Korvat lukkiutuvat kahvista, mikä juttu?
Onko kenelläkään muulla vastaavaa? Korvat menee lukkoon pienestäkin kupillisesta kahvia, ja se kestää noin 1-2h. Mistään muusta juomasta ei vastaavaa vaikutusta (esim. tee, kaakao, cola)
Mistähän vois johtua? Tosi ärsyttävä vaiva, kahvinjuonti jäänyt vähälle.
Kommentit (7)
Korkea verenpaine? Kahvi nostaa sitä vielä korkeammaksi hetkellisesti.
Oletko kokeillut tekeekö kofeiiniton kahvi samaa?
Tätä verenpainehommaa oon kans ite miettinyt, mut aina mitatessa ollut kyllä normaali vp. Pitänee alkaa mittailemaan kotonakin.
Erikoista. Kannattaa selvittää tuo verenpainejuttu tarkemmin.
Aivojen dopamiini-välittäjäaine aiheuttaa osalla ihmisistä tinnitusta ja jopa kuulon alenemista, ja kofeiinihan lisää dopamiinin määrää jonkin verran. Mutta luulisi että jos tuosta olisi kyse, niin myös kolajuomat aiheuttaisivat saman jos kerran jo pieni kuppi kahvia siihen riittää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Erikoista. Kannattaa selvittää tuo verenpainejuttu tarkemmin.
Aivojen dopamiini-välittäjäaine aiheuttaa osalla ihmisistä tinnitusta ja jopa kuulon alenemista, ja kofeiinihan lisää dopamiinin määrää jonkin verran. Mutta luulisi että jos tuosta olisi kyse, niin myös kolajuomat aiheuttaisivat saman jos kerran jo pieni kuppi kahvia siihen riittää.
Kiitos mielenkiintoisesta vastauksesta!
Verenpaine tuntuu kuitenkin kaukaiselta vaitoehdolta koska olen alle 30v, ei hormonaalista ehkäisyä, urheilen, en tupakoi, käytän hyvin vähän alkoholia ja olen todella hoikka. Korvien kanssa ollut kyllä muutenkin lukkoisuutta ja tinnitusta, ne tutkittu eikä mitään kummempaa löydetty. Verenpaine mitattu myös lääkärissä käydessä aina korvatutkimusten yhteydessä ja paine ollut varsin ihanteellinen kaikilla kerroilla.
Varmaan siitä sun pikku kahvikeksistä, siis mussutat kääretortun ja parit leivät samalla, korvat menee lukkoon liiasta jauhamisesta.