Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa miehelle kohteliaasti että lopettaisi sähköpostien massalähettämisen

Vierailija
20.02.2025 |

Joka päivä tulee 20-40 erilaista viestiä työsähköpostiin tapailumieheltä. Ties mitä netistä kopioituja uutisia hänen omilla kommenteillaan ja sen lisäksi kaiken maailman Jeesus-paatosta ja kaikkea näiden väliltä. Onko tämä normaalia käytöstä nelikumppiseltä muuten normaalin oloiselta mieheltä?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole sähköpostien massalähettämistä.

Vierailija
62/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kertoo työpaikkansa ihan kelle vain satunnaisille tuttavuuksillekin. Toki ymmärrän, jos olet kossain supossa töissä, mutta nuo on aika poikkeusjuttuja.

Taisit itse kuitenkin ottaa tuon myyjän esimerkiksi, sanoit, ettei myyjänkään pidö kertoa työpaikkaansa.

---

Suurin osa onkin hölösuita, joilla ei ole mitään hajua siitä, millaisia riskejä ottavat hölöttäessään jokaisen yksityisasiansa kaikille, jotka vain viitsivät kuunnella. Terve varovaisuus ei ole pahitteeksi. Tapailuvaiheessahan sillä ei ole mitään merkitystä, missä olet tarkalleen töissä. Yleisluontoinen "myyjä" tyyppinen vastaus riittää oikein hyvin. Tuskin lähdet myöskään perheenjäsentesi osoitteita kertoilemaan heti tapailuvaiheessa, vaan pysyttelet niissäkin yleisellä tasolla tyyliin "äiti asuu Kouvolassa ja isä Porvoossa". 

Jokuhan voi ruveta myös vainoamaan,

Juurikin näin. Ihmettelen todella suuresti, miten vielä vuonna 2025 ihmiset voivat olla niin pihalla todellisuudesta, että lavertelevat ihan kaiken kaikille. Siltikin, vaikka julkisuudessakin on ollut paljon esimerkkejä vainoajista, joita mm. somessa kotiosoittea myöten kaiken jakaneet ovat kohdanneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siinä voi käydä kun jakelee työsähköpostiosoitetta puolitutuille. 

Työosoitteet on julkisia ja löytyy firman sivuilta. 

Mutta tosiaan typerä trollaus ja POISTOON

Ei todellakaan löydy. Eikä kukaan täysipäinen kerro jollekin tapailumiehelle, missä tarkalleenottaen on töissä. 

Mistä te oikein juttelette niiden tapailumiesten kanssa, jos ei edes voi kertoa niin geneeristä asiaa kuin että missä on töissä?

Ei se ole mitenkään geneerinen asia kertoa yksityiskohtaisesti, missä on töissä. Tapailuvaiheessa puhutaan yleisluontoisesti tyyliin "olen myyjä" tms. Ei todellakaan sanota "o

Vaitiolovelvollisuus on ollut olemassa jo vuosikymmeniä. Itse olen työssä, jonka sijainti kuuluu vaitiolovelvollisuuden piiriin. Edes aviomieheni ei tiedä työpaikkani tarkkaa osoitetta. Vain suurin piirtein missä päin se sijaitsee. 

Vierailija
64/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä voit sanoa, että työsähköpostiisi ei saa lähettää vaikka jotain ketju tmv viestejä. Tai jos ootte samassa työpaikassa, niin sanot vaan et sä et ehdi katsella sellasia viestejä. Et saat niin paljon sähköpostia muutenkin. Ja et pitös keskittyä töihin. Sit voit sanoa, et joku kollega tms voi nähdä. Sanot, et on yhteydessä vaan viestillä kännykkään. 

Työ sähköposti on töitä varten. Itse jättäisin vastaamatta niihin työpäivän aina kokonaan. Päivän päätteeksi laittaa sit et haha olipa hauskoja tms. Ei kai kukaan oleta et vastaat heti johonkin sähköpostiin?

Vierailija
65/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako kertoa koko nimeä? Monen työpaikka selviää sillä. Monella on myös julkiset osoitetiedot.

Vierailija
66/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tervettä eikä normaalia. Pyydä edes toimittamaan viestinsä omaan sähköpostiosoittteseen työsähköpostin sijaan. Työsähköpostisi ei ole tuota varten ja häiritsee työntekemistasi. Luet hänen hömppäviestinsä sitten työpäivän jälkeen Jos jotain tärkeää menee ohi, niin sanot, että sulta tulee niin paljon postia, että tärkeät viestit hukkuvat hömpän joukkoon.

En tiedä miksi vastaisin tähän provoon.

Vierailija
67/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta oletteko te työkavereita, vai miksi ihmeessä käytät työsähköpostia deittailuun? Ongelman saat selvitettyä ihan vain kaivamalla jostain selkärangan ja rajat.

Miten muuten saan työajan kulumaan? Työkoneella ei saa käyttää omaa sähköpostia.

Vierailija
68/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaako kertoa koko nimeä? Monen työpaikka selviää sillä. Monella on myös julkiset osoitetiedot.

Aika harvalla on niin harvinainen nimi, että niitä olisi Suomessa vain 1kpl. Eikä läheskään kaikilla ole työpaikkaa, jonka henkilökunta on julkisesti tiedossa. Osoitetiedot ainakin minulla ovat hyvästä syystä salaiset. Opin kerrasta. 

Vierailija
69/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailetko viesteihin?

Jos jätät vastasmatta, niin kiukutteleeko mies?

Vierailija
70/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole kertonut kokonimeä jollain Tinder-treffeillä. En ennen kuin on tutustuttu edes vähän. Yhden kanssa meni melkein 3kk ennen kuin huomattiin, ettei tiedetä toistemme sukunimiä. Kivaa oli silti. 

Vierailija
71/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kun kohdistuu yhteen ihmiseen.

Vierailija
72/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Massalähettämisellä tarkoitetaan yleensä sitä, että lähetetään sama sähköposti isolle massalle ihmisiä. Esimerkiksi firman uutiskirje on massalähetyksessä. 

Vierailija
73/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Massalähettämisellä tarkoitetaan yleensä sitä, että lähetetään sama sähköposti isolle massalle ihmisiä. Esimerkiksi firman uutiskirje on massalähetyksessä. 

No kyllä mä ton tiedän. Mutta yhtä laillla voi puhua massapistauksista kun yksi ihminen häiriköi toista kymmenillä viesteillä päivässä.

Pikkasen laajempi näkökulma vaan.

Vierailija
74/74 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilkunnussintaa tässä yhteydessä. Mutta pointsit sanasta yleensä.