Mitä laittasitte hernekeiton sekaan?
Mikä on teistä semmoista hyvää mikä sopii sen kanssa yhteen?
Kommentit (45)
Ööh siis joku ihminen syö vielä hernekeittoakin nykyään?
Mitäh ihmettä? Tuota syötiin 80-luvulla? Nyt on 2025?
Reilusti voissa paistettua sipulia.
Liotetut herneet, sika-nauta jauhelihaa, porkkanoita, suolaa, meiramia. Tulee hyvää noilla aineksilla, mutta jokainen voi maustaa mieleisekseen. Minä en käytä sinappia, vaikka ei sekään siinä pahaa tee.
Lisään nykyisin aina pakasteherneitä valmiiseen hernekeittoon. Se raikastaa keiton mukavasti.
Sipulia, valkosipulia, mustapippuria, pizzamaustetta, jos on jauhettua nokkosta, niin sopii hyvin. Myös pakastepinaatti toimii, saa lisää ravintoaineita keittoon eikä maussa huomaa mitenkään.
Kun itse teen niin kuullotan porkkanaa ja selleriä. Sitten jauhelihaa. Herneet.
Sitä mitä on kaapissa. Oon tosi tiukalla budjetilla ja viimeksi kun sain hernekeittoa ylijäämäruokana niin söin sitä varmaan viikon. Jatkeena mm parsakaalia, porkkanaa, paprikaa, kukkakaalia, linssejä. Proteiinina raejuustoa tai kananmunaa, voita vähän päälle.
Palvikinkkua, sipulia, porkkanaa.
Herneitä, vettä, suolaa, porkkana, sipuli ja possunlihaa joko palana tai jauhelihaa. Kaikki kattilaan ja yöksi uuniin. Ei tarvitse liottaa herneitä eikä paistaa lihaa. Lihaa ei tarvitse edes pilkkoa, se pehmenee, kun on koko yön uunissa. Helppoa ja hyvää. Hesarin ohje, googlella löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mitä on kaapissa. Oon tosi tiukalla budjetilla ja viimeksi kun sain hernekeittoa ylijäämäruokana niin söin sitä varmaan viikon. Jatkeena mm parsakaalia, porkkanaa, paprikaa, kukkakaalia, linssejä. Proteiinina raejuustoa tai kananmunaa, voita vähän päälle.
Ööh ei sitä syödä niin?
Kokeile lihapullia hyvin ruokaisa annos ja saatat yllättyä.
Pekonikuutioita.