Mies kiukuttelee, kun en ole vieläKÄÄN ennallani sytostaatien jälkeen
Kauanko teillä, n. 6 kk:n sytokuurin jälkeen kesti *palata toimintakuntoon*? Tiedän itse, että paluuta entiseen ei ole, ja väsymys vyöryy välillä hyökyaaltoina, mutta puoliso ei ymmärrä. Niinä päivinä, kun työpäivän suorittamisen jälkeen kaadun *kaikkeni antaneena* lamaannuttavan väsymyksen kourissa sänkyyn, hän tuhisee ja puhkuu. On kiukkuinen, kun olen makuuhuoneessa.
Mietin, että miten pitkän toipumisajan te muut olette ottaneet (ja antaneet) itsellenne. Mulla viimeisestä sytosta n. 8 kk.
Kommentit (50)
Jos minulla olisi syöpä ja yhtään kukaan aukoisi minulle päätään, syyllistäisi, tuhahtelisi, hoppuuttelisi, ja tenttaisi joko olen aloittanut reippailun, niin en sekuntiakaan sietäisi sellaista ihmistä elämässäni, vaan hän lentäisi hevon vattuun saman tien, eikä olisi asiaa takaisin.
No mieshän voi ottaa eron sinusta, se on hänen oikeutensa tasa-arvoisessa suomessa.
HYvä sulle että kostuu-yläpeukkuja. MUllakin koska on kattava pysyvä hormonkorvaushoito, onneksi! Muuten ei enään 40+ lähtien. olen melkein saman ikäinen kun sinä.
Mulla ei ole mitään hormonikorvaushoitoa. Toki hoitojen aikaan oli kuivuutta, mutta se oli vain hoitojen aikaan. Riippuu toki ihmisestä miten reagoi ja mitä sytostaatteja on saanut ja mihin on annettu sädehoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi syöpä ja yhtään kukaan aukoisi minulle päätään, syyllistäisi, tuhahtelisi, hoppuuttelisi, ja tenttaisi joko olen aloittanut reippailun, niin en sekuntiakaan sietäisi sellaista ihmistä elämässäni, vaan hän lentäisi hevon vattuun saman tien, eikä olisi asiaa takaisin.
Ap on koululääketieteen kannattaja
Vierailija kirjoitti:
HYvä sulle että kostuu-yläpeukkuja. MUllakin koska on kattava pysyvä hormonkorvaushoito, onneksi! Muuten ei enään 40+ lähtien. olen melkein saman ikäinen kun sinä.
Mulla ei ole mitään hormonikorvaushoitoa. Toki hoitojen aikaan oli kuivuutta, mutta se oli vain hoitojen aikaan. Riippuu toki ihmisestä miten reagoi ja mitä sytostaatteja on saanut ja mihin on annettu sädehoitoa.
Se riippuu nimenomaan ihmisestä, uskoisin. Mulle on hkorvaus siunaus, vaikkei syöpää eikä hoitoja ole ollut. Mutta ikä teki temput. Käytän vaikka ilman reseptiä, minulta ei kielletä elämänlaatuani :) Paitsi mitä se on jo pilattu jodivarjoaineen munuaisvauriolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu nimenomaan ihmisestä, uskoisin. Mulle on hkorvaus siunaus, vaikkei syöpää eikä hoitoja ole ollut. Mutta ikä teki temput. Käytän vaikka ilman reseptiä, minulta ei kielletä elämänlaatuani :) Paitsi mitä se on jo pilattu jodivarjoaineen munuaisvauriolla!
Useimmille ei tule jodivarjoaineesta mitään vaikka on munuaistoksista. Se täytyy todeta. Kritisoin vaan sitä että riskeistä ei varoitettu sanallakaan. Tämän pitäisi muuttua!
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Nyt jotain itsekunnioitusta kehiin ihmiset!
Miehen käytös saattaa johtua ymmärtämättömyydestä ja sen taustalla ehkä tiedon puute. Sopeutuminen oman tai läheisen sairauteen voi viedä aikaa, mutta siihen saa tukea eri järjestöiltä. Kannattaa googlettaa sellaista ja osallistua.
Syöpä on yleisnimi monelle eri sairaudelle. Siksi ei voi tietää, miten kenenkin sairaus, hoito ja toipuminen etenee. Vertaistuki auttaa monella tavalla, vaikka aivan samanlaista ei toisella ehkä olisikaan.
Ehkä se mieskin on vain sairaan uupunut, jos on vuoden yksin hoitanut kodin ja lapset. Apua tarvisi tuo perhe.