Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön joka tienaat tukien päälle

Vierailija
20.02.2025 |

Miten käytännössä menee? Onko raja 300e/kk vielä voimassa? Miten tulot ilmoitetaan ja kuka tarkistaa meneekö eurot oikein?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen pimeänä, ettei niistä vähistä ansiosidonnaisista vähennetä. Suojaosan poisto on todella työllistävää 👌

Ei ole mitään muuta järkevää tapaa tehdä lisätöitä nykyjärjestelmässä kuin pimeänä. Jos verottaja tai Kela saa pieniäkään työkeikkoja tietoonsa, jokaikinen sentti poistetaan tuesta, kun taas ennen suojaosuus oli 300 euroa. Ja ennen kuin joku ulisee mikset sitten elä sillä palkalla, niin yritä itse maksaa vuokra ja eläminen jollain 160 euron tienesteillä. Hallituksen mielestä ilmeisesti silti parempi, ettei kukaan tee niitäkään pieniä keikkoja.

Jos on sellaisella alalla, että työnantaja voi maksaa pimeänä. Olen opettaja, teen tuntiopettajan töitä ja sijaisopen hommia. Työnantajat on joko isoja yrityksiä tai julkishallintoa, joten mitään ei voi maksaa pimeänä.

Vierailija
22/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko poliitikotkin jättäytyä työttömäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen pimeänä, ettei niistä vähistä ansiosidonnaisista vähennetä. Suojaosan poisto on todella työllistävää 👌

Joitain pieniä paskahommia voi tehdä pimeänä mutta jos aiot tehdä oikeita töitä pimeänä, ei onnistu. 

Kyllä voi, asiakkaan laskuun vain laitetaan pienempi summa ja loput käteen. Nyt kun muuttivat kotitalusvähennystäkin niin entistä suositumpaa.

Vierailija
24/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se olisi työllistävämpää? Ei se minusta ole sen työllistävämpää kuin ennenkään. Eihän sitä vähennystä itse tarvitse laskea. Toimittaa vaan työsopparin ja palkkakuitit kuten ennenkin. Mutta vähemmän tulee rahaa käteen kuin ennen. 

Vierailija
25/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain pieniä paskahommia voi tehdä pimeänä mutta jos aiot tehdä oikeita töitä pimeänä, ei onnistu. 

Kyllä voi, asiakkaan laskuun vain laitetaan pienempi summa ja loput käteen. Nyt kun muuttivat kotitalusvähennystäkin niin entistä suositumpaa.

Eli onko sinulla oma toiminimi, jonka kautta teet noita hommia? Eihän mikään oikea yritys voi laittaa asiakkaan laskuun pienempää summaa, koska asiakas maksaa juuri sen, mitä laskussa lukee. 

Vierailija
26/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 käteen ja joskus 600 euroakin kuukaudessa. Minä en ainakaan jaksa makailla kotona koko ajan. Aina jollain tutulla on jotain hommaa. Kevät kun tulee niin hommia varmaan löytyy keväästä syksyyn.

Vierailija
27/27 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut paljon klapeja tekemässä ja palkka käteen. Sitten klapeja pitää viedä niille joka ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi