Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RINTAMAITO EI MUUTU " SOKERILIEMEKSI" !

Vierailija
07.03.2007 |

Ottakaa asioista selvää, ennenkuin väitätte muuta!

NIH!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan voi loppua, mulla ainakin hormonikierukan laiton jälkeen!

Ja " ylemmältä" taholta painostettiin lopettamaan imetys, kun se pilaa hampaat!

Vierailija
2/3 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin lasta n. 18 kertaa vuorokaudessa niin lapsentahtisesti, kuin vain kukaan voi imettää. Lapsi siis asui rinnalla käytännössä. Paino ei noussut ikinä kunnolla, ja oltiin erikoistarkkailussa painon suhteen koska en suostunut antamaan korviketta. 4kk iässä oltiin jo niin pahasti painokäyrältä jäljessä, että pakko oli alkaa antamaan lisämaitoa. Vasta sitten lapsi alkoi kasvaa normaalisti. Tosin mulla ei kyllä maito edes noussut syntymän jälkeen kuin ehkä n. viikon päästä ja silloinkin vain lääkityksen avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, kuinka vanhanaikaisia käsityksiä ihmisillä edelleenkin on imetyksen suhteen. Ei ihme, jos osa " hurahtaa fanaattiseksi" , on tämä tietämättömyys vaan aika turhauttavaa! Enkä nyt todellakaan halua syyllistää ketään, paitsi korkeintaan tiedottamista - tai ennemminkin sen puutetta yhä 2000-luvulla.

Maitoa voi nousta tai herua huonosti, mutta se on onneksi harvinaista. Tärkein mittari on lapsen kasvu ja pissavaippojen määrä, ei esim. se, miltä rinnat tuntuu tai se, kuinka usein vauva rinnalle kaipailee... Eli ei toki hampaat irvessä pidä välttää lisämaitoa, jos lapsi ei oikeasti kikkojenkaan jälkeen pelkällä äidinmaidolla kasva. Aina tärkeintä on ravinto, läheisyys (jota voi tarjota toki muutenkin), vuorovaikutus ja terveys, myös mielenterveys. Riittävällä ohjauksella kuitenkin tosi moni onnistuisi (täys)imetyksessä(kin) pidempään, siksi harmittaa nämä lukuisat väärät luulot :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi