Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras käsivoide, kun mikään ei enää toimi?

Vierailija
21.02.2025 |

Minulla kuivuvat kädet tosi paljon talvisin. Tuntuu, että vuosi vuodelta talvesta selviäminen on yhä vaikeampaa. Käsien iho punottaa ja on kuiva. Tulee pakkashaavojakin joskus. Mikä olisi paras käsivoide, kun tuntuu, ettei mikään normaali enää riitä?

Talven 2023-2024 selvisin CeraVe Reparative -käsivoiteella, mutta tänä talvena on tuntunut, että sekään ei enää riitä. Nyt on menty tammi-helmikuu 2025 Locobase Repair .voiteella, joka on tehokas erikoisvoide erityisen kuivalle, hilseilevälle ja halkeilevalle iholle. Tuntuu ettei sekään enää riitä. Läpi yön on ollut käsivoidetta, mutta aamulla klo 9 on käsien iho on taas jo kuivan ja ärtyneen oloinen. Tekisi mieli raapia kämmenselkiä koko ajan, kun iho kihelmöi.

Rahatilanne ei salli käyntiä ihotautilääkärille. Hiljaa vain rukoilen, että talvi päättyisi ja ilmankosteus kohoisi ylemmäs, jolloin käsien kuivuminen ei ole näin iso ongelma. Talvet ovat yhtä tuskaa.

Kommentit (67)

61/67 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O'Keeffe's Working Hands

Tätä olin tulossa ehdottamaan. Toinen hyvä joskus oli Colosen käsivoide, en tiedä millaiseksi se nykyään on muutettu.

Ohiksena, käytäthän käsineitä ulkona - AINA kun on kylmä ilma? 

Tällä viikolla olen ollut ulkona vain kotoa-autolle-työmaalle-autosta-kauppaan-linjalla ilman käsineitä. Ei olisi pitänyt. Kädet ovat kuivat kuin korput, kämmenselässä punaista pilkkua, kutiaa. Just huomasin, että etusormessa nivelen kohdalla on iho ollut niin kuiva, että siinä on nelisen milliä pitkä haavauma, onneksi ei vielä vuoda verta.

Muutama vuosi sitten, kun olin vielä työterveyshuollon piirissä, lääkäri epäili allergiaa suojakäsineille tai käsidesille. Silloin oli kesäaika ja ongelma oli vähän erilainen.

Tämä talvinen peruskuivuminen johtuu minulla selkeästi pakkaskelillä ulkona olemisesta ilman käsineitä. Olen nyt kuuklaillut näitä käsiongelmia, ja seuraava kokeiluni on välttää pesuaineissa olevia aineita.

62/67 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummeli.

Tuo myös hyvä-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-creme, löytyy ainakin luontaistuotekaupoista. Ainoa, mikä itselläni on auttanut haavaisiin, atooppisiin käsiin. Todellinen ihmeaine.

On lasipurkissa ja todella riittoisaa. 

Vierailija
64/67 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A-creme, löytyy ainakin luontaistuotekaupoista. Ainoa, mikä itselläni on auttanut haavaisiin, atooppisiin käsiin. Todellinen ihmeaine.

On lasipurkissa ja todella riittoisaa. 

Lisään vielä. Olen siis kokeillut kaikki apteekin rasvat + lääkärin määräämät, tuo A-creme on ehdottomasti tehokkain. On kehitetty Ruotsissa ja siellä käytössä lastensairaaloissa. 

Alun insensiivisemmän rasvauksen jälkeen riittää ylläpitorasvaus kerran päivässä. Ja itselläni tosiaan oli aiemmin rystyset ja sormien reunat haavoilla talvisin ja kädet punaiset ja ärtyneet.  Oli tehokas myös lapsen atopiassa.  Hinta on melko korkea, mutta pieni purkki riittää todella pitkään. 

Vierailija
65/67 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acon protecting hand cream. Joutuu vähän aikaa hieroksimaan että imeytyy, mutta kyllä on pehmeät kädet. 

Vierailija
66/67 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repair on ehdottomasti paras kuivan ihon voide minulle. Käsirasvana yleensä riittää Decubal, mutta Repairia laitan naaman kuiviin läiskiin ym. Voisit kokeilla nukkua ohuet puuvillahanskat käsissä kun kädet on hyvin rasvattu ensin. 

Sinuna tarkistelisin nyt käyttämiäsi käsisaippuoita. Kaikki julkisten tilojen huonot saippuat kuivattaa käsiä ihan hirveästi. Kotona käytän vain Methodin saippuoita ja niitä käteni kestävät hyvin. 

No sun kädet on ilmeisesti erilaiset. On meitä, joille toimii paremmin muut rasvat. Decubal ei sovi yhtään ja Repair sopii tietyssä pisteessä. A-Derman tuotteet toimivat sitten, kun Repair ei toimi. Ja kaikki käsisaippuat on kyllä tarkkaan katsottu. Olen pääosin kotona. Tiskihanskat tiskatessa ja siivotessa.

Vierailija
67/67 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on pakko pestä käsiä, lisään vauvaöljyä saippuan sekaan. Rasvaisin versio Bepanthenista ja Working hands toimivat hyvin, mutta koin oleellisemmaksi sen, että aina käsiä kastellessa (jopa pelkällä vedellä), lorautan hiukan vauvaöljyä mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän