Onko se väärin ottaa opamox ahdistukseen kun on päättänyt raitistua? Mietin aivokemiaa
Syön kyllä masennuslääkkeettä päivittäin. Alkoholiin riippuvainen, siitä olen hyvin raitistumisen tiellä.
Ymmärrän että aivokemiat on pitkään sekaisin ja olo on sen mukainen ja joskus on niin voimakas ahdistus. Olisi opamoxia mutta olen päättänyt etten turruta tunteitani ja sekoita päästäni kun sekin vaikuttaa keskushermostoon voimakkaasti. Haluan toipua. Tänään on sellainen olo että tekisi mieli kunnolla turruttaa, ottaa opamoxia mutta en tiedä viitsinkö.
Masennuslääkettä minun on pakko syödä vaikka en kyllä tiedä onko siitäkään mitään apua
Kommentit (12)
Oletko kokeillut luontaistuotteita? Ahdistuksen kestäminen voi olla pitkä prosessi, kun aivot tappelevat irti viinaan aiheuttamista muutoksista.
Vierailija kirjoitti:
No luulis, että lääkärin määräämät lääkkeet olis parempi kuin päihteet.
No ymmärsitköhän nyt pointtia ollenkaan?
Alkoholikin on laillista eli tuolla logiikalla parempi vaihtoehto kuin huumeet.
No joka tapauksessa pointti on se raittius päämääränä, ei se että olen juomatta vaan se että kohtaan tunteet sellaisenaan kun ne tulevat enkä mene liikaa turruttamaan eri vaihtoehdoilla, etenkään keskushermostoon ja riippuvuutta aiheuttavilla kemikaaleilla. Siksi pohdin asian järkevyyttä vaikka en ole koukussa rauhoittaviin.
Masennuslääke on siksi että olisi toimintakykyä selvitä arjessa joten siksi olen päättänyt niitä toistaiseksi käyttää ettei masennus ainakaan pahenisi. -ap
Jos on hyvin vaikea olo, ja tiedät Opamoxin auttavan, ota. Eri juttu, jos sinulla on kokemusta omalla kohdallasi siitä, että bentsodiatsepiinit ovat johtaneet alkoholiretkahdukseen.
Nukkumaan eikä mitään muuta enää tähän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hyvin vaikea olo, ja tiedät Opamoxin auttavan, ota. Eri juttu, jos sinulla on kokemusta omalla kohdallasi siitä, että bentsodiatsepiinit ovat johtaneet alkoholiretkahdukseen.
Mm, riski voi olla olemassa koska jonkinlaista tietynlaista samaa mekanismia siinä on vaikka eri aineet kyseessä ja se syy miksi ottaisi on syvimmiltään sama.
Voimakkaassa ahdistuksessa olo on niin sietämätön, että lääkkeen ottamista ei edes kysele. Älä siis ota, jos jollain tasolla kuitenkin tunnet pärjääväsi ilmankin.
Opamoxia joskus käytetään alkoholin vieroitukseen. Kokeile ottaa pienin mahdollinen annos, ja ainoastaan todelliseen hätään. Pikkuhiljaa pääset alkoholista pois, ja sitten myös lääkkeestä pois. Tsemppiä! Pystyt siihen kyllä!
Mitä lääkäri on määrännyt ko. tilanteeseen?
Sama keskushermostoa lamaava vaikutus kuin alkoholilla, eri aine vaan. Kannattaisi miettiä syitä, miksi haluaa lamauttaa ajatuksia ja tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut luontaistuotteita? Ahdistuksen kestäminen voi olla pitkä prosessi, kun aivot tappelevat irti viinaan aiheuttamista muutoksista.
Älä viitti! Mikään havunneulasten pureskelu auta mihinkään parantavasti.
No luulis, että lääkärin määräämät lääkkeet olis parempi kuin päihteet.