Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyhmää torpata puolisoehdokas tän takia? (tuloerot ja eri elämäntilanne)

Vierailija
21.02.2025 |

Olen maisteri ja ollut jo pitkään työelämässä.

Olen kirjoitellut deittisovelluksessa yhden kivan miehen kanssa.

Mies on ammattikoulutaustalla ja opiskelee nyt amk:ssa, valmistuu 3 vuoden päästä, jolloin itse toivoisin jo lapsia. Mies tulee valmistumisensa jälkeen tienaamaan bruttona 1700-2000 euroa vähemmän kuin minä (kyllä). Ja tulee tekemään vuorotöitä (hoitoala). Itse teen päivätöitä.

Jotenkin häiritsee. Olenko aivan kamala, kun harkitsen miehen torppaamista noilla perusteilla? Mies elää vielä opiskelijaelämää, kun itse olen jo ollut pitkään työelämässä ja kaipaan vakautta ja tottakai taloudellista turvaa myös miehen osalta, ja haluaisin perustaa perheen pian.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitot, joissa nainen tienaa enemmän kuin mies, päätyvät tilastojen mukaan useammin avioeroon. Vähemmän tienaava mies on todella paska diili naiselle monella eri tavalla, vaikka feministiseen tasa-arvoharhaan hörähtäneet muuta väittäisivätkin.

Ihan samalla lailla se matalapalkkanainen jolla on epäsäännölliset työajat on paska diili miehelle, jos perhe-elämää olisi tarkoitus elää.

Vierailija
42/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Et ole edes tavannut ihmistä ja raha, tittelit ja muu tällainen tulee nyt jo esteeksi. Kerro toi miehelle niin ymmärtää itsekin heti, että parempi lopettaa ennenkuin aloittaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko löytäväsi paremman ja sopivamman? Sinuna tarraisin kiinni jos olet hyvän miehen löytänyt. 

Ap:lla on perheen perustaminen mielessä, ja koko seurustelu on täysin alkutekijöissään.

Kyllä tuossa vaiheessa kannattaa pitää järki mukana kelkassa ja etsiä parempaa/kyvykkäämpää.

Ap sanoi, että ikä alkaa tulla vastaan. Jos löytää miehen, joka on täyspäinen, ei juo eikä lyö. Näyttää siedettävälle, puhuu mukavia ja arvot kohtaa, niin minusta se on siinä. Koulutus ja tulotaso on sivuseikkoja.

Mutta ihan saa itse tehdä mitä haluaa. Mutta liian nirsolle jää luu käteen.

Vierailija
44/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko todella lapsillesi amisgeenit? Mikset ottaisi älykästä, akateemista miestä?

Vierailija
45/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko todella lapsillesi amisgeenit? Mikset ottaisi älykästä, akateemista miestä?

Jos ei saa?

Vierailija
46/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ei itsetunto kestä, jos nainen tienaa enemmän. Ero vääjäämätön. 

Vierailija
47/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko löytäväsi paremman ja sopivamman? Sinuna tarraisin kiinni jos olet hyvän miehen löytänyt. 

Ap:lla on perheen perustaminen mielessä, ja koko seurustelu on täysin alkutekijöissään.

Kyllä tuossa vaiheessa kannattaa pitää järki mukana kelkassa ja etsiä parempaa/kyvykkäämpää.

Ap sanoi, että ikä alkaa tulla vastaan. Jos löytää miehen, joka on täyspäinen, ei juo eikä lyö. Näyttää siedettävälle, puhuu mukavia ja arvot kohtaa, niin minusta se on siinä. Koulutus ja tulotaso on sivuseikkoja.

Mutta ihan saa itse tehdä mitä haluaa. Mutta liian nirsolle jää luu käteen.

20 vuotta kuitenkin pitäisi maksaa ja olla mukana tekemässä osuutensa, siinä perhehommassa. Ei siinä ole käytettävissä oleva aika ja varallisuus kyllä vähimmässäkään määrin sivuseikka.

Vierailija
48/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Sinulle AP ei taida riittää mikään 

Vierailija
49/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla perusteilla, kovatuloisena miehenä, en voisi tavata ketään, kun suurin osa tapaamistani naisista tienaa yhden kolmasosan tai puolet siitä mitä minä. Aika hauskoja asetelmia naiset rakentaa ehdoiksi pariutumiselle.

Jos naisissa ja miehissä ei sinun mielestäsi ole mitään olennaista eroa muutenkaan ja heihin pätevät samat ehdot ja heillä on samat vahvuudet/heikkoudet, niin sittenhän sinäkin voit siirtyä deittailemaan miehiä. Heidän joukostaan on helpompi tosiaan löytää yhtä hyvätuloinen tyyppi kuin itsekin olet.

Vierailija
50/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitot, joissa nainen tienaa enemmän kuin mies, päätyvät tilastojen mukaan useammin avioeroon. Vähemmän tienaava mies on todella paska diili naiselle monella eri tavalla, vaikka feministiseen tasa-arvoharhaan hörähtäneet muuta väittäisivätkin.

Ihan samalla lailla se matalapalkkanainen jolla on epäsäännölliset työajat on paska diili miehelle, jos perhe-elämää olisi tarkoitus elää.

Kyllähän se köyhälle miehelle tosiaan on.

Vierailija
51/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksen perusteella mies on sinulle liian hyvä. Toivottavasti tapaa jonkun arvoisensa.

Vierailija
52/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla perusteilla, kovatuloisena miehenä, en voisi tavata ketään, kun suurin osa tapaamistani naisista tienaa yhden kolmasosan tai puolet siitä mitä minä. Aika hauskoja asetelmia naiset rakentaa ehdoiksi pariutumiselle.

Jos et ymmärrä miehen ja naisen eroa perheessä, minkä perustamiseen pariutuminen tähtää, ole hyvä ja tapaile miehiä.

Vierailija
53/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska diili jos elämä on niissä kantimissa että rahasta on krooninen pula. Silloin kannattaa miehenäkin pariutua miehen kanssa ja unohtaa kaikki hedelmällisyyteen liittyvä. Perhe, jonka arvomaailma pyörii rahan ympärillä, ei ole sopiva paikka edes naisille, lapsista puhumattakaan. Mutta 2 rahapulaista miestä sopivat hyvin yhteen

Vierailija
54/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka varma oma työpaikkasi on?

Vierailija
55/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ota työelämässä olevaa akateemista miestä, joita on vapailla markkinoilla aivan hemmetisti?

Ihmettelin ihan samaa. Sellaisia noin 30v akateemisia yli 5v työkokemusta hankkineita ja tuloiltaan noin 100 000 e/v löytyy runsaasti vapaana, mutta joku outo juttu, että ap:n kaltaiset naiset ei heihin tunnu törmäävän. Mitä puuttuu?

Vierailija
56/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet keskustellut deittisovelluksessa miehen kanssa ja suunnittelet nyt jo häitä ja hautajaisia??

Päästä mies löytämään nainen, joka osaa ELÄÄ.

Vierailija
57/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ymmärrä miehen ja naisen eroa perheessä, minkä perustamiseen pariutuminen tähtää, ole hyvä ja tapaile miehiä.

Perheen perustaminen tähtää siihen, että nainen voi jäädä kotiin ja mies tienaa rahat vai mitä tarkoitat?

Vierailija
58/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta tää duunareiden solvaaminen menee kyllä toisinaan ihan yli. Oon itse duunariperheestä lähtöisin oleva akateeminen nainen. En ymmärrä alkuunkaan, miksi duunareita pidetään tyhmänä vain siksi, että ovat duunareita.

Monet heistä ovat älykkäitä. He vain arvostavat työtä, jossa näkee kättensä jälken ja pääsee liikkumaan. Konttorirottona ymärrän hyvin, miksi joku valitsee duunarihommat valkokaulustyön sijaan. Olen itsekin ollut duunaritason työssä ja siinä on omat hienoutensa. Esimerkiksi kaivinkoneenajo on palkitsevaa, samoin metsätyöt.

Yksinkertaisia ihmisiä löytyy kaikista yhteiskuntaluokista.

Mutta mä olenkin lähtöisin maalta, niin ehkä mut pitää leimata juntiksi heti kättelyssä. Arvostan ruoantuottajia, talonrakentajia, roskakuskeja, siivoojia, younameit... 

Vierailija
59/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen perustaminen tähtää siihen, että nainen voi jäädä kotiin ja mies tienaa rahat vai mitä tarkoitat?

Tähän mäkin haluaisin kuulla vastauksen.

N30, joka ei todellakaan viihdy kotiäitinä 

Vierailija
60/80 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on hienoa kun elämän oikein tarkkaan suunnittelee että miten sen kuuluu mennä.

Ja sit iskee paska tuulettimeen jossain vaiheessa.

No kannattaahan sitä venettäkin yrittää ohjata haluamaansa suuntaan, vaikka jossain vaiheessa saattaa tulla myrsky. Ja jos jotkut asiat häiritsee jo nyt, niin varmasti häiritsee tulevaisuudessakin, niin miksi jatkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä