Miksi iäkkäämmät kehottavat aina naisettomia menemään tansseihin
Ehkä teidän nuoruudessa siellä oli miehistä pulaa, mutta nyt kursseilla sekä itse lavoilla on n. 80% miesenemmistö jotka tappelevat niistä vähistä naisista.
Nuoria naisia ei näy käytännössä yhtään, vaan valtaosa on 45-50+. Kolmekymppisiäkin olen nähnyt yhden käden sormilla laskettavan määrän.
Moni ei myöskään halua ylijääneenä miehenä tanssia toisen miehen kanssa vaan lähtee paikan päältä pois.
Mitä tulee naisten hakuvuoroon, se on ihan yhtä nöyryyttävää kuin Tinder. Muutamaa hyvännäköistä ja pitkää miestä lähestyy melkein kaikki naiset vuorollaan, tavista tai lyhyttä miestä ei kukaan vaikka tällä olisi hyvät tanssitaidot.
Ainoa kerta kun nainen lähestyy rumaa mutta tanssitaitoista miestä on silloin kun se on joku naisen ex. tai tuttava.
En enää ikinä mene 33v taviksena tansseihin, sen verran nöyryyttävä kokemus kaikenkaikkiaan.
Ja ei, en lähtenyt kertaakaan pois vaikka jäin ilman paria molemmissa hauissa. Jäin vaan odottamaan tapahtuman loppua ja kiitin järjestäjää kohteliaasti.
Moni silti lähti silminnähdenkin v...tuneena kotiin sillä sekunnilla kun olisi ollut enää vaihtoehtona jonkun miehen kanssa tanssiminen.
Kommentit (77)
Kaikki naiset eivät pidä tanssimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä valitetaan, ettei naisia tapaa luontevasti tansseissa tai harrastuksissa. Sitten kun kerron, että keramiikkaharrastuksessa on 95-100 % naisia, niin kukaan ei tykkää viestistä ja viisi ihmistä on sitä mieltä, että se oli huono tieto. Olen mies, harrastan keramiikkaa ja vientiä olisi. Valitettavasti olen onnellisesti naimisissa, joten joudun kieltäytymään tarjouksista. Sinkuille olisi kyllä ottajia.
Vilpittömästi suosittelen. Sitäpaitsi keramiikka on mukava harrastus. Jos ette osaa, niin se ei haittaa. Menkää rohkeasti mukaan, naiset neuvovat mielellään ja samalla tutustutte luontevasti.
Just eilen toisessa keskustelussa ehdotin samaa (plus tanssia ja kielten opiskelua). Kuulemma miehet ei tuollaisia harrasta eivätkä halua muutenkaan kokeilla mitään mistä eivät jo tykkää. Tulee vaan huono parisuhde, kuulemma. Kas ihmiskunnan historian aikana miehet eivät koskaan ole tanssineet, opiskelleet kieliä tai tehneet keramiikkaa.
Lavatansseissa käyvät maalaiset. Maalla on enemmän miehiä kuin naisia. Kaupungeissa harrastetaan kizombaaja latinalaisamerikkalaistansseja, kuten salsaa. Opetteleppa Ap vaikka salsaa, ja mene salsabileisiin Helsingissä, Turussa tai Tampereella. Niissä on naisenemmistö. Tiedän, koska olen itse nainen, ja enemmänkin saisi olla bileissä vientiä!
Vierailija kirjoitti:
Täällä valitetaan, ettei naisia tapaa luontevasti tansseissa tai harrastuksissa. Sitten kun kerron, että keramiikkaharrastuksessa on 95-100 % naisia, niin kukaan ei tykkää viestistä ja viisi ihmistä on sitä mieltä, että se oli huono tieto. Olen mies, harrastan keramiikkaa ja vientiä olisi. Valitettavasti olen onnellisesti naimisissa, joten joudun kieltäytymään tarjouksista. Sinkuille olisi kyllä ottajia.
Vilpittömästi suosittelen. Sitäpaitsi keramiikka on mukava harrastus. Jos ette osaa, niin se ei haittaa. Menkää rohkeasti mukaan, naiset neuvovat mielellään ja samalla tutustutte luontevasti.
Se oli hyvä neuvo, mutta nykyään on muodikasta ahdistua. Jotkut varmaankin ahdistui siitä että neuvoit miehiä menemään tilanteeseen missä joku voi ahdistua.
Vierailija kirjoitti:
Lavatansseissa käyvät maalaiset. Maalla on enemmän miehiä kuin naisia. Kaupungeissa harrastetaan kizombaaja latinalaisamerikkalaistansseja, kuten salsaa. Opetteleppa Ap vaikka salsaa, ja mene salsabileisiin Helsingissä, Turussa tai Tampereella. Niissä on naisenemmistö. Tiedän, koska olen itse nainen, ja enemmänkin saisi olla bileissä vientiä!
Missä Helsingissä tanssitaan lattareita? Hotelli Vantaalla tanssitaan lavatansseja.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen 26v nainen, joka taas sanoo ASIALLISET lähestymiset kaupungilla on oikein ok. Kaikki huutelu ja seksuaaliset vihjailut voi kiitos jättää pois, mutta jos joku asiallisesti tulee juttelemaan niin en pistä pahakseni.
Juttelemaan mistä asiasta? Siivoamisesta? Ruuanlaitosta? Anna joitakin esinerkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just eilen toisessa keskustelussa ehdotin samaa (plus tanssia ja kielten opiskelua). Kuulemma miehet ei tuollaisia harrasta eivätkä halua muutenkaan kokeilla mitään mistä eivät jo tykkää. Tulee vaan huono parisuhde, kuulemma. Kas ihmiskunnan historian aikana miehet eivät koskaa
Olen käynyt tanssikursseilla ja tansseissa. On käynyt selväksi etten osaa tanssia. Kuinka tanssilavoilla voi tutustua naisiin ellei tanssi? Otan tiedon kiitoksella vastaan.
Kielipäätä ei ole ja keramiikkaan ei ole pienintäkään kiinnostusta.
Aloittaja on oikeassa! Yksinäinen mies löytää vaimon tansseista. Sen lisäksi työttömän miehen pitää marssia firman pomon puheille. Päähine päästä, kantapäät yhteen, tiukka (muttei liian tiukka) puristus kädestä ja samalla katsotaan silmiin (mutta ei liian intensiivisesti). Myöhemmin, kun työura etenee, voi pyytää palkankorotusta. 99% kerroista se onnistuukin, mutta jos firman johtaja ei suostu korotukseen menet vain naapurifirmaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Opiskelijajärjestöt ihan Helsingissä ja Tampereella järkkäävät lavatansseja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen 26v nainen, joka taas sanoo ASIALLISET lähestymiset kaupungilla on oikein ok. Kaikki huutelu ja seksuaaliset vihjailut voi kiitos jättää pois, mutta jos joku asiallisesti tulee juttelemaan niin en pistä pahakseni.
Juttelemaan mistä asiasta? Siivoamisesta? Ruuanlaitosta? Anna joitakin esinerkkejä?
Unohdin kysyä tärkeimmän: Onko sinulle "tulla juttelemaan" synonyymi käsitteelle "lähestyä", kun aihepiiri on soidinmenot?
Kai tuo vaihtelee paikkakunnittain. Ainakin mun alle kolmikymppinen tuttu löysi tyttökaverinsa tansseista ja kehui, kuinka naisia on suhteessa enemmän. Toki paljon on vanhempaa väkeä, mutta kuulemma on nuoriakin naisia ihan riittävästi. Itse kävin joku vuosi sitten vähän lavatanssikurssilla ja oli sielläkin selkeä naisenemmistö. Eli ainakin jossain toi vihje edelleen toimii
"Tansseista" saa kyllä pilua mutta ei vaimomatskua, puhkinaituja satojen miesten toimesta. Ja jatkaisi varmaan "harrastus"taan.
Tapio 70v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa äsken näkyi yks nuori mies ottavan vastaan kävelleeseen naiseen yhteyttä ja juttelevan kun pyysi tupakan loppua siltä.
No neitohan antoi ja kiitokseksi mies niiasi hänelle ja kumpikin jatkoi matkaansa omiin suuntiinsa.
Seuraavan kerran kun tulevat vastakkain, ovat jo tuttuja ennestään ja siitäkin voi kehittyä ties mitä mukavaa.
Vain mielikuvitus on rajana ja uskallus heittäytyä. Toki lain ja hyvien tapojen puitteissa tietenkin.
Tiedän useamman suhteen alkaneen sellaisesta tilanteesta jossa nainen on tarvinnut apua vaikka jossakin arkisessa tilanteessa...vaikkapa auton käynnistämisessä kovalla pakkasella tai tyhjentyneen renkaanvaihdossa ja mies on kohteliiaasti tarjoutunut auttamaan.
Siitä se vaan on jotenkin hyvä yhteisymmärrys löytynyt.
Toki jos auttaa jo sillä mielellä että naamasta näkee että olis jotain vailla pilaa tuonkin.
Mun kokemus on, että tanssilavoilta on hyljeksityn miehen vaikeampi vielä löytää kuin Tindereistä. Se on vielä ulkonäkökeskeisempi lihatiskimaailma. Tinderissä sentään profiilitekstit, viestittely tms. voi joskus toimia, vaikka miehen kuvat ei heti kovasti viehättäisi. Tanssipaikoilla se on aika lailla pelkästään se ulkonäkö. Sama kuin yökerhoissa.
Itse löysin naisen lopulta kristityille tarkoitetulta deittisaitilta. En ole itse uskovainen, mutta ajattelin, että josko siellä olisi jotenkin syvällisempiä ihmisiä joita kiinnostaisi sisin enemmän kuin ulkokuori. Näin olikin.
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus kuin sulla. Lisäksi vanhempani ehdottivat "harrastuksia". No, ellei jotain ompeluseuroja lasketa, lähes missä tahansa kerhossa tai harrastuksessa joka on organisoitua, on aivan massiivinen (90-99%) miesenemmistö.
Toki on joitain jossa on lähes yksinomaan naisia kuten jooga, ringette jne. mutta leimaudut creepyksi sillä sekunnilla kun ilmoittaudut sinne eikä se todellakaan toimi minään tutustumisväylänä. Naiset äkkäävät heti ettet ole siellä harrastuksen takia.
Mitenkäs kädentaidot, taide, kulttuuri? Jollain runo-, puutarha- tai hapanjuurileivontakurssilla tai öljyvärimaalauksessa olet ehkä porukan ainoa mies, mutta siinä ei ole mitään creepyä, vaan tällainen harrastus lisää pisteitäsi parisuhdemarkkinoilla.
Missä päin Suomea näitä lavatansseja on, jossa käy lähinnä vain miehiä?
Vierailija kirjoitti:
"Tansseista" saa kyllä pilua mutta ei vaimomatskua, puhkinaituja satojen miesten toimesta. Ja jatkaisi varmaan "harrastus"taan.
Tapio 70v
Tansseista saaneet miehet on usein niin paatuneita saamaan ettei niistä ole vaivaa jatkosuhteita ajatellen.
Toki tulevat herkästi uudestaan osingoille jos uusi tilaisuus suinkin tarjoutuu eikä just silloin ole ketään muuta naista kierroksessa.