Onko sun isovanhempien suvuissa kauniita nimiä?
Kommentit (25)
Minun isovanhempieni suvut ovat myös minun sukuani.
Vierailija kirjoitti:
Minun isovanhempieni suvut ovat myös minun sukuani.
Tämä.
Etunimet on aika tavallisia suomalaisia, tyyliin Aino, Veikko, Leena, Juhani. Sukunimet on lähinnä rumia.
Kyllähän ennen melkein kaikkien etunimi oli ruotsinkielinen, näin ainakin täällä Varsinais-Suomessa.
Minä olen saanut oman nimeni suvusta, samaten tyttärillä on toisena nimenä suvun nimi.
Sitä ihmettelen että mitenköhän siellä sukupuussa on 1700-luvulla useampi Michael.
On. Paljon ihania kaksiosaisia nimiä
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ennen melkein kaikkien etunimi oli ruotsinkielinen, näin ainakin täällä Varsinais-Suomessa.
No ei todellakaan ole ollut.Mun isovanhemmat on Topi ja Maria.Ei kovin ruotsinkielisiä joten älä yleistä.Toiset isovanhemmat on Veikko ja Helmi
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut oman nimeni suvusta, samaten tyttärillä on toisena nimenä suvun nimi.
Sitä ihmettelen että mitenköhän siellä sukupuussa on 1700-luvulla useampi Michael.
Michael oli silloin yleinen nimi. Mullakin on esim. Michael Michelsson Huttusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole ollut.Mun isovanhemmat on Topi ja Maria.Ei kovin ruotsinkielisiä joten älä yleistä.Toiset isovanhemmat on Veikko ja Helmi
Oletin, että isovanhempien suvuilla tarkoitettiin tässä heidän esi-isiään.
Ei mitään erityisen kauniita vaan ihan tavallisia nimiä jostain 1800-luvulta alkaen, esim. Iida, Sofia, Jemina, Kreeta, Otto, Kalle, Väinö
Mikä on kaunis nimi? Makuasia.
Naapurin legendaarinen Mustikin sanoi, että se on makuasia, kun muniaan nuoli..
On. Mummillani oli 12 sisarusta ja olen usein ihmetellyt sitä yhtä aikaa runollisuutta, että maalaisjärkisyyttä, joka sisarusten nimissä on.
Harmi, että mummini kuoli jo minun ollessani lapsi, en silloin tätä asiaa tajunnut ihmetellä. Nyt sukututkimusta tehdessäni olen asiaa usein miettinyt.
Perheen lapsista moni myös kuoli alle 10-vuotiaana, eräät lapset peräkkäisinä päivinä :( Mummini isä oli hyvin kauniisti kirjoittanut heidän kuolemastaan ( ja tämä tapahtui 1900-luvun alussa, jolloin ei paljon tunteista puheltu)
Minä olen Katri. Suvussa on paljon Catharinaa ja Caisaa.
On, mutta tänne niitä ei kannata laittaa. Täällä kun haukutaan kaikki nimet.
Tyyne ja Rauha.Olivat naimattomia naisia vaikka oli molemmilla lapsia.
Joo Kustaa Aadolf Fredrik, Eufrosyyne, Zerafiin