Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-Ryhmä ja S-Ryhmä takovat valtavia voittoja

Vierailija
21.02.2025 |

Uutisissa sanottiin.

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen pitäisi saada Aldi.

K- ja S ryhmien kartelli on mahdollistanut myös LIDLin hontojen nousun.

Suomi on niin harvaan asuttu alue, ettei tänne saada kilpailua. Kilpailu vaatii riittävän suuren määrän asiakkaita. Suomen ongelma on myös logistiikka, kun kilpailijan pitäisi ensin perustaa logistiikkaketju tukkuineen. Kaiken lisäksi suomalaisten into suosia vain suomalaista johtaa siihen, että tuotteet on joka tapauksessa ostettava Valion kaltaisten jättien kautta.

Valio on osuuskunta. Haukut ihan väärää puutä.

Pointti meni ohi niin että heilahti. Tuottaja ei tuosta noin vain myy maitojansa muille tahoille. 

Miksi ihmeessä möisi muualle kuin omaan osuuskuntaansa?

Vierailija
62/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt S-Ryhmän johto voi valtavia voittoja takoa kun jakavat voitot osakkaille!

/s

Mille osakkaille? Asiakasomistajilleko? Eipä ole näkynyt. Omista ostoistaan saa bonuksia, mutta ei muusta. Vai voiko sinne vielä ostaa erikseen jotain osuuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat niin tyhmiä lampaita, että niiltä voi kyniä kaupan bulkkiruuasta ihan mitä tahansa. 

Upeaa älykkyyttä! Varmaan valtamediasta kanssa mielipiteitä?!

Vierailija
64/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ruokakaupat ovat maailman kannattavimpia, sanoo asiaa tutkinut työelämäprofessori

https://yle.fi/a/74-20144979?origin=rss

Ei tämä mikään kultakaivos ole, mutta kyllä tällä juuri toimeen tulee. Mersukin on, mutta kai kovasta työstä täytyy jotain jäädä?

Kauppias itse.

Niin näyttää ässämersu olevan omalla lähi K kaupan omistajallakin, vaikka ihan pieni "kioski".

Miten pikku kaupan pitäminen voi olla noin kannattavaa?

Vierailija
65/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt S-Ryhmän johto voi valtavia voittoja takoa kun jakavat voitot osakkaille!

/s

Mille osakkaille? Asiakasomistajilleko? Eipä ole näkynyt. Omista ostoistaan saa bonuksia, mutta ei muusta. Vai voiko sinne vielä ostaa erikseen jotain osuuksia?

Yleensä kesällä jakavat asiakasomistajille rahaa. Kyllä mulle tuli 👍

Vierailija
66/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ruokakaupat ovat maailman kannattavimpia, sanoo asiaa tutkinut työelämäprofessori

Ei tämä mikään kultakaivos ole, mutta kyllä tällä juuri toimeen tulee. Mersukin on, mutta kai kovasta työstä täytyy jotain jäädä?

Kauppias itse.

Kaunis ajattelutapa, ajattelet varmasti työntekijöistäsi samalla tavalla?  =D

Vierailija
67/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20144979

S- ryhmä ja Lidl saavat ruokarahani ja nekin ovat liian kalliita inflaation ja ostovoiman heikkenemisen takia.

TÄMÄ!  ylellä olikin tuolla  selkeä grafiikka aiheestaja ja voitto prosentit. Jos ja kun sitä voittoa nyt pitää tehdä , tuumii täällä osa . Niin miten toi 'viimonen' Carrefour edes pysyy pystyssä haha. (ei tietty voi verrata koska suomi vrt ranska(?) ja isoyhtiö ja koska kilpailu jne ).  Jos sitä voitoa meinaan pitää tehdä kuten k -ryhmä.

K-kauppaan harvemmin eksyn,nyt vielä harvemmin

Vierailija
68/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias itse.

Niin näyttää ässämersu olevan omalla lähi K kaupan omistajallakin, vaikka ihan pieni "kioski".

Miten pikku kaupan pitäminen voi olla noin kannattavaa?

Sä voit hei itse alkaa yrittäjäksi jos käy noin kateeksi. Jos on menestyvän kaupan yrittäjä, niin miksi pitäisi ajaa ladalla? Näyttävän käytetyn S-mersun saa vaikka uuden pikkuauton hinnalla.

Vierailija
69/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta keskon osakkeita, niin olet omistaja ja saat omistusosuutesi mukaisen siivun voitoista. Tai liity S-ryhmän omistajajäseneksi.

Keskon osakkeista saa voittoa, mutta selitäpä S-ryhmän omistajuuden edut?

S-bonusta kertyy 👍

Jep. Kannattavaa kauppaa kun on niin tyhmää kansaa. Jos kukaan ei olisi lähtenyt tähän bonusplussakusetukseen, jokainen saisi tällä hetkellä ruoan matalammalla hinnalla. Tyhjästäkö luulet bonuksien tulevan?

Eekoon osuuskunta jakoi viime vuonna 3miljoonaa euroa asiakasomistajilleen. Sama muissa s-ryhmän osuuskunnissa. 

https://www.sttinfo.fi/tiedote/70124705/eekoo-jakaa-omistajilleen-ylija…

Vierailija
70/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijöiden palkkauksesta tms. tämä ei tietenkään näy. Edes täysiä tunteja tuntuu olevan mahdoton saada. 

Vierailija
71/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duopoli-mafia imuroi kaikki rahat. On se kumma.

Jostain syystä heille ei tungeta yhteiskuntavastuuta naamaan vähäistäkään määrää. Ihan kuin kaikki talouden ongelmat ja vinoutumat johtuisivat moniongelmaisista työttömistä, joiden päälle voidaan käydä kuin verenhimoinen nasselauma. 

Vierailija
72/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/s

Taidat valehdella? Mulle ainakin tuli ja tässä ihan faktaa asiasta.

https://eepee.fi/news/eepee-maksaa-ylijaamanpalautusta-35-miljoonaa-eur…

Vierailija
73/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan hinta voisi olla alhaisempi jos:

1) Kaupan aukiolo typistettäisiin

2) Enemmän perusraaka-aineita myynnissä, joista ruoka tehdään itse. Valmisruoka on hintavaa.

3) Myydään kausituotteita. Jos jokin tuote ei ole edullisesti saatavissa eikä sitä voi säilöä, sitä on turha ottaa tuotevalikoimaan nostamaan muiden tuotteiden hintoja hävikkiä kompensoimaan

4) Ei bonushimmeleitä

Vierailija
74/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias itse.

Työntekijät eivät ole 24/365 vastuussa kaupasta, vaan se jää aina siihen kun poistuvat ovesta. Eli ei voi verrata kauppiaan työmäärään ja vastuuseen. 

Työntekijät saavat juuri sen minkä ansaitsevat. Kohtuulliset palkat näkyvät sinunkin ruokalaskussa. Jos palkat nousisivat, sinä maksaisit enemmän ruoastasi.

Vierailija
75/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisella ja tunkkaisella vanhan liiton neukulla ei ole oikein mitään eroa. Kumpikaan ei hyväksy sitä että minkään myynnistä saadaan voittoa. Ilmaiseksi pitäisi antaa, mutta silti pitäisi palkata lisää ihmisiä töihin ja maksaa lisää liksaa.

Vierailija
76/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/s

Yleensä kesällä jakavat asiakasomistajille rahaa. Kyllä mulle tuli 👍

Jotain pikkuhiluja sitten ilmeisesti, kun en ole huomannut. Eihän sieltä voi edes omistaa kuin yhden osuuden. 

Vierailija
77/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuskaupan ja Keskon vanavedessä myös Lidl tekee Suomessa parempaa tulosta kuin missään muualla. 

Vierailija
78/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias itse.

Työntekijät eivät ole 24/365 vastuussa kaupasta, vaan se jää aina siihen kun poistuvat ovesta. Eli ei voi verrata kauppiaan työmäärään ja vastuuseen. 

Työntekijät saavat juuri sen minkä ansaitsevat. Kohtuulliset palkat näkyvät sinunkin ruokalaskussa. Jos palkat nousisivat, sinä maksaisit enemmän ruoastasi.

No selvisi sekin, että sinä pyyteettömästi pyrit ajattelemaan vain asiakkaan parasta maksamalla huonoa palkkaa😭

No onneksi oma suu ei ollut lähimpänä😉

Vierailija
79/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta keskon osakkeita, niin olet omistaja ja saat omistusosuutesi mukaisen siivun voitoista. Tai liity S-ryhmän omistajajäseneksi.

Keskon osakkeista saa voittoa, mutta selitäpä S-ryhmän omistajuuden edut?

S-bonusta kertyy 👍

Jep. Kannattavaa kauppaa kun on niin tyhmää kansaa. Jos kukaan ei olisi lähtenyt tähän bonusplussakusetukseen, jokainen saisi tällä hetkellä ruoan matalammalla hinnalla. Tyhjästäkö luulet bonuksien tulevan?

S-bonusta saa melkein joka paikasta jolloin keskittäminen kannattaa. Saan vuodessa 400€ s-bonusta. Prismasta ostokset, vakuutukset lähitapiolassa, puhelin-nettiliittymä elisa, hammaslääkäri, tankkaus abc, autohuolto. Keskittämällä saa rahaa. S-ryhmä sitä paitsi halvempi kuin kesko jonka plussapisteillä ei tee mitään!

Vierailija
80/119 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon keskittänyt lähes kaiken S-kauppoihin. S-kauppa on itselle halvin ja lähin. Pakkohan se on jossain kuitenkin käydä, niin tykkään käydä mun lähi S-marketissa tai sit vaikka Prismassa. He myös maksaa joka vuos satoja euroja ylijäämäpalautuksia vuodessa, niin mun mielestä homma toimii. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän