Vierailija
20/29 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin unohtanut, pitäisikin palata niihin kotioloissa niin ei olisi nenänalus auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi