Tekisitkö naapurina lastensuojeluilmoituksen, kun naapurin 12v poika anorektisen laiha? Ei taida ruokaa saada tai sitten ei syö mitään.
Kommentit (43)
Ylipainoinen tantta, joku hoitsu. t.ap
Saako poika vapaasti liikkua kodin ulkopuolella? Mitä jos jututtaisit häntä ja kyselisit esim. mikä on lempiruoka.
En tietty tekisi. Puhuisin äidin kanssa. Kyllä sen verran pitää olla naapurien kanssa välilöissä. Käyhän poika kai koulua jossa ope tai muu henkilökunnasta tietää mikä pojalla on.
Ilman muuta teet. Lastenkodissa sitten syöttävät paremmin.
En tekisi, on ehkä vaan ikään kuuluvaa laihuutta, ollaan erilaisia.
Jos tietäisin hänen käyvän koulua, en olisi huolissani. Siellä kasvua seurataan.
Noin muuten aloittaisin tuosta jututtamisesta. Ei ilmoituskaan toki väärin ole, jos huoli herää.
Antavatko mieluisaa ruokaa pojalle? Moni lapsi ei halua syödä esim. kasvissosekeittoa.
Jotkut ovat luonnostaan laihoja. Turhaa tollanen epäilys.
En. Tuo on sellainen asia jonka viranomaiset saavat tarvittaessa tietää koulun ja sen terveystarkastusten kautta.
Jos olisi epäilys että poika ei jostain syystä käy koulua niin silloin tekisin.
Koulussa seurataan kasvua. Olen huomannut, että nykyisin moni pitää ns normaali vartaloa liian laihana. Esim bmi 20 niin pidetään anorektisena, vaikka paino on normaali. Sitten tiktok on täynnä 80 kg naisia, jotka esittelee itsensä normaali vartaloisena. Kauniita ja muodokkaita ovat, mutta rasvaa paljon.
En tekisi, koska et voi tietää onko taustalla esim. sairaus tai vaikka yksinkertaisesti pituuskasvu, joka nyt näyttäytyy hoikkuutena.
Lastensuojeluilmoitus on vähän ylireagointia. Jos olet hyvissä väleissä naapurin kanssa niin voithan sattumalta kysellä mitä pojalle kuuluu. Antaa äidin vastata mitä vastaa.
Kyllä olet sairas mieleltäsi kun haukut lasta kauhean näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa seurataan kasvua. Olen huomannut, että nykyisin moni pitää ns normaali vartaloa liian laihana. Esim bmi 20 niin pidetään anorektisena, vaikka paino on normaali. Sitten tiktok on täynnä 80 kg naisia, jotka esittelee itsensä normaali vartaloisena. Kauniita ja muodokkaita ovat, mutta rasvaa paljon.
Tämä on muuten niin totta! Minua sanotaan usein todella pieneksi ja laihaksi. BMI on 18,9 eli ihan nornaalipainoinen olen...
Eiköhän hänet näe koulussakin joka päivä monta viranomaista, jotka osaavat tehdä lasun jos on aihetta
Ihmettelin tätä juuri taannoin, kun jossakin ketjussa sanottiin yhdeksi huostan perusteeksi se, onko jääkaappi täynnä ruokaa. Jos ei ole, lapselle tulee kuulemma olo, että "ruoka loppuu, hoiva loppuu". On ylipainoisten maalaisjunttien ajattelutapa, että jos ei joka kaappi pursua ruokaa ja herkkua, niin se tarkoittaisi että ruoka loppuu. Ihan karmeaa, että tällaiset ihmiset ovat päättämässä fysiikaltaan ja mieleltään terveiden yksilöiden asioista
Harrastaako poika urheilua? Kasvava lapsi joka urheilee on usein todella hoikka. Lapseni joutui koulussa käymään punnituksessa kuukausittain koska oli alipainoinen. Harrasti jääkiekkoa, söi kyllä kunnolla ja monipuolisesti. Kulutus vain oli suurta kasvamisen ja urheilun vuokai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten niin totta! Minua sanotaan usein todella pieneksi ja laihaksi. BMI on 18,9 eli ihan nornaalipainoinen olen...
Itse söin johonkin 25-vuotiaaksi kuin hevonen ja olin silti anorektisen laiha. Toimintakykyinen, enkä ollenkaan väsynyt, mutta hoikka. Jos aineenvaihdunta toimii ja pysyy aktiivisena, ei keräänny rasvaa. Lihavien mielestä usein lihaksikkaatkin ovat "laihoja", kun eivät tajua että lihakseen mahtuu 3 kertaa niin paljon painoa ja energiaa, kuin samaan määrään rasvaa
Joo mut ei kaikki urheile niin paljoa
Tekisin. Jotain pielessä perheessä. Yleensä anorektikoilla vaikea äitisuhde. Millainen äiti hänellä on?