Mun kestovaippainto lopahti
Eli olen kestoillut nyt 8kk, mutta enää ei oikein nappaa ja käytössä kertsit, koska yksi kertsi voi mennä 3h kun taas siinä ajassa sain vaihtaa jo 4-6 kestot. Ylensä kestoja pitää vaihtaa n.40min välein kun poju pissailee pitkin päivää, kun taas kertsi imee ne pois.
Toiseksi jouduin pesemään joka päivä pyykkiä, kun pyykkikori täyttyi päivässä ja mulla on 30 kestot, joten joka toinen pv vähintään pakko pestä. No, kun on muutakin pyykkiä, niin pitää pyykätä joka pv. Kun lopetin kestot, niin pyykkään joka 3pv.
kolmas, poika liikkuu, konttaa ja kiipee ja iso kestopakettipylli turhan tuhti , kun nyt kertsillä tuntuu olevan kivempi liikkua.
Mutta näin kävi, toisaalta haluaisin innon takaisin, mutta kertsit on nIIIN hellpot
Kommentit (60)
Vierailija:
Sullapa on aikamoiset vaippavarastot ollut.
Mitä siittä sitten?
Ne ei juurikaan tuo imutehoa ja paksuntavat vaippaa ihan turhaan. Hahtuvat on hyvät. harsoa peppua vasten, halutessasi fleece sinnä ihan ihoa vasten kuivaliinaksi. Harson alle hamppua. Ongelma on vaan että miten saat ne hahtuvien alle pysymään, siksi mietin ett jotkut tarralliset pul-kuoret vois olla sulle kätevät. Taskuvaipat on aika hintavia.
Tai sit toinen vaihtoehto, että hommaat sisätaskuvaippoja, joissa on tasku ja johon voit taitella harson ja hampun sisälle. Sisätaskuvaippa menee tarroilla kii ja sit vedät päälle hahtuvat. Sisätaskuvaipat maksaa kans, eli jos osaat ommella niin säästät tosi paljon. Mun kaveri on tehny just noin, eli sillä on harsoja ja froteeimuja ja itetehtyjä sisätaskuvaippoja ja itetehtyjä hahtuvia. Halpaa ja toimivaa.
Meillä on taskuvaipat käytössä kun ovat helppoja ja niiden sisälle saa imua mukavasti säädeltyä haluamansa määrän.
Sun ongelma on selvästi että imua ei ole tarpeeks. Ihmeen kauan oletkin pelkillä harsolla ja nauhavaipoilla pärjännyt. Me ei pärjätty niillä ku 3-4 kk.
ja kestoilua olen sen verran harrastanut kun nyt raja tuli vastaan. Ja kun poika tosiaan kääntyy koko ajan ympäri, niin sen kertsin saa vielä helposti, kun taas nauhoja solmiessa menee hermo, kun saalis karkaa.
Enpä oikein tiedä..ja jos olis enemmän rahaa, niin olisin ostanut ne 60kpl all-in-one vaippoja. Vai onko nekään hyviä?
Musta oon kyllä ollut kärsivällinen ja pesty harsoa ja nauhaa joka päivä, joten imut pitäisi olla kunnossa. Onko vika lapsen tuntoaistissa ;)
lukiko teistä kukaan ap:n viestiä SISÄISTÄEN sen??heti hirvee hyökkäys että väärä systeemi jne. tsiisus sentään,onko info tai ysv nurin kun näin hirvee hyökkäys!!!
Osta ensin yksi Popolinin aio Cittarista, ja kokeile sitä. Jos se on hyvä, osta lisää vaikka käytettynä. Jos ei ole, myy pois, et häviä siinä montaa euroa.
Taskuvaipat on meillä olleet ehdottomasti parhaita, sisälle harsoa, hamppua, froteeta (vanhat pyyhkeet), bambua, milloin mitäkin. Yöllä siihen päälle hahtuvahousut niin johan toimii.
Popolinin sisävaipat+kuori on myös ihan hyviä, ainakin meillä.
Meidän yksivuotiaalla on 28 kestovaippaa, joiden kanssa pärjätään. Vuorokaudessa menee 5-7 vaippaa, ja pesen ne yleensä kaksi kertaa viikossa.
Myy nauhikset pois ja osta joku taskuvaippa ja kokeile miten se sopisi teille. Muuten käytät sitten kertsejä jos ei ole rahaa enempää nyt satsata. Sitten jos taskut toimii, ostat niitä vähitellen lisää. Nythän teillä menee kuitenkin jo yhellä vaippakoolla loppu vaippaiästä, eli säästöäkin siinä ehtii tulla vielä vaikka kuinka. Taskuista saa aina omansa takaisin kun myy pois.
Ehdottomasti jos kestoilu vie hirveästi voimia, niin voihan siinä pitää taukoa välissä tai vaikka osakestoilla. Me on aina osakestoiltu, yöllä kertis ja reissussa kertis, kotona ja hoidossa kesto. Ihan hyvin menny niinkin.
Minä sinuna investoisin sen verran että kokeilisin ostaa yhden tai kaksi taskuvaippaa kokeiltavaksi, fuzzit on hyviä. Ja sit voisit ehkä ostaa yhden pul-kuoretkin (esim. bumpyt tmv), ne ei ole kovin kalliita.
Tsemppiä, pidä kestoilutauko ja kokeile sit paremmalla onnella uudestaan, jos siltä tuntuu.
Mutta tarvii sitten hankkia lisäimua, koska pelkkä harso ei riitä. Meillä on varmaan todellinen pissapoika, koska näin tarvii imuja. Mutta ihmen huono se mun hankkima fleece (tarkoitettu oli juuri kuivaliinaksi) koska se jättää märäksi.
Jotenkin sitä siten sortuu kertsien helppoon elämään..
Vierailija:
lukiko teistä kukaan ap:n viestiä SISÄISTÄEN sen??heti hirvee hyökkäys että väärä systeemi jne. tsiisus sentään,onko info tai ysv nurin kun näin hirvee hyökkäys!!!
Jos niin on, systeemi tosiaan on väärä.
Ap kertoi, että haluaisi innon takaisin ja selkeästi hänellä ei ole ollut toimivat systeemit, joten..?
mutta siis Fuzzeja on kehuttu ja niitä voisin ehkä yhdet hankkia. Harmittaa vaan, kun alkusijoitin niihin nauhiksiin ja harsoihin. Mulla tosiaan saisi olla vaippoja ne 60kpl tällä temmolla kun vaihtaa..Ja nauhiksissa vielä se, että ne menee usein solmuista huolimatta ihan hirveeksi kasaksi ja koko pyykki on kuin lankakerä, jota saa purkaa 35min. Ja joka pv pyykkkäys ja kuivaus...mur
ap
Miten siis huomaat sen vaihdon tarpeen?
Kuin luin viestisi tarkemmin niin eihän se siitä imukyvyn puutteesta ole tosiaan kiinni, jos harso ei kerta ole kastunut edes läpi. Se fleece taitaa vaan olla jotakin huonoa, jos se jää märäksi. Omituista.
Mutta osta tosiaan muuan taskuvaippa (monet kotimaiset on parempia kuin Fuzzit ja niitä saa ilman sitä inserttiä, kun taas Fuzzit myydään nykyään insertin kanssa) ja kokeile. Kyllä siitä vaihtovälistä saa ihan saman kuin kertikselläkin. Meillä on yöllä Popolinin harso ja taittobambu tai -hamppu ja hyvin riittää, sen sijaan kertis on usein vuotanut yli kun tyttö pissaa niin paljon yöllä.
Ne nauhikset on tosiaan älyttömän hyviä ihan vastasyntyneelle, mutta hankalia liikkuvan lapsen kanssa.
Ja meillä on 15 taskuvaippaa, harsoja parikymmentä (käytetään taskuissa tai kuoressa pötkönä), yksi pul-kuori ja joka toinen päivä pestään vaippapyykki. Hyvin riittää!
lapsi alkaa kitistö ja sitten katson vaippaa, joka märkä
Noilla meidän vaipoilla pärjätään itse asiassa kolmenkin päivän pesuväli, kun tarkemmin mietin kuinka usein olen viime aikoina pessyt pyykkiä.
Reissussa ja silloin tällöin yöllä käytetään kertistä.
No lohduttaudu sillä, että pian voit olla iloinen siitä, kun lapsi ei tykkää olla pissat housussa.
muutenkin kun otan vaipan pois, niin poika pissaa hoitopöydälle tai matolle ;) ja kitisee heti, jos pikkupissa vaipassa (tosin siis kertsi imee)
No, kun kesä koitaa, niin pikkumies saa juosta ilman housuja!
AP
Unohda ne kestot kokonaan! Säästyy aikaa, kuten itse olet jo huomannut. Meillä on nykyään 8kk tytöllä kertis housuvaipat ja niitä en enää vaihda yhteenkään kestoon!
Niin vaivattomat riisua ja pukea!
Harso pötkönä, mikäs sen helpompaa. Ja todellakin ihmettelen jos ei nuo harsot riitä teillä edes tunnin vaihtovälille kun meillä sellainen menee koko yön pienen lisäimun kanssa 8 kk tytöllä.