Miten tällaisessa parisuhteessa voi säilyä järjissään?
Miehelläni on taipumus suuttua, raivota ja huutaa minulle etenkin humalassa jos ilmaisen tyytymättömyyteni johonkin suhteen ongelmakohtiin tai siihen miten mies kohtelee minua. Mies on myös töninyt minua humalapäissään siten että olen saanut fyysisiä vammoja sekä käyttää henkistä väkivaltaa arvostelemalla ulkonäköäni ja heittelemällä kaikenlaisia loukkaavia "vitsejä."
Nyt sitten viimeisimmän riidan päätteeksi mies veti liinat kiinni ihan täysin ja huusi päin naamaa että olen luuseri ja mitä nyt vielä. Tuosta on jo pari viikkoa, mutta mies on siitä asti pitänyt mykkäkoulua, estänyt minua katsomasta televisiota, piilottanut autonavaimeni, häiritsee uniani öisin kolistelemalla, koputtelemalla, tönimällä ja rämppäämällä valoja päälle. Ollessamme samaan aikaan kotona mies ei sano mitään, mutta lauleskelee, hyräilee ja vislailee iloisen oloisena. En ole itse ottanut mitään kontaktia vaan pyrkinyt olemaan kotona mahdollisimman vähän.
Pahinta on kuitenkin, että mies kutsui äitinsä eli anoppini kylään keskustelemaan tilanteestamme. Tiedän tämän kuulostavan tässä kohtaa provolta, mutta näin siis tosiaan tapahtui ja itselleni yllättäen oman työpäiväni jälkeen. Kieltäydyin keskustelemasta tilanteesta sillä kaikki vastaavat keskustelut miehenkin kanssa ovat umpikujia joissa minut ajetaan nurkkaan kirjaimellisesti. Soittelimme kuitenkin myöhemmin anopin kanssa, jolta sainkin sitten kuulla että miehen mukaan olen kontrolloiva, mies maksaa kaiken ja en suostu puhumaan asioista. Anoppi oli kovasti huolissaan siitä että olisin imemässä eron tullen miehen ja kuiviin. Olin suoraan sanoen shokissa siitä ettei anoppi nähnyt poikansa toimissa ja minun systemaattisessa kiusaamisessani mitään ongelmaa ja siinä millaisen kuvan mieheni on antanut minusta äidilleen. Varmaan hyvä mainita, että käyn töissä, tienaan miestä enemmän ja maksamme kaiken taloudessamme puoliksi samalla kun mies ei tee ollenkaan kotitöitä.
Ero tulee vääjäämättä, mutta käytännön syistä sen järjestely ja omaisuuden myynti tulee ottamaan oman aikansa. Olen hermostunut, ahdistunut, surullinen ja tuntuu että järki lähtee.
Kommentit (76)
Parisuhdettahan teillä ei enää ole, joten et välitä miehestä tekipä mitä tahansa. Jos on väkivallan uhkaa, niin sitten sinun täytyy poistua johonkin turvaan ja pysyä siellä.
Hoidat nyt kaikki asiasi valmiiksi eroa varten, et maksa mitään miehen menoja ja olet kuin miestä ei olisi olemassakaan.
Onko sinulla omaa tukiverkkoa, perhettä ja ystäviä? Kerro heille tilanteesta ja pyydä tukea ja apua.
Tuollaista elämä on päihderiippuvaisen kanssa. Lähde pian. Vaikka turvakodin kautta omaan kotiin.
Onko sulla mitään paikkaa mihin paeta, ap?
Onko sulla mun ex äiteineen? Ihan sama toimintamalli oli.
Mitä pikemmin pääset eroon, sen parempi. Syyttely ja jonkinasteinen vainoaminen tulee jatkumaan eron jälkeenkin, myös anopin taholta, mutta hiipuu sitten, kun mies löytää uuden kullanmurusen ja äitinsä kiinnostus kääntyy häneen.
Mies ei ole henkisesti terve. Suosittelen eroa. Älä pitkitä asiaa, vaan tartu toimeen. Ei tuo tuosta paremmaksi muutu odottelemalla. Huono suhde vie todella mielenterveyden ja elämänhalun. Ai mistäkö tiedän?
Ei siinä selviäkään järjissään ja siksi kannattaa paeta.
Et kai enää tee kotitöitä? Syö ulkona tai työpaikalla tai kavereiden luona. Älä osta kotiin mitään enää. Elät vaaran aikaa, joten katso, että pääset tarvittaessa poistumaan jonnekin turvaan. Ehkä kannattaisi jo hakeutua muualle asumaan. Anoppia älä enää tapaa. Avioero hakuun än-yy-tee-nyt!
Kun luet tekstisi, ihmettelet miksi et lähtenyt jo monta vuotta sitten... onko sinulla ketään tukihenkilöä? Ystävää, sukulaista? Voisit myös olla yhteydessä turvakotiin, saisit ohjeita ammattilaiselta
Valintojen maailma. Älä tee huonoja valintoja.
Nyt äkkiä oman katon alle pois ko tyypin vaikutuspiiristä!! Kuullostaa narskulta/psykolta, joka kokee sinun loukanneen häntä (arvostelemalla, kun otit esiin ongelmakohdat) ja nyt hän kostaa sitä sinulle kaikin keinoin.
Saisitko paikan itsellesi jostain pian (vaikka turvakoti)? Myöhemmin tavaroiden haku asevoimien kanssa - ei yksin (isokokoiset miehet mukaan?).
Olen kokenut tuon. Eron jälkeen alkoi vainoaminen. Olen huolissani turvallisuudestasi. Valmistele ero mahdollisimman pitkälle salassa. Kerro erosta, niin että ette ole kaksin. Älä tapaa miestä tämän jälkeen koskaan kaksin. Jos tyyppi on noin häiriintynyt ei sinulla ole velvollisuutta pohtia, onko tapasi erota hänestä sopiva/kunnioittava.
Vierailija kirjoitti:
Kun luet tekstisi, ihmettelet miksi et lähtenyt jo monta vuotta sitten... onko sinulla ketään tukihenkilöä? Ystävää, sukulaista? Voisit myös olla yhteydessä turvakotiin, saisit ohjeita ammattilaiselta
Miksi turvakotiin? Mies rämpyttää valoja! Ratkaisu on pysyä poissa.
Eri juttu jos joutuu vangituksi, raiskataan tai pahoinpidellään TOISTUVASTI. Ne turvakotiohjeet ei ole laiskuudesta pelastamiseksi, vaan ihmisten HENGEN pelastamiseksi.
Näitä kavereita näköjään riittää. Turha haaskata aikaa huonoon mieheen. Hyviäkin miehiä kun löytyy.
Juokse, ja lujaa! Älä tuhlaa aikaasi enää yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi turvakotiin? Mies rämpyttää valoja! Ratkaisu on pysyä poissa.
Eri juttu jos joutuu vangituksi, raiskataan tai pahoinpidellään TOISTUVASTI. Ne turvakotiohjeet ei ole laiskuudesta pelastamiseksi, vaan ihmisten HENGEN pelastamiseksi.
Luitko sen kohdan, jossa kerrottiin miehen tönineen niin, että ap:lle tuli vammoja?
Oletteko huomanneet, että tällaiset pitkät, virheettömät tekstit ovat lisääntyneet?
Otan osaa, että olet joutunut tuollaisen luonnehäiriöisen sylkykupiksi. Ala järjestellä eroa. Äläkä lähde mukaan tuohon, että joudut hänen äitinsä kanssa tilannetta käsittelemään, tulet jäämään kahden riiviraudan(miehen ja äitinsä) altavastaajaksi. Voitko hankkia oman asunnon jostain, vaikka jonkun edullisen pienen? Saisit levätä ja kerätä voimia.