Miten jaksatte sosiaalista teatteria työpaikoilla?
Tuntuu että tuosta on tullut tärkeämpää kuin pätevyydestä, tekemisestä ja itse työstä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomannut jo kauan sitten. Paskan jauhaminen, kuppikuntien perustaminen, seläntakana jauhaminen, kateus ym. vievät 50 % työajasta ja työnantajat todennäköisesti sallii.
Mä huomasin sen, että jos astuu jonkun varpaille kuppikunnasta, niin koko kuppikunta käy kimppuun kuin herhiläisparvi. Alkaa sabotointi, perättömien juttujen levittely, voisi sanoa että suoranainen kiusaaminen.
Bingo! Tietoinen, liiankin tietoinen. Kuppikunta on kuin salaliitto, jos vahingossa sohaiset siihen, on ajojahti valmis ja hyvin usein nämä kuppikunnat ovat työyhteisöjen tuho ja syöpä jota kukaan ei saa kitkettyä pois. Kerran minulle sanottiin suoraan uuden työtehtävän aloittaessani, että kuulut sitten tähän A-ryhmän kuppikuntaan, jota johtaa L ja kysyttiin, onko asia selvä, sanoin, etten aio kuulua mihinkään ryhmään - tulin v
Kuppikunnat = kiusaaminen. -sivulta
No tänään kyllä kävi taas mielessä, että ei, apua. Kaikki nauroivat korkealla sosiaalisessa hierarkiassa olevan kollegan aivan typerälle jutulle, jossa ei ollut mitään hauskaa. Mietin, alennanko itseni hymyilemään. En jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
No tänään kyllä kävi taas mielessä, että ei, apua. Kaikki nauroivat korkealla sosiaalisessa hierarkiassa olevan kollegan aivan typerälle jutulle, jossa ei ollut mitään hauskaa. Mietin, alennanko itseni hymyilemään. En jaksanut.
Olisit nauranut super äänekkästi.
Mukavia työkavereita, hankalia vältän.
Elämä on näytelmä. Valitse siis tarkoin roolisi, jota siinä esität.
Taputetaan narsisteille ja buuataan autisteille. Kuten peruskoulussa.
Itse huomannut kun siirryin ensimmäistä kertaa naisenemmistöiseen työpaikkaan, että oikea osaaminen ei merkkaa enää yhtä paljon, vaan se, kuka on sosiaalisin ja omaa suurimman verkoston. Miesvaltaisissa työpaikoissa arvostettiin työntekoa ja konkreettisia tuloksia, johtaminen oli asiakeskeisempää.
En jaksa. Siksi olen aina ollut ns varahenkilöstössä, ei tarvitse jaksaa.
Ei meillä ole tuollaista. tyotoverit on mukavia ja fiksuja.
Sen sijaan työ on yksipuolistunut koko ajan, ohjeita on enemmän ja enemmän ja meillä on useita väliportaan ihmisiä jotka käyttää oikeasti aikaansa siten että tarkistelee ihmiten puheluita ja sähköpostiviestejä.
Virheprosentti on korkea vaikka teemme parhaamme, ja vaikka asiakkaamme antavat meille kiitettäviä arvosanoja. Kun joka viidennestä toimenpiteestä tulee korjaavaa palautettu eikä koskaan kehua tai palkankorotusta, niin tuntuu yhä vaikeammalta tarttua töihin.
Me suorittavassa portaassa emme koskaan etene minnekään, Meidän töitämme vaativammat asiantuntijatehtävät täytetään talon ulkopuolielta, jopa aivan kokemattomilla ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa. Siksi olen aina ollut ns varahenkilöstössä, ei tarvitse jaksaa.
Kade
Köhm... Sote ala