Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkiä syöttövälejä pidätte vastasyntyneellä ?

Vierailija
07.03.2007 |

Kotiuduttiin tytön kanssa synnäriltä viime perjantaina. Neiti täytti maanantaina viikon.

Ikää ei vielä ole nimeksikään, mutta unenlahjoja senkin edestä. Tyttö nukkuisi parhaimmillaan jopa 6-7h jos vain antaisi. Nyt olen tehnyt niin, että yöllä soi herätyskello puoli kahdelta ja puoli kuudelta. Vauva vain on niin väsynyt näistä " tiheistä" syöttöväleistä, että vaan nukkuu tissillä.

Aamusyötöllä maito kyllä maistuu.

Paino on lähtenyt nousuun ja neuvolatädin kotikäynnillä kaikki oli kunnossa. Isommalla vauvalla hyvät unenlahjat öisin kai ovat luojan lykky, mutta näin pienen pitäisi saada kai nestettä elimistöönsä vähintään 4h välein, näin olen ymmärtänyt.

Miten teillä muilla on ollut? Onko kovin yleistä, että vauva nukkuisi vaikka kuinka jos saisi itse päättää ja söisi harvakseltaan?

Synnärillä esimerkiksi hoitajat tuli herättelemään minua kun sanoi, että vauva on nukkunut nyt viisi ja puoli tuntia, alapas syöttämään. JA vastahakoisesti pieni neiti sitten rupesi syömään.

Pituutta vauvalla on 51cm ja painoa hieman yli 3kg. Synnärillä paino putosi 300g ja nyt on lähtenyt nousuun, mutta neuvolasta sanoivat, että tuskin saavuttaa 2vkossa syntymäpainoaan syömätapojensa vuoksi. Eivät kuitenkaan pitäneet tätä huolestuttavana, koska vauva on muuten hyvävointinen, eikä esim keltaisuutta ole havaittavissa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en enää herättele vaan syötän silloin kun vauva tahtoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla