Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidille 70-v lahjaksi "elämys"

Vierailija
23.02.2025 |

Äiti täyttää kesällä 70-vuotta, ja haluaisin ilahduttaa häntä jollain yhteisellä tekemisellä, aikaikkuna yksi päivä (ei mielellään myöhään illalla). Ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan! Taustatietona se, että hänellä ei ole passia eikä ole tarkoitus sitä tätä varten hankkia. Kyseessä on köyhä eläkeläinen, joka pyörii pienissä ympyröissä kodin läheisyydessä. Itselleni tuli mieleen päiväristeily Porvooseen Runeberg laivalla. Muita ideoita? Äidin sijainti pk-seutu.

Luonteeltaan hän on hyvin sopeutuvainen ja innokas moneenkin erilaiseen aktiviteettiin. Hyvä ruoka kelpaa molemmille. Itselläni auto käytössä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku-Maarianhamina picnic-päiväristeily: lounasbuffet menomatkalla ja paluulaivalla kylpylä: junalla pääsee satamaan asti

Vierailija
22/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen Runebergin risteilyyn voisi kätevästi yhdistää myös Flying Cinema -visiitin. Tour of Helsinki, Tour of Finland tai vaikka molemmat. Onhan se todella turistimaista mutta hauskaa! Vein oman äitini sinne kun hän oli lähes 80, ja hän rakasti sitä. Kiljahteli riemusta kun katsomo liikkui ja vedenpärskeitä tuli naamalle. Hän on halunnut sinne muutaman kerran uudelleenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retki Tammisaareen ja käynti Chappessa. Sopivan pieni museo, jossa mm Helene Schjerfbeckin näyttely. Tammisaaressa ihania kahviloita 

Vierailija
24/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon risteily voi olla vähän puuduttava, taitaa kestää neljä tuntia.

Mielummin 1,5h lounasristeily Hki edustalla.

Tai sitten Haikon kartanoon kylpylä+lounas, on sopivalla etäisyydellä ja sulla oli autokin.

Vierailija
25/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Retki Tammisaareen ja käynti Chappessa. Sopivan pieni museo, jossa mm Helene Schjerfbeckin näyttely. Tammisaaressa ihania kahviloita 

Peukutan tätä. Lisäksi ainakin viime kesänä oli tarjolla paketti jossa oli merimatka Tammisaareen, Chappe-vierailu ja bussilla takaisin. Silloin ei sopinut aikatauluihin joten käytiin Tammisaaressa autolla päiväreissu. Chappe on upea! 

Vierailija
26/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo siivousjuttu olisi kiva! Ja yhteinen ruokailu mukavassa ravintolassa parin hyvän ystävän kera. Ehkä käynti valokuvaajalla muistoksi päivästä?

Ei 70 v ole mikään ikäloppu. En ainakaan itse haluaisi lahjaksi mitään siivousta. Mitä muistelemista siinä myöhemmin olisi? Ystävien kanssa pääsee ruokailemaan itsekin. 

Vierailija
27/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zombie tai evil clown -pränkki! 😂

Vierailija
28/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lahjakortti hierojalle/kampaajalle. Jokin lehtitilaus jos tykkää lukemisesta?

Tämäkin olisi kiva. Myös kasvohoito. Itse 65. 

Vierailija
29/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa ikäluokkaa äitisi kanssa. Itselleni mieluisinta olisi jokin hauska kesäteatteriesitys jollakin muulla paikkakunnalla kuin asuinpaikkakunnallani hyvässä seurassa ( eli lapseni kanssa) .

Tätä kannattaa varoa. On kesätettereita, joissa on erittäin kehnot istuimet, jopa penkkejä ilman selkänojaa. Ja muutenkin. 

Vierailija
30/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo siivousjuttu olisi kiva! Ja yhteinen ruokailu mukavassa ravintolassa parin hyvän ystävän kera. Ehkä käynti valokuvaajalla muistoksi päivästä?

Ei 70 v ole mikään ikäloppu. En ainakaan itse haluaisi lahjaksi mitään siivousta. Mitä muistelemista siinä myöhemmin olisi? Ystävien kanssa pääsee ruokailemaan itsekin. 

Jetsulleen näin. Iloinen laivamatka tyrtären kanssa olisi kiva, hyvää ruokaa ja viiniä, vaate- ja hajuvesiostoksille ja illalla vaikka karaokeen tai tanssimaan. Tai lahjakortti  myymälään, josta saisi valita itselleen vaikka uuden olohuoneen maton. Jos rahasta ei ole kiinni, niin Stressless-tv-tuoli.olisi huippulahja.

Vierailija
31/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini toivoi vähän vanhempana (noin 75) päiväristeilyä Tallinnaan, jossa sitten kävimme. Ehdimme olla muutaman tunnin maissa. Vaatii kyllä henkilökortin, jos ei ole passia, mutta senhän tarvitsee joka tapauksessa muutenkin esim. pankkiasiointia varten. Jos ap:n äidillä ei ole mitään henkilöllisyystodistusta, niin on korkea aika hommata sellainen.

Vierailija
32/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse neljäkymppinen, mutta jo ihan ikäloppu. Vanhuuden vauvojakin löytyy jo ja vaihdevuosivaivatkin ovat ilmeisesti jo alkaneet. Turha siis yrittää huijata ketään ja 70-vuotias on jo vanha. Olisin ainakin itse todella onnellinen, jos saisin lahjaksi tuollaisen siivouksen ja joku samalla tyhjentäisi suunnilleen koko kodin. Suurin ns. elämys tai kokemus, josta oikeasti haaveilen on siisti ja puhdas, osittain minimalistinen koti. Itselleni kesät ovat olleet tuskaa jo vuosia  ja voin vain kuvitella, millaista se olisi 70-vuotiaana. En todellakaan haluaisi lähteä tässä iässä, enkä varsinkaan vanhempana tuollaisille täällä ehdotetuille ns. elämyksillä kesän kuumimpana aikana. Jos sinne. Porvooseen haluaa niin voihan sinne mennä tutustumaan jo nytkin kun on vielä talvi, ei ole kuuma, eikä liikaa ihmisiä. Toki eihän niitä ns. kesän elämyksiä nyt ole.

Vierailija
33/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie rockkonserttiin tai katsomaan miesstrippareita.

Vierailija
34/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse neljäkymppinen, mutta jo ihan ikäloppu. Vanhuuden vauvojakin löytyy jo ja vaihdevuosivaivatkin ovat ilmeisesti jo alkaneet. Turha siis yrittää huijata ketään ja 70-vuotias on jo vanha. Olisin ainakin itse todella onnellinen, jos saisin lahjaksi tuollaisen siivouksen ja joku samalla tyhjentäisi suunnilleen koko kodin. Suurin ns. elämys tai kokemus, josta oikeasti haaveilen on siisti ja puhdas, osittain minimalistinen koti. Itselleni kesät ovat olleet tuskaa jo vuosia &nbs

Hyvänen aika, 70-vuotias naispuolinen ei ole vanha jos ei ole jotain perussairautta mikä haittaa liikkumista.

Vierailija
35/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse neljäkymppinen, mutta jo ihan ikäloppu. Vanhuuden vauvojakin löytyy jo ja vaihdevuosivaivatkin ovat ilmeisesti jo alkaneet. Turha siis yrittää huijata ketään ja 70-vuotias on jo vanha. Olisin ainakin itse todella onnellinen, jos saisin lahjaksi tuollaisen siivouksen ja joku samalla tyhjentäisi suunnilleen koko kodin. Suurin ns. elämys tai kokemus, josta oikeasti haaveilen on siisti ja puhdas, osittain minimalistinen koti

70v ei ole vanhus, normaali eläkeikä nuoremmille. Sikke Sumari täyttää ensi vuonna 75 ja etsii ostettavaksi taloa Italiasta, jonne voisi perustaa majatalon. Nuorempi Sumarikin täyttää toukokuussa 67.

Vierailija
36/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoa äidin koti tai hanki sinne siivooja ja tai hanki tai auta itse äitiä pääsemään ylimääräisestä tavarasta eroon, vie turhat tavarat Sorttiin ja SER-keräykseen jne.. Valmista tai tilaa hyvä ateria. Uusi televisio voisi myös olla hyvä lahja, jos sellainen on varaa hankkia tai uusi yksinkertainen puhelin. 

EI mitään siivousjuttuja! Toi pieni laivaristeily on ihan kiva idea, Porvoossa on muutama loistava ravintola, gourmet lounas tai päivällinen, mikä on auki heinäkuussa? Pöytävaraus. Kiva kesäteatteriesitys? 

Vierailija
37/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä, että ajankohta heinäkuu. t. ap

Päivä kylpylässä hyvän lounaan kera. 

Tarjosin äitini kylpylään Naantaliin.Kyllä arvosti. 

Vierailija
38/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini kuoli paljon ennen kuin oli 70-vuotias, paljon ennen kuin oli täyttänyt edes 60-vuotias. Sairastui vakavasti ja siis kohtalokkaasti 50+-iässä. Myös isäni, joka tosin on vielä elossa sairastui vakavasti viisikymppisenä, mutta ei koskaan toipunut kunnolla ja se aloitti alamäen. Olen käytännössä pakotettuna tuon kotiorja, vaikka välimme ovat huonot ja olen siis itsekin koko ajan huonommassa kunnossa. Kyseessä on kuitenkin eri jutut, mutta isälläni taitaa olla sitten ollakin tyyliin kaikki muut vaivat paitsi tätä omaa diagnoosiani. Se ihmisen ikä ei välttämättä kerro mitään.

T: se neljäkymppinen jo vanha nainen

Vierailija
39/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jonkun ehdottama lounasristeily vaikutti potentiaaliselta vaihtoehdolta, kiitos! Lounasristeilyyn voisi yhdistää vaikkapa vielä käynnin jossain ihanassa kahvilassa. Äitini tuntien häntä eivät museot ym. kauheasti kiinnosta. t. ap

Vierailija
40/46 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runeberg- risteily Porvooseen kuulostaa kivalta. Risteily kestää yhteen suuntaan 3-4 tuntia, aika puuduttava, jos sattuu sateinen , tuulinen ilma. Kannattaa tulla bussilla pois. Busseja lähtee Helsinkiin n. kerran tunnissa, joskus useamminkin. Näin ei ole riippuvainen laivan aikataulusta ja jää enemmän aikaa olla Porvoossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan