Vuosia kuntosaleilla käyneenä en ole koskaan nähnyt siellä toisille naureskelua ja pilkkaamista
Yli-innokasta auttamista ja pyytämättä neuvomista joskus. Mutta ei kiusaamista. Siksi tuo Euran tapaus tuntuu uskomattomalta. Erityisherkkyyttä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorisolle pitäisi saada omat vuorot missä naureskella. Meillä on kiva kuntosali täällä ja koko viikon se pyörii kivasti kunnes tulee viikonloppu ja parikymmpisillä sälleillä on aikaa treenata. Se on kuin sikolätti maanantai aamuna ennen kun on ehditty siivota jos menet aikaisin. Eikä siellä viitsi käydä viikonloppunakaan sen sotkemisen ja sikailun vuoksi. Se treenaaminenkin on niillä sen sekoilun vuoksi ihan onnetonta enkä tiedä mitä tavoittelet sillä.
Pitäisi saada niitä välittäviä aikuisia, jotka tekee muutakin kuin vain paheksuu nuoria näyttöpäätteen takana.
Mitä se välittäminen on? Sitäkö, että muistuttaa säännöistä vai sitä, että kannustaa elämään omannäköistä elämää, vaikka joku toinen siitä kärsisi?
Meillä on hurjasti erilaista tukijargonia - ymmärt
Välittäminen on yksinkertaisesti, puuttumista. Pysäytetään se perseilevä nuori, ettei sun käytös ole okei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorisolle pitäisi saada omat vuorot missä naureskella. Meillä on kiva kuntosali täällä ja koko viikon se pyörii kivasti kunnes tulee viikonloppu ja parikymmpisillä sälleillä on aikaa treenata. Se on kuin sikolätti maanantai aamuna ennen kun on ehditty siivota jos menet aikaisin. Eikä siellä viitsi käydä viikonloppunakaan sen sotkemisen ja sikailun vuoksi. Se treenaaminenkin on niillä sen sekoilun vuoksi ihan onnetonta enkä tiedä mitä tavoittelet sillä.
Pitäisi saada niitä välittäviä aikuisia, jotka tekee muutakin kuin vain paheksuu nuoria näyttöpäätteen takana.
Mitä se välittäminen on? Sitäkö, että muistuttaa säännöistä vai sitä, että kannustaa elämään omannäköistä elämää, vaikka joku toinen siitä kärsisi?
Välittäminen on yksinkertaisesti, puuttumista. Pysäytetään se perseilevä nuori, ettei sun käytös ole okei.
Mu ku se nuori haistattelee ja mulle tulee pahamieli.
Monista aikuisistakin on tullut kuin uudelleen pikkulapsia, jotka tarvitsevat tukea ikävien tunteiden kestämiseen ja jonkun muun kantamaan sitä vastuuta, onko ihme, jos kouluissa, jne on ongelmia?
Eihän tuo kiusaaja itse sitä lappua jätttänät vaan sivusta seuraaja oli kiinnittänyt huomiota kiusaamiseen.
Erityisherkkyydellä tässä tuskin on mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo kiusaaja itse sitä lappua jätttänät vaan sivusta seuraaja oli kiinnittänyt huomiota kiusaamiseen.
Erityisherkkyydellä tässä tuskin on mitään tekemistä.
Sivusta seuraajat ovat ihan yhtä paljon kiusaajia kuin kiusaajat itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei sitten selkeästi sanota, että nuorten väärään käytökseen puututaan ja se kielletään, miksi sanotaan, että nuorista pitää välittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se välittäminen on? Sitäkö, että muistuttaa säännöistä vai sitä, että kannustaa elämään omannäköistä eläm
Kuntosalilla se ikävä nuori ei tyydy haistattelemaan, se voi kätevästi kuvata sinua suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävä se joka kirjoitti viestin johonkin vihkoon, eikä puuttunut tilanteeseen kun se oli päällä.
En ole törmännyt myöskään neuvomiseen, kuvaamiseen, jne Ehkä se on tälläisen n 20000 asukkaan kaupungin etuja
-----
Teki aivan oikein, kun ei siinä tilanteessa puuttunut asiaan, vaan vei tiedon eteen päin omistajalle. Nyt tiedetään tekijät ja saavat virallisen puhuttelun. Jos olisi mennyt itse väliin, olisi vain joutunut itsekin jengin pilkan kohteeksi. Otti järkevästi kuvan, josta tyypit on tunnistettavissa.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään, mutta toisaalta itse keskityn omaan treeniin, joten en aina havainnoi mitä muut touhuaa.
Samoin, olen käynyt vuosikaudet erilaisilla saleilla, enkä ole törmännyt neuvojiin, naureskelijoihin enkä oikein kuvaajiinkaan, mutta uskon kyllä, että näitäkin joissain paikoissa on ja häiritsevät muita treenaajia. Tosi ikävää, että ihmisten ei anneta treenata rauhassa, kun lihaskuntotreeni olisi kuitenkin erittäin hyödyllistä meille kaikille.
Itse kuljen salilla omassa kuplassani, enkä oikeasti varmasti havannoi tai huomaa jos joku naureskelisikin mulle. Tuijottajia on aina, mutta siihen olen jo suodattunut. Mulle ei ole mitään väliä, mitä joku random salityyppi minusta ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se välittäminen on? Sitäkö, että muistuttaa säännöistä vai sitä, että kannustaa elämään omannäköistä eläm
Miksi ei sitten selkeästi sanota, että nuorten väärään käytökseen puututaan ja se kielletään, miksi sanotaan, että nuorista pitää välittää?
Pahoittelut, jos me muut ei osata kirjoittaa tismalleen oikein niin kuin juuri sinä haluaisit.
Eurassa asuu sellaisia vähän yksinkertaisia ihmisiä. Olen muuttanut pois Satakunnan alueelta muutama vuosi sitten ja oli kyllä helvetin hyvä päätös. Aikamoista landea ja joku Pori nyt yrittää olla kansainvälinen city, mutta on pirun tylsä ja ruma paikka 😄
Täällä moni vaatii, että aikuisen pitää puuttua nuorten epäasialliseen käytökseen. Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta ei se ole aina niin helppoa. Olen itse pienikokoinen (160 cm) nainen. Jos sitten 3-4 minua selvästi isokokoisempaa poikaa tekee jotain, mihin pitäisi puuttua, niin vaatii paljon rohkeutta mennä sanomaan jotain. Salilla minulla ei ole vielä koskaan tullut eteen tällaista tilannetta, mutta joukkoliikenteessä joskus.
Ei sielläkään salilla missä käydään ole juuri mitään huonoa käytöstä näkynyt. Joskus pari likkaa naureskeli muttei niitäkään oo ollu paikalla. Aspan aukioloaikoina hlökunta valvoo ja liikkuu seuraamassa ja sulkuaikoinakin siellä usein on puuhissaan joku työntekijä. Rauhassa saa olla jokainen sellaisena kun on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttuko sun päästä tunnepalikka kokonaan, kun et ymmärrä mitä välittäminen tarkoittaa?
Rajat on rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä moni vaatii, että aikuisen pitää puuttua nuorten epäasialliseen käytökseen. Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta ei se ole aina niin helppoa. Olen itse pienikokoinen (160 cm) nainen. Jos sitten 3-4 minua selvästi isokokoisempaa poikaa tekee jotain, mihin pitäisi puuttua, niin vaatii paljon rohkeutta mennä sanomaan jotain. Salilla minulla ei ole vielä koskaan tullut eteen tällaista tilannetta, mutta joukkoliikenteessä joskus.
Seli seli
Vierailija kirjoitti:
Nykynainen ei kuulemma enää tarvitse prinssiä pelastamaan itseään, mutta he jättävät vahvuuttaan hokiessaan lapsen pelastamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se välittäminen on? Sitäkö, että muistuttaa säännöistä vai sit
Kuntosalilla se ikävä nuori ei tyydy haistattelemaan, se voi kätevästi kuvata sinua suihkussa.
Nämä salakuvaajat saleilla ovat järjestään olleet kalenteri-iältään aikuisia naisia.
Eli kun joku asia ei kosketa ap sinua itseäsi, niin se ei koske ketään muutakaan? On melkoisen kapeakatseista tehdä laajaa joukkoja koskevia yleistyksiä vain oman kokemuksen pohjalta.
Kannattaa käydä kaupungin saleilla väestösuojissa, joissa on äijiä raudan kimpussa eikä ketään kiinnosta tuijotella muita tai kuvata ketään. Jokainen keskittyy omaan suoritukseensa ja palvomaan rautaa. Jos joku alkaa pelleilemään, hänet kyllä laitetaan ruotuun. Nuo kaupalliset paskasalit houkuttelee näitä poseeraajia ja kiusaajia.
Haluutko ap kertoa, mitä kaikkea muuta sulle ei ole tapahtunut? Tai jos voit luetella ne pari asiaa, jotka on tapahtunut niin tiedetään sitten, mikä maailmassa on totta. Kun jossei se ole sulle tapahtunut, sitä ei tietenkään voi tapahtua kellekään muullekaan!