Kiinalaiset luksusautot on jo kehittyneempiä mitä esim. Mercedes Maybach
Tuosta on netissä hyvin havainnollistava video kun verrataan hyvin läheltä kuvattuna Huawei Maextro S800 luksusauton käyttäytymistä testiradalla "kuoppaisella" tiellä Mercedes Maybachiin.
Maextron matkustamossa ei tiedä noista kuopista yhtään mitään, sen sijaan Maybachiin kori selvästi hypähtelee ylös ja alas kuoppien mukana.
Kiinalaisilla on nyt vastaavaa teknologiaa ainakin Denzalla, Yangwangeilla, Huaweilla ja Niolla. Noilla tuo on käytössä heidän kalleimmassa mallissaan Nio ET9:ssä ja tuo viimeksi mainittu on jo myynnissä useissa Euroopankin maassa.
Joku englanninkielisessä keskustelussa väitti tietävänsä, että. Saksassa Bosch on yrittänyt kehittää samanlaista älykästä superaktiivista jousitusjärjestelmää mutta hanke olisi totaalisesti epäonnistunut. Tuollaisen teknologian kehittäminen ei ole helppoa. Vaatii oikeanlaisen jousituksen oikeanlaisista materiaaleista, vaatii oikeanlaiset sähkömoottorit, paljon prosessointitehoa ja paljon sensoreita autoon ja tietysti softaosaaminen siihen päälle.
Denza ja Yangwang ovat BYD:n luksusbrändejö. Näistä Yangwang on selvästi kalliimpi. Kiinassa Denzat eivät ole vielä mitään mahdottoman kalliita ainakaan länsimaalaisittain ajateltuna. Yangwangit ovat jo Kiinassakin erittäin kalliita ja Huawei Maextro S800 on jo älyttömän kallis Kiinassa mutta se onkin tavallaan vastine jollekin Rolls Roycelle siellä. Maextron voi ladata jo Kiinassa nousematta itse autosta lainkaan pois. Huawei lla on sellaisia robottilatausasemia siellä käytössä, joissa robottikäsivarsi kiinnittää latauskaapelin autoon.
Kommentit (9)
Ja 10 vuoden kuluttua ainoaankaan Zing Zongiin ei saa muuta varaosaa kuin renkaat. Toisin 10 vuoden kuluttaa ei montaa vm 2025 Zing Zongia taida liikennöidä muutenkaan.
Tämä pekingin trolli on kyllä palstan oudoimpia hulluja. Montakohan yuania saa palkkaa näistä aloituksista?
Ongelma on siinä, että miksi laittaa 100-200k€ kiinalaiseen autoon kun saa länsiauton samalla rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että miksi laittaa 100-200k€ kiinalaiseen autoon kun saa länsiauton samalla rahalla?
Siis meinaat että S Mersu voittaa TicTac Big Boyn?
Euroopassa jos vastaavia ominaisuuksia sitten omiin autoihinsa niin hinnat jo alkavat karata käsistä.
Suomen tiet vaativat maastoauton ja mielellään korkealla maavaralla.
Miksi laittaa kymppitonneja kulkuvälineeseen, kun vanhalla Ladallakin matka taittuu nopeasti ilman fyysistä rasitusta kaasupoljinta jalalla painamalla. Ainut edistys nyky autoissa on ettei tarvi vaihdekeppiä vatkata ja kytkintä poleksia, no tämäkin on monille kermaperseille liikaa, kannattaa siis velkaantua ja ostaa ufo auto.
Maksaako kinkit hyvin paskan suoltamisesta? Älä nyt vaan sano, että ilmaiseksi ja selvinpäin jauhat noita juttuja.