Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kellään säästössä kirjeitä ja kortteja menneiltä vuosilta ja vuosikymmeniltä?

Vierailija
19.02.2025 |

Itselläni on kannellinen laatikko, johon olen kerännyt saamiani kortteja ja kirjeitä. Vanhimmat ovat teinivuosilta 1980-luvulta. Eihän noita kirjeitä/kortteja juuri kukaan enää nykyään lähetä. En ole raaskinut heittää niitä pois (ainakaan vielä).

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kortteja, kirjeet siivosin uuniin ettei jää jälkipolville nähtäväksi.

Vierailija
2/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole juuri koskaan saanut keltään mitään kirjeitä. Synttäri ja joulukortteja olen joskus saanut mutta en ole säästänyt niitä. Viikon pari korkeintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia. En ole minkään ikäisenä lähetellyt kirjeitä tai kortteja oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
4/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lasten askartelemia äitienpäivä kortteja ja kait jokunen joulukorttikin tallessa jossain laatikossa.

Vierailija
5/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kirjeenvaihdossa aikoinaan yhden kaverin kanssa joka oli Jenkeissä vaihto-oppilaana. Lisäksi yhden maalla asuvan serkun kanssa kirjoiteltiin. Olen säästänyt nuo kirjeet mutta en ole lukenut niitä ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen. Voisikin olla hauskaa pitkästä aikaa lukea sen aikaisia mietteitä.

Vierailija
6/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jos saan kortin, niin luen sen ja sen jälkeen silppuriin. 

Vierailija
7/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niitä niin paljon saanut, että olisi mitään järkeä säästää.

Vierailija
8/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla ole mitään silppuria😂

Vierailija
9/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös laatikollinen. Juuri muuton yhteydessä ajattelin, että heivaan mäkeen, mutta olisi ollut hommaa käydä ne läpi. En jaksanut.

Siellä on kaikkia rakkauskirjeitä ja noloja juttuja. Nuoruuden hölmöilyistä puhutaan kaverin ja yhden sukulaisen kanssa.

Vierailija
10/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla ole mitään silppuria😂

Miksi ei olisi? En ole korttien kerääjä. 

Vierailija
11/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko myös jännäpoikien kirjeitä...

Vierailija
12/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne osaa kirjoittaa. Lomaromansseilta oli nippu kirjeitä.

Vierailija
13/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olen pyrkinyt pitämään tallessa.

Vierailija
14/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerys.

Sitä paitsi ex jännien kirjeet pitää hävittää ennen kuin tulee uusi jännä. Muuten tummuu silmä ja lähtee leegot, niitten kirjeitten lisäksi.

Vierailija
15/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa että KAIKKI exien kuvat ja viestit on pitänyt hävittää. Niitä olisi hyvä fiilistellä nyt vanhana.

Miltä näyttää poikkis 13v??? Se koulun komein, seksikkäin ja lihaksikkain.

Vierailija
16/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortit on tallessa, ja niitä on aika paljon. 

Vierailija
17/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tallella. Ulkomaalaisten (Tanska, DDR, Australia, Filippiinit, Iso-Britania) kirjeenvaihtokavereiden kirjeitä 80-luvulta.

Lisäksi 90-luvun puolivälistä rakkauskirjeitä silloiselta poikaystävältä, nykyiseltä aviomieheltä, kun opiskelin ulkomailla. 

Vierailija
18/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt kaikki kortit ja kirjeet. Luin uudelleen niitä jonkun 30 vuoden tauon jälkeen. Eihän ne mitään suuria filosofisia ajatuksia olleet kavereilta, mutta muistuttivat ajasta, jonka olin unohtanut. Omia itse kirjoittamia kirjeitä ei tietenkään ole ja joku on varmasti heittänyt ne pois. Olisi niin mukava lukea niitä omia ajatuksia myös - mitä silloin ajatteli ja tunsi

Vierailija
19/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen isovanhempien kihlausaikainen kirjeenvaihto jostain 100 vuoden takaa. Hyvin muodollisia ja asiallisia kirjeitä, joissa ihan lopussa on aina jokin varsinainen asia tyyliin näkisimmekö ensi sunnuntaina, kun käyn Hämeenlinnassa.

Jos isomummi olisi aikanaan viskonut ne pois, ei meillä olisi vahvaa historiallista näyttöä Hämeenlinnan virkamieselämästä 1920-luvulla. Toki jossain Kansallisarkistossa on vastaavia, mutta tämä on kahden mieheni aikoinaan tunteman ihmiset kirjeenvaihtoa, tuttuja ihmisiä, tuttuja katuja.

Vierailija
20/29 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain omia. On myös sukuni kirjeitä sota-ajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi