Onko teillä kellään säästössä kirjeitä ja kortteja menneiltä vuosilta ja vuosikymmeniltä?
Itselläni on kannellinen laatikko, johon olen kerännyt saamiani kortteja ja kirjeitä. Vanhimmat ovat teinivuosilta 1980-luvulta. Eihän noita kirjeitä/kortteja juuri kukaan enää nykyään lähetä. En ole raaskinut heittää niitä pois (ainakaan vielä).
Kommentit (29)
Mulla on myös tallella kortteja joita on halunnut säilytellä ja oikeasti se korttilaatikko on joskus kiva ottaa esiin, muistella ja fiilistellä. Varsinkin kun nykyään ei enää paljon kortteja lähetellä. Kirjeitäkin jokunen erityinen löytyy.
Konmarissa hävitin. Ei tullut mitään tunteita niitä lukiessani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Jos saan kortin, niin luen sen ja sen jälkeen silppuriin.
Eihän sulla ole mitään silppuria😂
Noitahan saa mistä vaan parilla kympillä halvimmillaan..
Vierailija kirjoitti:
Olen säästänyt kaikki kortit ja kirjeet. Luin uudelleen niitä jonkun 30 vuoden tauon jälkeen. Eihän ne mitään suuria filosofisia ajatuksia olleet kavereilta, mutta muistuttivat ajasta, jonka olin unohtanut. Omia itse kirjoittamia kirjeitä ei tietenkään ole ja joku on varmasti heittänyt ne pois. Olisi niin mukava lukea niitä omia ajatuksia myös - mitä silloin ajatteli ja tunsi
Mun pitkäaikainen ystävä oli säästänyt multa saamansa kirjeet (joita oli vain muutama), mutta kuitenkin. Hän asui aikoinaan vuoden verran Italiassa. Tuli vanhat ajat puheeksi ja hän luki ääneen pari kirjettä mulle puhelimessa. Osittain nauratti, kun olin selvittänyt jotain ihastumistani jne. Toisaalta oli jotenkin hellyyttävänkin viatonta tekstiä vielä tuolloin.
Nykyään ei ole paljon mitä keräillä. Joulukortteja en ole saanut moneen vuoteen. Yhden vain itsekkin viime jouluna lähetin. Tekstareilla hoituu nuo tervehdykset nykyään. Ja vanhat kortit ovat jo hävinneet muuttojen myötä.
Itsellä on jemmassa teini-iän ja nuoruuden kirjeenvaihto ja kortit, siis kasarilta ja ysäriltä. Tuskinpa koskaan kaikkia heitän pois, aika vähän tilaa vievät. Joku päivä aion vielä tutkia niitä ja muistella "vanhoja hyviä aikoja"...
N56
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on jemmassa teini-iän ja nuoruuden kirjeenvaihto ja kortit, siis kasarilta ja ysäriltä. Tuskinpa koskaan kaikkia heitän pois, aika vähän tilaa vievät. Joku päivä aion vielä tutkia niitä ja muistella "vanhoja hyviä aikoja"...
N56
Eikä ehkä kannatakaan heittää pois, kun ovat tännekin saakka säästyneet. Vanhanakin voi sitten lukea ja muistella.
On lapsuudestani 1960-luvulta lähtien. Joskus tippa linssissä niitä katselen ja lueskelen.
OT. Sinänsä nykynuorilla on tuossa mielessä helppoa, kun lähes kaikkien naamat löytyy miljoonaan kertaan netistä.