Naurahdin kun kamu kertoi menevänsä joka yö nukkumaan tasan 21.00!
Ymmärtäisin vuorotyön mutta kamu tekee töitä 9-16. Mitä järkee noin aikasee mennää nukkuu? En tajuu! Haudas ehtii koisaa sitte ja eläessä jää aikaa esim tsiigaa iltaleffoi ja muuta kun petiin menee vasta keskiyön paikkeilla. Kerrassaan kummallista!
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on että niistä muutamasta illan venytetystä tunnista ei oikeasti saa mitään irti pidemmän päälle. Fiksumpaa olisi mennä klo 21 nukkumaan, herätä viidelta ja hyödyntää aamun tunnit johonkin järkevään tai mukavaan.
Illan tunteina voi tehdä ihan samoja asioita kuin aamunkin. Mieluummin teenkin jotain illalla kuin juuri herättyäni.
Illalla voi fiilistasolla olla kivaa kukkua pitkään mutta todellisuudessa aivot unohtavat tuosta suurimman osan, mitään ei jää oikeasti käteen ns. pitkässä juoksussa.
No eikä unohda.
Kannattaa tehdä hyvät muistiinpanot siitä mitä iltaisin teet koska vuoden päästä et muista siitä enää mitään. Sulla on illall
Mitä ihmettä nyt taas 😂.
Muistan kyllä hyvin jopa pikkulapsuuteni illat sieltä 50v takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on että niistä muutamasta illan venytetystä tunnista ei oikeasti saa mitään irti pidemmän päälle. Fiksumpaa olisi mennä klo 21 nukkumaan, herätä viidelta ja hyödyntää aamun tunnit johonkin järkevään tai mukavaan.
Illan tunteina voi tehdä ihan samoja asioita kuin aamunkin. Mieluummin teenkin jotain illalla kuin juuri herättyäni.
Illalla voi fiilistasolla olla kivaa kukkua pitkään mutta todellisuudessa aivot unohtavat tuosta suurimman osan, mitään ei jää oikeasti käteen ns. pitkässä juoksussa.
No eikä unohda.
Kannattaa tehdä hyvät muistiinpanot siitä mitä iltaisin teet koska vuoden päästä et muista siitä enää mitään. Sulla on illall
En tarvitse muistiinpanoja, muistan ilmankin. Kaikilta vuorokaudenajoilta toki ajan kuluessa unohtuu asioita, mutta ei ihmisen ole tarkoituskaan muistaa jokaista yksityiskohtaa elämästään.
Sun jutut kuulostaakin siltä, että nukkumaan on menty keskiyön jälkeen ja päivässä painataan alle kuuden tunnin unilla
Todella lapsellista kinata siitä, onko aamu- vai iltavirkkuus hienompaa. Se on ihmisen perusasetuksissa ja hankalasti muutettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nyt taas 😂.
Muistan kyllä hyvin jopa pikkulapsuuteni illat sieltä 50v takaa.
Mutta viimeisen kolmen kymmenen vuoden ajalta et muistakaan mitään. Olisko kannattanut nukkua välillä?
Minä naurahdin sinulle, jonka käsityksen mukaan yö alkaa kello 21:00!
Kun suoratoistopalvelut tuli, niin itsekin olen alkanut mennä nukkumaan viimeistään klo 22.
Tulihan se joskus ennen katsottua jänniä sarjoja 10-uutisten jälkeen ja silmät ristissä aamulla kouluun tai töihin.
Mitä järkeä on väkisin valvoa, kun kaikki mielenkiintoiset ohjelmat voi katsoa parhaaseen katseluaikaan joskus klo 18-21?
Miten tämä palsta on puolillaan ihmisiä, jotka ovat ilmeisesti eläneet pienessä komerossa. Niin monia näyttää ihmetyttävän, että toiset ihmiset syövät ja toimivat toisin kirjoittaja itse. Tämänkin ketjun ap joutaa ryömimään takaisin koloonsa, jossa kukaan muu ei toimi toisin kuin ap. Ja kaikki voittavat.
Hanskapetet kukkuu puolille öin kun eivät tee päiväsaikaan mitään. Kun on kroppaa fyysisesti ja henkisesti kuormittanut päivällä niin uni tulee helposti.
En ymmärrä mitä on muilta pois jos joku menee aikaisin nukkumaan. Jokainen oman rytminsä mukaan ja hyvä niin. Itse herään yleensä aamuisin neljän ja viiden välillä ja ehdin silloin halutessani katsoa sarjoja ja puuhailla mitä vaan. Nukkumaan menen klo 21 tai jo vähän ennen kuten kaverisi ja olen erittäin tyytyväinen omaan elämääni ja rytmiini. Toki joskus valvon myöhään jos on hyvä syy kuten bileet tai loma tai ystäviä kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Todella lapsellista kinata siitä, onko aamu- vai iltavirkkuus hienompaa. Se on ihmisen perusasetuksissa ja hankalasti muutettavissa.
Mutta siitä voitaneen kinata onko vuorokauden ajasta riippumatta aivokapasiteettia käytettävissä enemmän heräämisen jälkeen vai lähellä nukkumaanmenoaikaa? Jälkimmäisessä tapauksessa työmuisti on jo täytetty päivän aikana tulleella informaatiolla.
Vierailija kirjoitti:
Olen mennyt aakkimaan koko ikäni siinä 21:30, olen päälle viisikymppinen.
Aikanaan rokkitähtihommissa venähti joskus nukkumaanmeno aamuun saakka, mutta se ei jäänyt päälle yhtään, aamuvirkku ei muutu.
Kiitos 'aakkimaan' sanasta! Lapsuus tulvahti mieleen, sieltä muistan, joku käytti mutta olin ihan unohtanut!
Vierailija kirjoitti:
Noh, tämä palstahan on täynnä naisia, ja sille on syynsä miksi lesbosuhteet ovat kaikkein riitaisimpia ja väkivaltaisimpia
Joo, mun kaveri menee joka ilta nukkumaan 20:00, kuulemma tarvii vähintään 9h unta, niin mikäs siinä jos sen tiedostaa ja sitä noudattaa.
No ei ap ole vissiin koskaan kuullut, että kiltit ihmiset vetäytyy ajoissa sänkyyn, jotta ehtii rauhassa nautiskellen rakastella ennen uneen vaipumista. Silloin saa myös riittävän pitkät yöunet.
Vierailija kirjoitti:
Kun suoratoistopalvelut tuli, niin itsekin olen alkanut mennä nukkumaan viimeistään klo 22.
Tulihan se joskus ennen katsottua jänniä sarjoja 10-uutisten jälkeen ja silmät ristissä aamulla kouluun tai töihin.
Mitä järkeä on väkisin valvoa, kun kaikki mielenkiintoiset ohjelmat voi katsoa parhaaseen katseluaikaan joskus klo 18-21?
Alapeukuttajalle kommentti:
On kyllä totta, että MTV3 pomoa harmittaa, kun katsomatta jää Salatut elämät, Kympin uutiset ja mitä sen jälkeen sitten tulekaan. Varmaan James Bond jostain 1970-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Hanskapetet kukkuu puolille öin kun eivät tee päiväsaikaan mitään. Kun on kroppaa fyysisesti ja henkisesti kuormittanut päivällä niin uni tulee helposti.
Teen paljon asioita päiväsaikaan. Uni tulee helposti kun menen nukkumaan kolmen aikoihin. Puolen yön aikaan saatan olla vielä vaikka lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Aamuvirkut vetää herneenpalkoa nenään urakalla kun heille nauretaan. Vauvat ja taaperot nukkuu tuohon aikaan.
Mä en todellakaan ole aamuvirkku. Kärsin uniongelmista ja siksi otan kasilta nukahtamislääkkeen, että jaksan herätä aamulla ja mennä töihin.
Mua vain ärsyttää ap:n kaltaiset idiootit.
Ei noiden iltaleffojen takia ainakaan kannata valvoa
Kannattaa tehdä hyvät muistiinpanot siitä mitä iltaisin teet koska vuoden päästä et muista siitä enää mitään. Sulla on illalla työmuisti aivan täynnä vaikka kuvittelet ettei ole.