Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hinnat nousevat ja myynti laskee. Miten käy myynnin, myyjän ja verojen saamisen?

Vierailija
03.09.2025 |

Oletteko ajatelleet asioita pitkällä tähtäimellä?

Kahvi, tupakka ja makeiset vain jatkavat hinnannousua.

Tuotteet jäävät lopulta hyllyyn.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ainakin nuo, koskee tietysti kaikkea minkä hinta vain nousee. Loppuuko tuotanto vai mikä on lopputulos?

Vierailija
2/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on varattu veroja ajatuksissa tietyille tuotteille ja niiden kautta valtion kassaan. Entäs jos näitä ei tulekaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hyöty tästä on kenellekään? 

Vierailija
4/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020-2025 tuhottiin ahneudella suomalaisten ostovoima pysyvästi, kymmenien ja satojen prosenttien hinnankorotukset kaikissa tuotteissa ja palveluissa... inflaatiota käytettiin sitten valheena että se aiheutti tämän...

Vierailija
5/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2020-2025 tuhottiin ahneudella suomalaisten ostovoima pysyvästi, kymmenien ja satojen prosenttien hinnankorotukset kaikissa tuotteissa ja palveluissa... inflaatiota käytettiin sitten valheena että se aiheutti tämän...

Olen huolissani tästä kehityksestä. Jos menekki loppuu niin loppuu tuotanto ja sitten loppuu töitä monilta.

Vierailija
6/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse jättänyt kaiken ylimääräisen pois hiljalleen. Makeiset jäivät, kesällä söin vielä hieman jäätelöä. Sinne jäi sekin nautinto. Alkoholia en ole käyttänyt vuosikausiin enää. Tupakkaa olen vähentänyt koko ajan ja nyt mietin että tulisikohan jättää pois, on jo aika hyvin mennyt enkä todellakaan ota korvikkeita. Kahviakin enää aamuisin kuppi ja vielä on tarjouspaketteja muutama jäljellä. Kahvikaan ei maistu. Siinä ne kaikki paheet sitten olivatkin. 

Vierailija
7/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse jättänyt kaiken ylimääräisen pois hiljalleen. Makeiset jäivät, kesällä söin vielä hieman jäätelöä. Sinne jäi sekin nautinto. Alkoholia en ole käyttänyt vuosikausiin enää. Tupakkaa olen vähentänyt koko ajan ja nyt mietin että tulisikohan jättää pois, on jo aika hyvin mennyt enkä todellakaan ota korvikkeita. Kahviakin enää aamuisin kuppi ja vielä on tarjouspaketteja muutama jäljellä. Kahvikaan ei maistu. Siinä ne kaikki paheet sitten olivatkin. 

Harmillista sinänsä sillä olen pitänyt elämästä nauttimisesta ja kuluttamisesta. 

Vierailija
8/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi osoitan mieltäni enkä osta keneltäkään yhtään mitään. Kaikki turha on myyty. Alkaa tulla tasapaino talouteen jossa tulot ja menot ovat täysin minimalistiset.

Vierailija
9/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä köyhä ostaa mielummin tupakkaa kuin ruokaa. Tunnen montakin sellaista työtöntä.

Vierailija
10/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä köyhä ostaa mielummin tupakkaa kuin ruokaa. Tunnen montakin sellaista työtöntä.

No on meitäkin moneen junaan, en ole itse joutunut koskaan olemaan syömättä siksi että tupakkaa täytyy saada ostettua. Kuluttavat rahansa muutenkin sitten muihin asioihin.

Vierailija
11/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi osoitan mieltäni enkä osta keneltäkään yhtään mitään. Kaikki turha on myyty. Alkaa tulla tasapaino talouteen jossa tulot ja menot ovat täysin minimalistiset.

Ruokaan ei mene paljoakaan rahaa. Teetäkään en juo tai kaakaoita esimerkiksi. En meikkaa, en syö vitamiineja, en syö lääkkeitä. Vaatteita ostan kun löytyy mieluisia, näin niitä kertyy hiljalleen. Kotivaatteita käytän ihan loppuun asti etc.

Vierailija
12/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaan ei mene paljoakaan rahaa. Teetäkään en juo tai kaakaoita esimerkiksi. En meikkaa, en syö vitamiineja, en syö lääkkeitä. Vaatteita ostan kun löytyy mieluisia, näin niitä kertyy hiljalleen. Kotivaatteita käytän ihan loppuun asti etc.

Niin ja en lakkaa kynsiä, en käytä ylimääräisiä hiustuotteita tai laitteita. Olen täysin luonnollinen. Paljon saisi rahaa kauneudenhoitotuotteisiin tai palveluihin helposti menemään. Leikkaan hiuksenikin itse, kannattaa pitää helppo malli hiuksissa.

Vierailija
13/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään sanottavaa aiheeseen?

Vierailija
14/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka:ei. Alkoholi:ei. Vaatteet:temusta. Auton varaosat:autodoc, Alvadi. Ruoka:lidl. Lomat:kotipaikkakunnan rannoilla. Autoilu:puolet vuodesta seisonnassa. Kyllä näitä jo on tullut ja lisää tulee kun keksin mistä säästää. 

Vierailija
15/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kahvinjuonnin. Ostan punalappua ja kaiken tarjouksesta. En käytä lounaspaikkoja tai ravintoloita haen resque sovelluksella joskus ruokaa. Syön siiitä lounasannoksesta yleensä kaksi päivää. En ole koskaan tupakoinut.

Vierailija
16/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ennen niin, että kauppiaat tai yrittäjät tekivät sitä työkseen, josta saivat elantonsa. Nyt pienempien firmojen pitäisi laajentua ja isompienkin tehdä joka vuosi parempaa tulosta - osakkeen omistajille myös.

Samaan aikaan puhutaan ylikuluttamisesta ja kuinka meriin päätyy valtavat määrät roskaa. Ilmastonmuutos on jo totta ja ihmisten pitäisi kuluttaa vähemmän. Kuitenkin meille sanotaan, että ostakaa, ostakaa, että talous elpyy.

Mutta kun en tarvitse sitä valtavaa määrää tavaraa tai ruokaa. Pieni elämäni, pienten asioiden ympärillä on riittävä. 

Vierailija
17/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ennen niin, että kauppiaat tai yrittäjät tekivät sitä työkseen, josta saivat elantonsa. Nyt pienempien firmojen pitäisi laajentua ja isompienkin tehdä joka vuosi parempaa tulosta - osakkeen omistajille myös.

Samaan aikaan puhutaan ylikuluttamisesta ja kuinka meriin päätyy valtavat määrät roskaa. Ilmastonmuutos on jo totta ja ihmisten pitäisi kuluttaa vähemmän. Kuitenkin meille sanotaan, että ostakaa, ostakaa, että talous elpyy.

Mutta kun en tarvitse sitä valtavaa määrää tavaraa tai ruokaa. Pieni elämäni, pienten asioiden ympärillä on riittävä. 

En minäkään tarvitse mutta tykkäisin kuluttaa, en kuitenkaan tavaraan vaan elämään ja elämiseen. 

Vierailija
18/18 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikuluttaminen ei helpottunut sillä että tuotteista tehtiin helposti hajoavia.

Mitä oli ylikuluttaminen? Elämistä ja tuotteiden ostamista? Jotkut tarvitsevat tuotteita.

Se ei ole myöskään ylikuluttamista jos roskia ei laiteta roskikseen.

Kuka käytännössä ylikuluttaa? No aina joku jonkun toisen mielestä tai sitten kulutetaan paljon tuotteita joista syntyy roskaa.

Miksi joistakin tuotteista syntyy roskaa? Mikä näissä roskissa on se ongelma?

Ihan vain mietin kaikenlaista riemunkirjavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän